Traducción automática
El presente sitio Web está traducido a varias lenguas españolas oficiales en sus respectivos territorios, de conformidad con lo establecido en el artículo 3 de la Constitución Española de 1978 y sus Estatutos de Autonomía.
Las lenguas son el catalán, el euskera, gallego, valenciano, inglés y francés. Se advierte que, con carácter general, puede existir un desfase entre la versión en castellano y en las otras lenguas, derivado del proceso de traducción a las mismas.
Zerbitzu Karta 2025 - 2026
-
Aurkene
-
Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoaren antolaketa eta egitura
-
Eskaintzen ditugun zerbitzuak
-
Herritarren eskubideak SEPEri dagokionez
-
Parte hartzeko moduak
-
Kalitate konpromisoaK
-
Kalitate adierazleak
-
Konpromisoak ez betetzeko kasurako zuzenketa neurriak
-
Kexak eta iradokizunak aurkezteko modua
-
Kalitatea, berdintasuna, lan osasuna, zerbitzuen irisgarritasuna eta ingurumenaren babesa bermatzeko neurriak
-
Gure zerbitzuen irisgarritasuna bermatzeko neurriak
-
Zerbitzu kartaren unitate arduraduna
-
Helbideak eta telefonoak
-
SEPEren zerbitzuen araudi erregulatzailea
Aurkene
2013an lehen Zerbitzu Karta argitaratu zuenez geroztik, Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoa konprometituta egon da bere zerbitzuen etengabeko hobekuntzarekin.
Azken urteotan, konpromiso hori islatu da kudeaketaren modernizazio prozesuan eta prozesu horrek, EFQM eta EVAM kalitate kudeaketako ereduen bitartez bulego periferiko guztietan egindako diagnostikoetatik eratorritako hobekuntzekin batera, ahalbidetu ditu herritarren onurarako lorpen nabarmenak: zerbitzuak telefono eta bitarteko elektronikoen bidez ematea, bulegoetara etortzen diren erabiltzaileen antolaketa aurretiko hitzorduaren sistemari eta barruti bakarrari esker, eta kudeaketari azkartasuna eman dioten prozesu eta bitarteko informatikoen hobekuntza. Hori guztiari esker lortu dugu zerbitzu eskariari aurre egitea, giza baliabide eta baliabide material gutxiegirekin, baina, aldi berean, emaitza hobeak lortuta.
Zerbitzu Kartan jasotzen diren kalitate konpromisoek isla argia izan dute gure helburu estrategiko eta operatiboetan; beraz, barne kudeaketarako tresna garrantzitsu bihurtu da, eta gure etengabeko hobekuntzarako motorra.
951/2005 Errege Dekretuak, uztailaren 29koak, Estatuko Administrazio Orokorrean kalitatea hobetzeko esparru orokorra ezartzen duenak, xedatutakoa betez, SEPEren 2025erako Zerbitzu Karta eguneratzeko garaia iritsi da, gure konpromiso eta edukiak berrikusiz, gure erakundearen egungo errealitatera egokitzeko.
Gerardo Guriérrez Ardoy
Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoko zuzendari nagusia
Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoaren antolaketa eta egitura
Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoa (SEPE) erakunde autonomoa da, gaur egun Lan eta Gizarte Ekonomia Ministerioari atxikita dagoena. Hala eratu eta definitu zen 3/2015 Legegintzako Errege Dekretuan, urriaren 23koa, Enpleguari buruzko Legearen Testu Bategina onesten duena. Bertan Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoa definitu zen Enplegu Sistema Nazionalaren zati moduan, Erkidegoetako Enplegu Zerbitzu Publikoekin batera. Erakunde honen egitura arautzen da 1383/2008 Errege Dekretuan, abuztuaren 2koa, Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoaren egitura organikoa eta partaidetza instituzionala onartzen duena. Beraz, SEPEk 2003az geroztik bere gain hartu ditu Enpleguko Institutu Nazional (EIN edo INEM, gaztelaniaz) desagertuaren eginkizunak, eta Enplegu Sistema Nazionalaren (SNE, gaztelaniaz) barne dago.
Enplegu Sistema Nazionalaren
SNE da enplegu politika sustatu eta garatzeko beharrezko egitura administratiboen, giza baliabide eta baliabide materialen, estrategia, plan, programa eta informazioen multzoa, politika hori modu deszentralizatuan eta lurralde bakoitzeko errealitateari egokituta exekutatzen delarik. Ondorioz, Enplegu Sistema Nazionalaren euskarri nagusiak dira Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoa (SEPE) eta autonomia erkidegoetako enplegu zerbitzu publikoak, betiere kontuan hartuta Enplegu Sistema Nazionalaren helburuetako bat dela lan merkatuan jarduten duten eragile guztien arteko koordinazioa indartzea.
Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoak eskumena du langabeziako prestazioak kudeatzeko, bai eta enplegu politikekin lotutako programen eta neurrien garapena, antolaketa eta jarraipena egiteko eta lurralde sarea koordinatzeko ere.
Bestalde, autonomia erkidegoetako Enplegu Zerbitzu Publikoek eskumena dute langabezian dauden edo lanean ari diren pertsonei eta enpresei emandako arreta kudeatzeko.
Gainera, sare horretan beste erakunde eta entitate asko daude, Enplegu Zerbitzu Publikoekin lankidetzan aritzen direnak enplegua aktibatzeko politikekin lotutako zerbitzuak emateko, hala nola enplegu agentziak, prestakuntza zentro eta erakundeak, toki korporazioak, enpresaburuen elkarteak eta sindikatuak, irabazi asmorik gabeko erakundeak eta bestelako erakunde laguntzaileak. Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoak sustatu eta koordinatzen dituen enplegu eta prestakuntza programa gehienak autonomia erkidegoen bitartez kudeatzen dira, hainbat erakunde eta entitateren parte hartzeari esker.
Enplegu Sistema Nazionalaren plangintza eta koordinazioa, nagusiki, honako tresnen bidez garatzen da:
- Enplegurako Laguntza Aktiboaren Espainiako Estrategia 2025-2028 (partaidetza bidez egiten ari dena autonomia erkidegoekin eta gizarte eragileekin batera).
- Enplegu Duina Sustatzeko Urteko Planak.
- Enplegu Zerbitzu Publikoen Informazio Sistema Publiko Integratua.
Xedea
Enplegu politika garatzea, langabezia babesaren sistema kudeatzea eta lan merkatuari buruzko informazioa bermatzea, langileak lan merkatuan sartu eta mantentzea lortzeko eta enpresen giza baliabideak hobetzeko helburuarekin, autonomia erkidegoetako enplegu zerbitzu publikoen eta lan arloko gainerako eragileen laguntzarekin.
Ikuspegia
Herritarrei ematen dizkiegun zerbitzuetan bikaintasuna lortzea, teknologia berriei onura ateraz, eta Enplegu Sistema Nazionalaren ekarpenaren buru gisa jardutea lan merkatuaren kalitatea areagotzeko xedearekin.
Balioak
Gure kargu ditugun zerbitzuak emateko eta zerbitzu horien hornitzaile gisa erakunde bikain eta eredugarri izateko, honako printzipioei jarraitzen diegu:
- Herritarrei zuzenduriko zerbitzuen kultura.
- Berrikuntzarako gaitasuna.
- Gardentasuna.
- Lan merkatuko gainerako eragileekin lankidetza.
- Erakundeko langileekiko konpromisoa.
- Kudeaketaren kalitatea.
Eginkizunak
Hauek dira gure eginkizun nagusiak:
- Enplegu politiketarako proposamenak diseinatu eta sustatzea, arreta pertsonen eta enpresen beharretan jarrita: enplegurako orientazio pertsonalizatu, integral eta inklusiboa, banakako ibilbide pertsonalizatuen bidez; lan arloko lantokiko prestakuntza; enplegua sustatu eta laguntzeko programak; etab.
- Langabeziako prestazioak kudeatu eta kontrolatzea, langabeek duten babesa jasotzeko eskubidea bermatuta.
- Ikerketak, azterlanak eta analisiak egitea, estatu eta probintzien esparruan, lan merkatuaren egoerari buruz eta hura hobetzeko neurriei buruz.
Eginkizun hauen helburua da zerbitzu proaktibo eta dinamiko bat bermatzea, behar berriei aurrea hartzeko eta egokitzeko gai dena.
Lurralde egitura eta egitura organikoa
SEPEren antolaketa egiturak honako hauek ditu barne:
- Zerbitzu zentralak.
- Hauek osatutako lurralde sarea:
- 17 lurralde koordinazio.
- 52 zuzendaritza probintzial.
- Enplegu bulego eta/edo prestazio bulegoen sare zabala, 50 probintzietan eta Ceuta eta Melillan barna banatuak. Erkidegoetako enplegu zerbitzu publikoekin partekatzen diren bulego horietan kudeatzen dira, aurrez aurre, langabeziako prestazioak. Ceuta eta Melillan, enplegurako laguntza aktiboko zerbitzu eta programez eta lan arloko lantokiko prestakuntzaz ere arduratzen dira SEPEren bulegoak.
1383/2008 Errege Dekretuak, abuztuaren 1ekoak, Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoaren egitura organikoa eta partaidetza instituzionala onartzen duenak, xedatutakoaren arabera, hauek dira partaidetza instituzionalerako organoak:
- Kontseilu Nagusia. 24 kide ditu, administrazio publikoaren eta estatu mailako erakundeen aurrean ordezkaritza instituzionala duten enpresaburuen elkarteen eta sindikatuen ordezkaritza parekidea errespetatuta.
- Batzorde Betearazle Zentrala. 12 kide ditu, Estatuko Administrazio Orokorraren eta Kontseilu Nagusiaren kide diren enpresaburuen elkarteen eta sindikatuen ordezkaritza parekidea errespetatuz.
- Lurraldeetako Batzorde Betearazleak. Autonomia erkidego mailan jarduten dute eta Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoan partaidetza instituzionalerako lurraldeetako organoak dira. 18 kide dituzte, Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoaren eta estatu mailan garrantzi gehien duten enpresaburuen elkarteen eta sindikatuen ordezkaritza parekidea errespetatuta.
Eskaintzen ditugun zerbitzuak
Informazioa
Langabeziako prestazioak eta sorospenak lortzeko eskakizunen inguruko informazio orokorra eta laguntza pertsonalizatua.
Horrez gain, formatu elektronikoan, honako hauen berri ematen da:
- Lan eskaintza publiko eta pribatuak (www.empleate.gob.es).
- Lan arloko lantokiko prestakuntza neurriak eta gaitasun profesionalak lortzeko bestelako neurriak.
- Kontratazioa sustatzeko erabilgarri dauden pizgarri eta bitartekoak eta ekintzailetzarako laguntzak.
- SEPEren eginkizunekin lotutako beste batzuk (www.sepe.es).
- Europako lan merkatuari eta beste herrialde batzuetako bizi eta lan baldintzei buruzko informazioa, hala nola EURES sare europarraren Koordinazio Bulego Nazionalari buruzkoa.
- Enplegurako Orientazio, Ekintzailetza, Laguntza eta Berrikuntza Zentroen sareari (COE Sarea) dagozkion eginkizunen gaineko informazioa.
Informazio instituzionala: erregistratutako lan mugimenduari, kontratazioari eta langabeziako prestazioei buruzko estatistikak eta lan merkatuaren egoerari eta joerei buruzko informazioa, Okupazioen Behatokiak prestatua.
Kudeaketa
Kolektibo hartzailearen arabera, honela bana daitezke:
Herritarrei zuzendutako zerbitzuak:
- Izapidetu eta ordaintzea:
- Ordaindutakoaren araberako langabeziako prestazioak
- Langabezia sorospenak
- Nekazaritzako langabezia sorospena eta nekazaritzako errenta (Andaluzia eta Extremadura)
- Langabeziako prestazioaren zenbateko metatua izapidetu eta ordaintzea: ordaindutakoaren araberako prestazio metatua eta aurreratua ordaintzea jatorrizko herrialdera itzultzeko (APRE).
- Asistentzia mailako prestazioak agortzen dituzten pertsonen Bizitzeko Gutxieneko Diru Sarrerarako trantsizioa erraztea (2024ko abenduaz geroztik).
- Enplegu eskaintzetan izena ematea eta enplegu eskaintzen bilaketa eta curriculum vitae-a igotzea erraztea lurraldeko mugikortasuna sustatzeko, gure webguneko Enpleguaren Atari Bakarretik, “Empléate”, eta gure webguneko EURES Sarearen espaziotik.
- Prestazioak jasotzeko ziurtagiriak ematea.
- CL@VE erregistroa eskuratzea administrazioaren izapideetan identifikatzeko eta elektronikoki sinatzeko, SEPEren prestazio bulegoetan, zuzendaritza probintzialetan eta zerbitzu zentraletan.
- Zerbitzu elektronikoak kudeatzeko telefono bidezko laguntza.
- Bizitzeko Gutxieneko Diru Sarreraren prestaziorako trantsizioa erraztea langabeziako sorospena agortzen dutenentzat: zerbitzu hau aurrez aurreko arreta bidez ematen zaie sorospena jasotzeko azken hiruhilekoan daudela jakinarazi zaien pertsonei.
Ekintzaileei zuzendutako zerbitzuak:
- Langabeziako prestazioaren zenbateko metatua izapidetu eta ordaintzea: kapitalizazioa (edo ordainketa bakarra) enplegu autonomoa sustatzeko.
Gazteei zuzendutako zerbitzuak:
- Gazte Bermeko Sistema Nazionalaren Erregistroan izena ematea.
- Informazio eta telefono bidezko laguntza zerbitzua.
Enpresei zuzendutako zerbitzuak:
- Prestakuntza erakundeak erregistratzea prestakuntza ekintzak emateko SEPEren kudeaketa esparruaren barruan.
- Enplegu agentziei buruzko informazio orokorra, eta Estatu osoan diharduten agentziek egiten dituzten jarduerak kudeatzea.
- Enpresen enplegu eskaintzak argitaratzeko espazio libre eta doakoa eskaintzea, eta Enpleguaren Atari Bakarraren (www.empleate.gob.es) bidezko profesionalen bilaketa ahalbidetzea.
- Europar Batasunetik kanpoko langileen kontratazioa erraztea estaldura zaila duten lanbideen katalogoa erabiliz.
- Ekonomikoki mendekoak diren langile autonomoen (TAED) kontratuak erregistratzea.
- Lan kontratazioaren jakinarazpena ahalbidetzea bitarteko elektronikoak baliatuta, enpresei beren obligazioak betetzeko, alta eta aldaketak eskatzeko eta agiriak eransteko aukera ematen dien Contrat@ aplikazioaren bitartez.
- Enpresa ziurtagiriak eta aldizkako langile finkoen zein enplegu erregulazioko prozedura baten ondorioz kontratuaren indargabetzea edo lanaldiaren murrizketa jasan duten langileen jarduera aldiak bitarteko elektronikoak baliatuta jakinaraztea ahalbidetzea, enpresei beren obligazioak betetzeko aukera ematen dien Certific@2 aplikazioaren bitartez.
- 50 langiletik gorako enpresei baimena ematea, salbuespen adierazpen bidez, desgaitasuna duten pertsonen aldeko % 2ko kuota bete beharra ordezteko bestelako neurriak har ditzaten, betiere enpresak lan zentroak baditu autonomia erkidego batean baino gehiagotan eta gehienez ere langileen % 85 autonomia erkidego berean badaude. Baimendutako kuotarako neurri alternatiboak betetzen direla egiaztatzea, hurrengo hiru urteetako urteko memorien bidez.
- Langileentzako prestakuntza nazionala kudeatzea, Enpleguko Prestakuntzarako Estatuko Fundazioarekin (Fundae) batera, eta horren emaitzen eta kalitatearen jarraipena egitea.
- Mozkinak dituzten eta 50 urtetik gorako langileak kaleratzen dituzten enpresen aldetiko Altxorrerako ekarpenerako dokumentazioa jaso eta kudeatzea, Certific@2 ziurtagiri bidez (2024 azaroaz geroztik).
- Mozkinak dituzten enpresetan berrogeita hamar urteko edo gehiagoko langileei eragiten dieten kaleratzeengatiko ekarpen ekonomikoen prozedura hasteko behar den dokumentazioa bitarteko elektronikoz bidaltzea erraztea. (27/2011 Legea, abuztuaren 1ekoa, Gizarte Segurantzako sistemaren eguneraketari, egokitzapenari eta modernizazioari buruzkoa, 16. xedapen gehigarria).
Administrazio publikoei eta irabazi asmorik gabeko erakundeei zuzendutako zerbitzuak
- Administrazio publikoak eta irabazi asmorik gabeko erakundeak erregistratu eta hedatzea, baldin eta, EURES Espainiako kide edo bazkide izatea eskatu ondoren, baimena eman badiete beren egoitza sozialei dagozkien Enplegu Zerbitzu Publikoek.
- Lankidetza esparruaren barnean, dirulaguntzak ematea interes orokorrekoak eta gizarte interesekoak diren lanak burutzeko langabeak kontratatzen dituzten Estatuko Administrazioko organoei eta irabazi asmorik gabeko erakundeei.
- Toki korporazioei zuzendutako Nekazaritza Enplegua Sustatzeko Programaren barruan emandako dirulaguntzak kudeatzea.
- SEPEren esparru barruan, ikas-ekinezko prestakuntzarako TándEM programa esperientzialak abian jartzeko dirulaguntzak kudeatzea. Programa horien helburua langabe parte hartzaileen laneratze aukerak hobetzea da, beren kualifikazioa eta lan kontratazioa txandakatuz.
- SEPEren esparru barruan, 30 urtetik beherako gazte langabeen enplegagarritasuna eta laneratzea hobetzeko proiektuetarako dirulaguntzak kudeatzea, bai pertsona horiek administrazio publikoetan lehen esperientzia profesionala izateko kontratatuz, bai ikerketa eta berrikuntzaren lehiakortasuna areagotzen duten sektore publiko zein pribatuko proiektuetan kontratatuz.
- Prestakuntza Espezialitateen Katalogoari lotutako prestakuntza ekintzak kudeatzea (profesionaltasun ziurtagiriak lortzekoak ez direnak), hauek eskainita: prestakuntza eskaintza ekimenak, enpresek antolatutako prestakuntza, ikas-ekinezko heziketa, kontratazio konpromisoa duen prestakuntza, eta tropetako eta itsasoko militarrei eta espetxeratutako pertsonei zuzendutako prestakuntza.
- SEPEren eskumeneko enplegu programen erakunde onuradunek egindako jarduketen jarraipena egitea.
- Prestakuntza eta lan bitartekaritza ahalbidetzeko enplegu zerbitzu publiko guztien artean sortutako eta partekatutako datu basea mantentzea.
- Prestazioak jasotzeko ziurtagiriak eskuratzea.
- Enplegurako Orientazio, Ekintzailetza, Laguntza eta Berrikuntza Zentroak (COE Zentroak) koordinatzea eta haien arteko lankidetza sustatzea.
Ceuta eta Melilla hiri autonomoetan, enpleguarekin eta prestakuntzarekin lotutako zerbitzuak ere ematen ditugu, hiri horiei ez baitzaie transferitu enplegurako politika aktiboen eskumena. Zerbitzu horiek honakoak dira:
- Enplegu eskatzaileen izen emateak.
- Enplegurako orientazio pertsonalizatu, integral eta inklusiboa: enplegurako ibilbide pertsonalizatuen diseinua eta prestaketa eta enpleguari eta autoenpleguari buruzko orientazioa ematea.
- Lan bitartekaritza: enplegu eskari eta eskaintzak kudeatzea, bai Espainian eta baita Europako gainerako herrialdeetan ere, eta Ceuta eta Melillan zentro bat duten enplegu agentzien lan zentroak kudeatzea.
- Prestakuntza:
- Ziurtagiri profesionalak lortzearekin lotuta ez dauden prestakuntza ekintzak eskaintzea.
- Ikas-ekinezko prestakuntza kudeatzea TándEM programa esperientzialen bitartez.
- Prestakuntza zentroei izena ematea eta prestakuntza zentro zein erakundeen izen emate prozesuak kudeatzea, Prestakuntza Zentroen eta Erakundeen Estatuko Erregistroan.
- Prestakuntza eta ikaskuntzarako kontratuetako prestakuntza jarduera hasteko baimen eskaerak kudeatzea, baita hauen prestakuntza kontrolatu eta jarraitzea eta dagozkion egiaztagiriak eta diplomak igortzea.
- Enplegua sustatzea:
- 30 urtetik beherako gazte langabeen enplegagarritasuna eta laneratzea hobetzeko proiektuak kudeatzea.
- Desgaitasuna duten pertsonen enplegua sustatzeko laguntzak eta dirulaguntzak jakinaraztea eta kudeatzea, laneko enklabeak eta enplegu egonkorrerako laguntzak barne hartuta, bai eta enplegu zentro berezietan lan integrazioa sustatzea ere.
- 50 langiletik gorako enpresei baimena ematea, salbuespen adierazpenen bidez, desgaitasuna duten pertsonen aldeko % 2ko kuota bete beharra ordezteko bestelako neurriak har ditzaten.
- Tokiko korporazioek, erakunde publikoek eta irabazi asmorik gabeko erakundeek langabeak kontratatzea sustatzeko dirulaguntzak jakinaraztea eta kudeatzea.
- Langabeziako prestazioen kapitalizaziotik eratorritako Gizarte Segurantzaren kuotak ordaintzeko dirulaguntzak kudeatzea.
- Enpresei zuzendutako zerbitzuak:
- Enpresei aholkularitza ematea honako hauen inguruan: lan kontratazio modalitateak, kontrataziorako pizgarriak, lantokiko prestakuntza ekimenak, enplegurako laguntza aktiboko programa eta neurriak, desgaitasuna duten pertsonen aldeko erreserba kuota.
- EURES Sareari buruzko informazioa.
- Emakume eta gizonen berdintasunari buruzko sentsibilizazioa.
- Ekintzailetza eta ekonomia sozialerako informazioa eta laguntza kualifikatua.
Zerbitzuak emateko kanalak
Aurrez aurre
Prestazio bulegoetan zure informazio eskaerei eta langabeziako prestazioen aintzateste eskaerei erantzungo diegu.
Ceuta eta Melillako bulegoek, halaber, enpleguarekin, lan bitartekaritzarekin, enplegurako lanbide heziketarekin eta enplegurako politika aktiboekin lotutako zerbitzuak ere ematen dituzte. Espainiako gainerako lurraldean, ordea, informazio hori autonomia erkidegoetako enplegu zerbitzu publikoek ematen dute, gure bulegoekin espazio fisikoa partekatuta.
Gure prestazio bulegoetan aurrez aurreko arreta jasotzeko aurretiko hitzordua hartu behar da, gure webgunearen bidez edo telefonoz deituta.
Telefono bidez
Telefono bidezko zerbitzua aurretiko hitzorduetarako telefonoaren bidez eta 060 zenbakiaren bidez ematen da.
Aurretiko hitzorduaren zerbitzua: 91 926 79 70.
Herritar zein enpresen arretarako zerbitzuak: 060
- Bulegoak aurkitzea.
- Prestazioak jasotzeko ziurtagiriak eskatzea.
- Langabeziako prestazioen zerbitzua: informazio orokorra, langabeziako prestazioei buruzko informazio zehatza, ordaindutakoaren araberako prestazioa berriz hastea eta bateragarritasuna eskatzea, banku helbideratzea aldatzea eta prestazioaren baja edo atzerrira irtetea jakinaraztea.
Webguneak arakatu edo bertan izapideak egiteko laguntza: www.sepe.es, SEPEren Egoitza Elektronikoa eta Empléate ataria.
Bitarteko elektronikoz
Gure Egoitza Elektronikoaren bidez (https://sede.sepe.gob.es) izapide hauek egin daitezke:
- Pertsonak
- Langabezia babesa:
- Ordaindutakoaren araberako prestazioaren eskaera eta aintzatespena egitea.
- Ordaindutakoaren araberako prestazioa eta langabezia sorospenak eskatzea.
- Langabeziako prestazioaren kapitalizazioa eskatzea.
- Prestazioen ziurtagiriak eskuratzea.
- SEPEren bulegoetan arreta jasotzeko aurreko hitzordua eskatzea.
- Prestazioen datu eta ordainagiriak kontsultatzea.
- Prestazioen kalkuluaren simulazioa egitea.
- Langabezia sorospenaren luzapena egitea.
- Urteko erreta aitorpena egitea (52 urtetik gorako sorospenaren kasuan).
- Bankuko datuak aldatzea.
- Datu pertsonalen, errenten eta familia unitateko kideen aldaketak jakinaraztea.
- Langabeziako prestazioen baja izapidetzea.
- Aurkeztutako eskaerak atzera botatzea.
- Dokumentu elektronikoak egiaztatzea.
- Enplegua:
- Lana bilatzea.
- Lana eskatzeko izapideak (Ceuta eta Melillarako bakarrik).
- Langile autonomoen ezarpenerako dirulaguntzak eskatzea (Ceuta eta Melilla hiri autonomoetako langile enplegatzaileen aldetik erabiltzeko bakarrik).
- Enplegu zerbitzu publikoen lan eskaintzak.
- Kontratuak:
- Langile baten kontratu datuak kontsultatzea.
- Ekonomikoki mendekoak diren langile autonomoen (TAED) kontratuen erregistroa.
- Prestakuntza:
- Ikastaro, ziurtagiri, espezialitate eta zentro bilatzailea.
- Kalitate galdetegia.
- Prestakuntza eta ikaskuntzako kontratuetarako baimendutako zentroen bilatzailea.
- Errekurtsoak:
- Gora jotzeko errekurtsoak.
- Aparteko berrikuspen errekurtsoak.
- Arau hausteei eta ustelkeriaren aurkako borrokari buruzko informazioa:
- Barneko informazio sistema: onartutako araudia betez (Arau hausteei eta ustelkeriaren aurkako borrokari buruzko informazioa ematen duten pertsonak babesteari buruzko legea), gertakariak jakinarazteko eta jakinarazitako gertakariak ikertzeko aukera ematen duen kanal baterako sarbidea du barne, betiere informatzaileak babestuz, eragindako kalte posibleak lehenbailehen konpontzeko, beharrezkoa bada.
- Beste izapide eta prozedura batzuk:
- Kexak eta iradokizunak.
- Kontsultak.
- Enpresak
- Kontratuak
- Lan kontratuak jakinaraztea.
- Ekonomikoki mendekoak diren langile autonomoen (TAED) kontratuen erregistroa.Erregistro elektronikoa.
- Eskaera telematikoa (Contrat@).Erregistro elektronikoa.
- Langabezia babesa -Certific@2
- Certific@2:
- Prestazioak kudeatzea eta ordaintzea
- Jarduera aldiak jakinaraztea.Erregistro elektronikoa.
- Enpresa ziurtagiriak jakinaraztea.Erregistro elektronikoa.
- Enplegatzaileen aldetiko hasierako altak jakinaraztea enplegu erregulazioko espedienteen kasuan.Erregistro elektronikoa.
- Enpresaburuaren aldetiko enpresa ziurtagiriak kontsultatzea.
- Jardueraren kontrola
- Kaleratze kolektiboen, lan harremana etetearen eta jardunaldia murriztearen inguruko datuak aurretiaz helaraztea, ESS/982/2013 Aginduan xedatutakoaren arabera.
- Alegazioak:EEEak irabaziekin.
- COVID-19aren ondoriozko ABEEEtik eratorritako prestazioen eskaera kolektiboa.
- COVID-19aren ABEEEari lotuta ez dauden aldizkako langile finkoen eskaera kolektiboa (30/2020 Errege Lege Dekretuaren9.1 artikulua).
- 2024ko urriko DANAren ondoriozko ABEEEtik eratorritako prestazioen eskaera kolektiboa.
- Enplegurako prestakuntza
- Prestakuntza erakundeei izena emateko erantzukizunpeko adierazpena urrutiko prestakuntzaren modalitatean.
- Prestakuntza erakundeen izen ematearen aldaketa urrutiko prestakuntzaren modalitatean.
- Urrutiko prestakuntzaren modalitatean aurkeztutako izapideen kontsulta.
- Erakunde laguntzaileetara sarbidea urrutiko prestakuntzaren modalitatean.
- FUNDAE/SEPE izapidetze elektronikoa
- Dokumentazioa bidaltzea.
- Erantzukizunpeko adierazpena prestakuntza erakundeei izena emateko. Espezialitateen Katalogoan aurreikusitako espezialitateekin bat ez datorren prestakuntza bat eman ahal izateko.
- Enplegua
- Proiektuak eta enpresak I+E gisa kalifikatzea eskatzea. Erregistro elektronikoa (Ceutan eta Melillan bakarrik).
- Desgaitasuna duten pertsonen kontratazio mugagaberako dirulaguntzak eskatzea.Erregistro elektronikoa. (Ceuta eta Melilla hiri autonomoetako enplegatzaileei zuzendua bakarrik).
- Enplegu Zentro Berezietan desgaitasuna duten pertsonentzako lanpostuak sortu eta mantentzeko dirulaguntzak eskatzea eta lanpostuen kalifikazioa eta erregistroa eskatzea.Erregistro elektronikoa. (Ceuta eta Melilla hiri autonomoetako enplegatzaileei zuzendua bakarrik).
- Desgaitasuna duten pertsonen aldeko lanpostu erreserbaren betebeharra ordezteko bestelako neurriak aplikatzeko salbuespen adierazpena eta baimena eskatzea.Erregistro elektronikoa. (Lan zentroak autonomia erkidego batean baino gehiagotan dituzten enplegatzaileei zuzendua bakarrik, betiere autonomia erkidego bateko zentro guztietako langileak enpresaren langileen % 85 baino gehiago ez badira. Bestela, autonomia erkidego horretan aurkeztu beharko litzateke).
- Salbuespen deklarazio onartua duten enpresek urtero hartutako neurri alternatiboen justifikazioa.
- Nekazaritzako Enplegua Sustatzeko Programari zuzendutako tokiko korporazioen eskaerak.
- Enplegu agentziak
- Estatuan, Ceutan edo Melillan enplegu agentzia gisa jarduteko erantzukizunpeko adierazpena.
- Beste izapide eta prozedura batzuk
- Kexak eta iradokizunak.Erregistro elektronikoa.
- Gora jotzeko errekurtsoak.Erregistro elektronikoa.
- Aparteko berrikuspen errekurtsoak.Erregistro elektronikoa.
- Kontratuak
Gure Egoitza Elektronikoan (https://sede.sepe.gob.es) eskaintzen diren zerbitzuak baliatu ahal izateko betekizun teknikoak hauek dira:
- Sistema eragilea: Windows 10.
- Arakatzaile bateragarriak: Google Chrome eguneratua.
- Fitxategiak bistaratzeko: Adobe Acrobat Reader.
- Java bertsioa: Java 7 update 79 CPU.
Era berean, administrazio izapideak egiteko beharrezkoa da:
- Erakunde baimendu batek emandako Cl@ve iraunkorraren edo ziurtagiri digitalaren bidez edo NAN elektronikoaren bidez sartzea.
Izapidea burutzeko ziurtagiri digitalarekin edo NAN elektronikoarekin sinatzea eskatzen bada, Aplicación aplikazioa aplikazioa erabili beharko da.
Informazioa hau etengabe eguneratuta aurki daiteke gure Egoitza Elektronikoan.
Herritarren eskubideak SEPEri dagokionez
Herritarrek urriaren 1eko 39/2015 Legean, Herri Administrazioen Administrazio Prozedura Erkideari buruzkoan, jasotzen diren eskubideak dituzte.
Eskubide horien artean, nabarmendu nahi ditugu herritarrek SEPErekin mantendutako harremanetan izango dituzten honako eskubide hauek:
- Eskaera osoa aurkeztu eta hurrengo 15 egunetan, prestazio edo sorospen eskaerari buruzko ebazpena jasotzeko.
- Gure eskumenen esparruan indarrean dauden xedapenek ezarritako baldintzei buruzko informazioa eta orientazioa jasotzeko.
- Edozein momentutan, interesdunak diren prozeduren egoera ezagutzeko eskubidea eta prozedura horietako dokumentuen kopiak jasotzeko.
- Informazio publikoa, fitxategiak eta erregistroak atzitzeko, gardentasunari, informazio publikoa atzitzeari, gobernu onari eta gainerako ordenamendu juridikoari buruzko abenduaren 9ko 19/2003 Legean ezarritakoaren arabera.
- Administrazio publikoekin dituzten harremanetan bitarteko elektronikoak erabiltzean laguntza jasotzeko.
- NAN elektronikoa, edo administrazio publikoen esparruan onartutako eta gure egoitza elektronikoan iragarritako bestelako sinadura elektronikoko sistemak erabiltzeko, gure Egoitza Elektronikoan erabilgarri dagoen edozein izapide egiteko.
- Gure fitxategietan, sistemetan eta aplikazioetan dauden datuen segurtasunaren eta konfidentzialtasunaren bermea izateko, bai eta informazioaren fidagarritasunaren bermea izateko eskubidea ere.
- Arauek eskatzen ez dituzten dokumentuak edo dagoeneko gure eskuetan dauden dokumentuak ez aurkezteko.
Parte hartzeko moduak
Parte hartu eta SEPErekin lankidetzan aritu nahi baduzu, zenbait aukera dituzu eskura:
- Planteatu zure zalantzak “Empléate” Enplegu Atarian, www.sepe.es webgunean eta gure egoitza elektronikoan erabilgarri dauden harremanetarako postontziaren bidez.
- Jarri harremanetan SEPEren gizarte sareetako profilen bidez: Twitter X, Facebook, Linkedin, Flickr eta Youtube, eta baita Gazte Bermearen Sistema Nazionalak Twitter X, Facebook eta Instagram sareetan duen profilaren bitartez ere.
- Aurkeztu zure kexa eta iradokizunak bitarteko elektronikoak erabiliz, webgunean eta egoitza elektronikoan dagoen kexa eta iradokizunetarako postontziaren bidez, eta baita paperean ere, gure bulegoetan eskuragarri dauden inprimakiak erabilita.
- Erantzun prestazio bulegoetan jasotako zerbitzu/arretari buruzko gogobetetze inkestei. Inkesta horiek sms/posta elektronikoz bidaltzen zaizkie gure zerbitzuen erabiltzaile guztiei, bulegoetan arreta jaso ondoren.
- Erantzun gure zerbitzu elektronikoekiko gogobetetze inkestei. Inkesta horiek hilean behin egiten zaizkio erabiltzaileen lagin adierazgarri bati.
- Herritarren presentzia eta herritarrekin zuzeneko harremana foro espezializatuetan, esaterako, enplegu azoketan.
- Parte hartu “Aquí hay trabajo” estatu mailako asteroko telebista programan eta “Madrid trabaja” irratsaioan, enpleguaren, prestakuntzaren eta langabeziako prestazioen inguruko zalantzak argitzeko. Eta aritu lankidetzan beste erakunde batzuekin (Gurutze gorria, elkargo profesionalak, etab.).
- Ikuspuntu instituzionaletik, gizarte solaskideek honako organo aholku emaileetan parte hartzen dute:
- Sindikatu eta enpresaburuen elkarte nagusiek parte hartzen dute SEPEren Kontseilu Orokorrean, Batzorde Betearazle Zentralean, Lurraldeetako Batzorde Betearazleetan, Probintzietako Batzorde Betearazleetan, Eskualdeetako Kontseiluetan eta Erkidegoetako eta Probintzietako Batzordeetan.
- Enplegu Sistema Nazionalaren Kontseilu Nagusia (SEPE eta erkidegoetako enplegu zerbitzuak barne dituena) honakoek osatzen dute: autonomia erkidego bakoitzeko ordezkari bat eta Estatuko Administrazio Orokorreko eta enpresaburuen elkarte eta sindikatu nagusietako kide kopuru bera.
Kalitate konpromisoaK
Gure zerbitzuen kalitatea ekintza hauekin areagotzeko konpromisoa hartu dugu:
- Lan kontratua, nekazaritzako errenta eta nekazaritzako sorospena azkentzearen ondoriozko ordaindutakoaren araberako prestazio eskaerak 5 lanegunen buruan ebaztea, eskaera egiten denetik.
- Ordaindutakoaren araberako prestazioak, nekazaritzako errenta eta nekazaritzako sorospena eskaera egin eta hurrengo hilabeteko 10ean ordaintzea.
- EPEren egoitza elektronikoaren bidez onartu diren ordaindutakoaren araberako prestazio guztiak –hasierako altak eta berrekiteak barne– prestazioa onartu eta hurrengo hilabeteko 10ean ordaintzea.
- Gure webgunearen bitartez helarazitako “Kontratu eta hobariak” eta “Ekonomikoki mendekoak diren autonomoak” gaien inguruko kontsulta elektronikoei erantzutea, kontsulta egin eta hurrengo 1-5 lanegunetan.
- Enpresei alta ematea “Empléate” Enpleguaren Atari Bakarrean, eskaera egin eta hurrengo egun baliodunean zehar.
- Publikoaren eskura jartzea erregistratutako langabeziari, kontratazioari eta langabeziako prestazioei buruzko hileroko estatistikak, hilabete bakoitzeko 2. laneguneko 9ak baino lehen.
- Gure webgunean (www.sepe.es) jendaurrean jartzea “Lan merkatuaren hileko erreferenteak” txostenak eta “Lanbideen lan merkatuaren hileko informazioa”, Lanbideen Behatokiak hileroko 20a baino lehen egiten dituenak.
- Gure webgunean (www.sepe.es) jendaurrean jartzea Lanbideen Behatokiak egiten duen “Lan merkatuaren hiru hilez behingo buletina (BTM)”, dagokion hiru hilekoko biztanleria aktiboaren inkesta (BAI) argitaratu eta hurrengo 10 egun baliodunetan zehar.
- Gure webgunean (www.sepe.es) jendaurrean jartzea “Genero arrakala identifikatzeko lanbideen sei hilez behingo katalogoa”, aurreko seihilekoa amaitu eta hurrengo bi hilabeteetan zehar.
Kalitate adierazleak
Honako hauen portzentajeak:
- Lan kontratua, nekazaritzako errenta eta nekazaritzako sorospena azkentzearen ondoriozko ordaindutakoaren araberako prestazioak, epe barruan ebatzi direnak.
- Ordaindutakoaren araberako prestazioak, sorospenak, nekazaritzako errenta eta nekazaritzako sorospena, eskaera egin eta hurrengo hilabeteko 10ean ordaindu direnak.
- Ordaindutakoaren araberako prestazioak –hasierako altak eta berrekiteak–, SEPEren egoitza elektronikoaren bidez onartutakoak eta onarpenaren ondorengo hilabeteko 10ean ordaindu direnak.
- Epe barruan erantzundako kontsulta elektronikoak, kontratu eta hobarien ingurukoak eta ekonomikoki mendekoak diren autonomoen ingurukoak.
- Egun baliodun bateko epe barruan “Empléate” Enpleguaren Atari Bakarrean altan emandako enpresak.
- Adostutako datan eta orduan jendaurrean jarritako hileroko estatistikak.
- Behatokiko azterlan eta txostenak, “Lan merkatuaren hileko erreferenteak” eta lan merkatuaren hileko informazioa lanbidearen arabera eta tituludun pertsonen gainekoa, hilabete bakoitzeko 20a baino lehen webgunean argitaratu direnak.
- Dagokion hiru hilez behingo BAIa argitaratu eta hurrengo 10 egun baliodunetan zehar gure webgune korporatiboan argitaratu diren lan merkatuaren hiru hilez behingo buletinak (BTM).
- “Genero arrakala identifikatzeko lanbideen sei hilez behingo katalogoa”, aurreko seihilekoa amaitu eta hurrengo bi hilabeteetan zehar argitaratu dena.
Konpromisoak ez betetzeko kasurako zuzenketa neurriak
Erreklamazio bideak
Karta honetan adierazitako konpromisoak ez betetzeko kasuen ondorioz jarritako erreklamazioak dagokion unitate arduradunari zuzendu beharko zaizkio posta arrunt edo posta elektroniko bidez, “Kartaren unitate arduraduna” atalean ezarritako helbideetara.
Zuzenketa neurriak
Erreklamazioa jaso eta hurrengo 15 egun baliodunetan zehar, SEPEko Zuzendaritza Nagusiko titularraren gutun bat bidaliko dizugu, bertan adierazita ez betetzea eragin duten arrazoiak eta horren ondorioz hartutako zuzenketa neurriak.
Karta horretan adierazitako konpromisoak ez betetzeak ez du inolaz ere sortuko Administrazioaren ondare erantzukizunik.
Kexak eta iradokizunak aurkezteko modua
Etengabeko hobekuntzarako tresna gisa, SEPEk erabiltzaileek bidalitako kexei erantzungo die eta egindako iradokizunak aztertuko ditu.
Kexak eta iradokizunak aurkeztu ahal izango dira:
- Posta arrunt edo posta elektroniko bidez gure bulego guztietan: enplegu eta prestazio bulegoak, zuzendaritza probintzialak eta zerbitzu zentralak. Gure helbideak ezagutzeko, irakurri Zerbitzu Karta honen “Informazio gehigarria” atala.
- Gure egoitza elektronikoan, https://sede.sepe.gob.es/, ziurtagiri digitalarekin.
Aurkeztutako kexak ez dira inolaz ere errekurtso administratibotzat joko, eta haiek jarri izanak ez ditu indarrean dagoen araudian ezarritako epeak geldiaraziko.
Kalitatea, berdintasuna, lan osasuna, zerbitzuen irisgarritasuna eta ingurumenaren babesa bermatzeko neurriak
Kalitatea bermatzeko neurriak
Etengabeko hobekuntza sustatzeko eta uztailaren 29ko 951/2005 Errege Dekretuak ezarritako Estatuko Administrazio Orokorrean kalitatea hobetzeko esparru orokorraren aitorpen programaren oinarri arautzaileak ezartzen dituen irailaren 18ko TFP/967/2019 Aginduan jasotako eskakizunak betetze aldera, SEPEk EFQM eta EVAM ereduetan oinarritutako kalitatearen kudeaketa sistema bat ezarri du. Gure bulego eta zerbitzu elektronikoetako erabiltzaileei egindako inkesta eta autoebaluazioen bidez hobetzeko aukerak identifikatzen ditugu, hartara herritarren gogobetetasuna bermatu eta eskatutako kalitate estandarrak beteta.
Hobetzeko eremuak identifikatu ondoren, proiektuka antolatutako kudeaketa metodologia bat aplikatzen dugu, eremu horiek modu egituratuan jorratzeko. SEPEko diziplina anitzeko taldeak koordinatuta aritzen dira lankidetzan proiektu horiek garatzeko, diseinu fasetik amaitu arte, modu horretan gure ekintzen eraginkortasuna eta efizientzia bermatuta.
2008az geroztik, SEPEk hartu duen kalitatearen kudeaketaren bikaintasunarekiko konpromisoa sarritan goraipatu izan da. Bereziki aipagarriak dira Gobernantza Publikoko Zuzendaritza Nagusiak ematen dituen eta hiru aldiz jaso dituen Zerbitzu Publikoetako Jardunbide Egokien Herritarren Sariak, eta baita gure zuzendaritza probintzialetako zenbaitek lortu dituzten EFQM eta EVAM ereduen araberako bikaintasun ziurtagiriak ere.
2022an onartu ziren kalitateari eta etengabeko hobekuntzari buruzko bi instrukzioak inflexio puntu bat izan dira gure erakundean. Gidalerro horiek anbizio handiko proiektu bat sustatu dute, gure sare osoan kalitatearen autoebaluazioa egiteko, eta gure kudeaketa hobetzeko aukerak identifikatu eta garatzeaz arduratzen diren lantaldeak sortu dituzte.
- Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoaren Zuzendaritza Nagusiaren Instrukzioa, erakundean kalitatea eta etengabeko hobekuntza antolatzeari buruzkoa.
- Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoaren Zuzendaritza Nagusiaren Instrukzioa, erakundearen zerbitzuaren kudeaketa eta kalitatea hobetzeko ekimen eta jardunbide egokiak aitortzeko.
Era berean, 2022ko azaroaren 2an, prestazio bulegoetan ematen dugun zerbitzuaren kalitatearen etengabeko ebaluaziorako sistema bat ezarri zen, gure bulegoetan arreta jasotzen duten pertsona guztiei sms/posta elektroniko bidez helarazten zaien balorazio inkesta bati esker.
Ingurumenaren babesa
Ingurumenean eragiten dugun inpaktua mugatzeko ekintzak:
- Kontzientziazio pertsonaleko kanpainak.
- Energia aurrezteko planak.
- Karbono aztarnaren kalkulu eta murrizketa.
- Erabilera bakarreko plastikoen murrizketa.
- Gaikako instalazioen bidezko birziklatzea.
- Paperaren kontsumoa murriztea, izapideak digitalizatuz eta gure ekipamenduak arduraz erabiliz. Horrez gain, paperezko hondakinen kudeaketa zuzena ziurtatzen dugu, ingurumenarekiko modu begirunetsuan tratatzen direla bermatuz.
SEPE erakunde ekologikoago bihurtzeko dugun konpromisoaren isla dira Zuzendaritza Nagusian eta zenbait zuzendaritza probintzialetan dauden ongi finkatutako planak, jarduketa protokoloak eta jardunbide zehatzak.
Genero berdintasuna
Genero berdintasuna zeharkako printzipioa da SEPEren jarduketa guztietan, Estatuko Administrazio Orokorrak arlo horretan xedatutakoarekin bat. Horrek esan nahi du emakume eta gizonen arteko diskriminaziorik eza bermatzen dela SEPEren pertsonekiko harremanetan, bai zerbitzuen hartzaileen kasuan eta bai erakundeko langileen kasuan ere.
2011az geroztik, SEPEk atal espezifiko bat dauka bere intranet sarean berdintasun eremuko araudia eta ekintzak ezagutzera emateko. Trena hori funtsezkoa izan da gai horri buruzko etengabeko barne komunikazio gardena sustatzeko.
2024an, Puntu Bioleten Sare bat sortu zen, gure erakundeko unitateetan. Puntu Bioleta horiek Berdintasun Ministerioak sustatzen ditu, gizarte osoa indarkeria matxistaren aurkako borrokan sar dadin eta emakumeen aurkako indarkeria kasuen aurrean nola jardun behar den azaltzen duen informazioa era masiboan hedatzeko.
Indarreko legeria betez, SEPEk sexu jazarpenaren eta sexuagatiko jazarpenaren aurrean jarduteko protokolo bat ezarri du erakunde osoan. 2024ko irailean onartu zen protokolo horretan ezarri dira jazarpen egoera baten aurrean jarraitu beharreko prozedurak, betiere biktimen babesa eta legea betetzen dela bermatuta.
2024ko irailaren 27ko Ebazpena, Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoaren Zuzendaritza Nagusiarena, Estatuko Administrazio Orokorrean eta bere erakunde publikoetan sexu jazarpenaren eta sexuagatiko jazarpenaren aurrean jarduteko protokoloa onartzen duen martxoaren 8ko 247/2024 Errege Dekretuan xedatutakoaren araberakoa.
Protokolo horrek prozedura bat ezartzen du komunikazio eta salaketak izapidetzeko, jazarpenaren aurreko prebentzio eta erreakzio neurriekin, eta konpromiso hauen arabera:
Sexu jazarpena eta/edo sexuagatiko jazarpena prebenitzeko eta haren aurrean jarduteko protokoloa
- Gure lan zentroetan lan egiten duten langile guztiek tratu begirunetsu eta duina jasotzen dutela bermatzea, horren aurka doazen jokabide, jarrera, egoera eta/edo giroak berehala eta konfidentzialtasunez jakinarazteko mekanismoak ezarrita.
- Erakundeko kultura ireki eta tolerantea sustatu eta mantentzea, sexu jazarpenik, sexuagatiko jazarpenik eta bestelako diskriminaziorik gabe.
- Jasotzen diren komunikazio guztiak zorrozki, azkar eta berme egokiekin izapidetzen direla ziurtatzea, betiere profesionaltasun, objektibotasun, inpartzialtasun, bizkortasun, segurtasun juridiko eta konfidentzialtasun printzipioak errespetatu eta aplikatuz.
- Jazarpenak sufritzen duenarentzat dakartzan ondorio pertsonal eta profesionalen inguruan, egiten duenarentzat dakartzan ondorioen inguruan, eta erabilgarri dauden aholkularitza, salaketa eta ikerketa mekanismoen inguruan.
- Eredu izateko betebeharra eta lan ingurune seguru, tolerante eta sexu jazarpen zein sexuagatiko jazarpenik gabekoak ziurtatzeko betebeharra jakinaraztea erakundeko zuzendari guztiei eta kargurako taldeak dituzten langileei.
- Bere izenean zein hirugarrenen izenean sexu jazarpen edo sexuagatiko jazarpen egoera potentzial bat edo protokoloaren arabera diskriminatzailea den jarrera edo egoera bat jakinarazi duen edozein pertsonari informazioa, babesa eta errespetua ematea.
Indarkeriarik gabeko ingurune baten aldeko SEPE-ren tolerantziarik eza eta konpromisoa!
Baliabideen eta Antolaketaren Zuzendariordetza Nagusia da konpromiso horiek behar bezala betetzen direla eta horrelako egoeren aurrean behar bezala jarduten dela ziurtatzearen arduradun nagusia.
Aholkularitza konfidentzialari buruzko prestakuntza espezifikoa
Horrez gain, Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoak aholkulari konfidentzialak izendatu ditu. Aholkulari horiek 100 orduko prestakuntza espezifiko aurrendaria jaso dute azken hilabeteotan, SEPEko sexu jazarpenaren eta sexuagatiko jazarpenaren aurreko protokoloa aktibatu nahi duten pertsonei laguntza emateko gai izateko, betiere protokoloan bertan definitutako berme esparruaren barne.
Neutraltasuna, errugabetasun presuntzioa, konfidentzialtasuna eta ukigabetasuna dira aholkulariaren jarduketa printzipioak.
Prestakuntza berritzaile hori emakume eta gizonen berdintasunaren eta laneko sexu jazarpen zein sexuagatiko jazarpenaren arloetako adituek diseinatu dute, eta alderdi hauek jorratzen ditu: detekzio teknika eta tresnak, genero alborapenak, sexu jazarpenaren faseak eta bere ondorioak, biktimei zuzendutako arreta psikologikoa, komunikazio trebetasunak eta giza taldeen kudeaketa.
Gure zerbitzuen irisgarritasuna bermatzeko neurriak
SEPEk, bere webguneko eta Egoitza Elektronikoko edukien kudeaketaren arduradun gisa, irisgarritasun unibertsalean oinarritutako zerbitzuak eskaintzen ditu eta, horri esker, nolabaiteko desgaitasuna duten pertsonek (ikusmena, mintzamena, mugikortasuna, kognitiboa, etab.) eta bestelako mugaketa funtzionalak dituztenek zerbitzu elektronikoak doako moduan erabili ahal dituzte, inolako hardware edo software instalaziorik gabe, eta modu gardenean, hori guztia edozein toki eta gailutatik.
Honela, argitaratutako edukiek betetzen dute 1112/2018 Errege Dekretuak, 2018ko irailaren 7koak, sektore publikoko gailu mugikorretarako webguneen eta aplikazioen irisgarritasunari buruzkoak, xedatutakoa. Errege Dekretu horren bitartez irauli zen Espainiako ordenamendu juridikora 2016/2102 (EB) Zuzentaraua, Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, 2016ko urriaren 26koa, sektore publikoko erakundeen gailu mugikorretarako aplikazioen eta webguneen irisgarritasunari buruzkoa. Arau horien arabera, SEPEren webguneek bete beharko dute UNE 301549:2019 arauan ezarritako AA adostasun maila, WebContent Accesibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) irisgarritasun jarraibideak errespetatzea ahalbidetzen duena.
Gure bulegoen % 87k irisgarritasun neurri fisikoak dituzte, eta hori egiaztatzen duen sinboloarekin ageri dira gure webgunean.
Laneko segurtasuna eta osasuna
Laneko arriskuen prebentzioari buruzko legeria betez, SEPEk laneko segurtasun eta osasun politika ezarri du erabakiak hartzeko eskumena duten bulego guztietan eta enpresa jardueren derrigorrezko koordinazioa garatzen du autonomia erkidegoekin eta gainerako enpresa interesdunekin. Horretarako, abian jarri ditu laneko gaixotasunak prebenitzeko planak, horien barne hartuta informazioa, larrialdietarako neurriak, osasunaren zaintza, etab. Hori guztia intranetean argitaratu den Laneko Arriskuen Prebentzio Planean jaso da eta hiru Prebentzio Zerbitzu Propiok eta izendatutako langile publikoek (probintziaren esparruan prebentzio jarduera jakinak egiteko izendatutako langileak) osatutako sare bati esker egikaritzen da.
Zerbitzu kartaren unitate arduraduna
Zerbitzu Kartaren unitate arduradunak bertan jasotako konpromisoak betetzen direla bermatzeko eta dagozkion hobekuntza jarduerak bultzatzeko erantzukizuna du.
Baliabideen eta Antolaketaren Zuzendariordetza Nagusia.
C/ Condesa de Venadito, 9, 28027 - Madrid
Telefonoa: 91 585 98 88
Helbideak eta telefonoak
Zerbitzu zentralak
C/ Condesa de Venadito, 9, 28027 - Madrid
Telefonoa: 91 585 98 88
Prestazio bulegoak
SEPEren arreta bulegoei buruzko informazioa gure webgunean eta 060 telefonoan kontsulta dezakezu.
Aurretiko hitzordua eskatzeko telefonoa: 91 926 79 70.
SEPEren zerbitzuen araudi erregulatzailea
Enplegu-politika aktiboen araudia
- 438/2024 Errege Dekretua, apirilaren 30ekoa, Enpleguari buruzko otsailaren 28ko 3/2023 Legean ezarritako Enplegu Sistema Nazionalaren Zerbitzuen Zorro Erkidea eta zerbitzu bermatuak garatzen dituena.
- 3/2023 Legea, otsailaren 28koa, Enpleguari buruzkoa.
- 438/2024 Errege Dekretua, apirilaren 30ekoa, Enpleguari buruzko otsailaren 28ko 3/2023 Legean ezarritako Enplegu Sistema Nazionalaren Zerbitzuen Zorro Erkidea eta zerbitzu bermatuak garatzen dituena.
- 1/2023 Errege Lege Dekretua, urtarrilaren 10ekoa, lan kontratazioa sustatzeko eta artisten gizarte babesa hobetzeko premiazko neurriei buruzkoa.
- 43/2006 Legea, abenduaren 29koa, hazkundea eta enplegua hobetzeari buruzkoa.
- 3/2012 Legea, uztailaren 6koa, lan merkatuaren erreformarako presazko neurriei buruzkoa.
- 25/2015 Legea, uztailaren 28koa, bigarren aukeraren mekanismoari, finantza kargak murrizteari eta ordena sozialeko beste neurri batzuei buruzkoa.
- 30/2015 Legea, irailaren 9koa, lan arloko enplegurako Lanbide Heziketaren Sistema arautzen duena.
- 31/2015 Legea, irailaren 9koa, autoenpleguari buruzko araudia aldatu eta eguneratzen duena eta norbere konturako lana eta gizarte ekonomia bultzatzeko eta sustatzeko neurriei buruzkoa.
- 4/2013 Errege Lege Dekretua, otsailaren 22koa, ekintzaileei laguntzeko eta enpleguaren sorrera eta hazkundea suspertzeko neurriei buruzkoa.
- 16/2013 Errege Lege Dekretua, abenduaren 20koa, kontratazio egonkorra sustatzeko eta langileen enplegagarritasuna hobetzeko neurriei buruzkoa.
- 18/2014 Legea, urriaren 15ekoa, hazkundea, lehiakortasuna eta eraginkortasuna lortzeko presazko neurriei buruzkoa.
- 1069/2021 Errege Dekretua, abenduaren 4koa, Laguntza Aktiboa Emateko 2021-2024 Espainiako Estrategia onartzen duena.
- 818/2021 Errege Dekretua, irailaren 28koa, Enplegu Sistema Nazionalaren enplegua aktibatzeko programa erkideak arautzen dituena.
- -TES/1077/2023 Agindua, irailaren 28koa, zeinaren bidez ezartzen baitira, Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoaren eskumen esparru barruan, Enplegu Sistema Nazionalaren enplegua aktibatzeko programa erkideak arautzen dituen irailaren 28ko 818/2021 Errege Dekretuan aurreikusitako enplegu politika aktiboen programak finantzatzeko dirulaguntzak emateko oinarri arautzaileak.
- 694/2017 Errege Dekretua, uztailaren 3koa, lan arloko enplegurako lanbide heziketaren sistema arautzen duen irailaren 9ko 30/2015 Legea garatzen duena.
- 1796/2010 Errege Dekretua, abenduaren 30ekoa, enplegu agentziak arautzen dituena.
- 1/2013 Legegintzako Errege Dekretua, azaroaren 29koa, desgaitasuna duten pertsonen eskubideen eta gizarteratzearen inguruko Lege Orokorraren testu bategina onesten duena.
- 1451/1983 Errege Dekretua, maiatzaren 11koa, apirilaren 7ko 13/1982 Legean xedatutakoa betez enplegu selektiboa eta desgaitasuna duten langileen enplegua sustatzeko neurriak arautzen dituena. (3/2012 Errege Lege Dekretuaren bidez, otsailaren 10ekoa, lan merkatua erreformatzeko presazko neurriei buruzkoa, partzialki indargabetuta, eta desgaitasuna duten langileak kontratatzeagatik edo kide gisa elkarlaneko kooperatibetan hasteagatik Gizarte Segurantzako enpresa kuotetan hobariei dagokienez indargabetuta, abenduaren 29ko 43/2006 Legearen xedapen indargabetzaile bakarraren 2.a atalaren arabera. RCL\2006\2338).
- 2273/1985 Errege Dekretua, abenduaren 4koa, desgaitasuna duten pertsonen gizarteratzearen inguruko apirilaren 7ko 13/1982 Legearen 42. artikuluan definitutako Enplegu Zentro Berezien araudia onartzen duena.
- 290/2004 Errege Dekretua, otsailaren 20koa, desgaitasuna duten pertsonen enplegua sustatzeko neurri gisa lan enklabeak arautzen dituena. (Gizarte Segurantzako enpresa kuotetan hobariei dagozkien erreferentziak indargabetuta, abenduaren 29ko 43/2006 Legearen xedapen indargabetzaile bakarraren 2.c atalaren arabera).
- 870/2007 Errege Dekretua, uztailaren 2koa, laguntzadun enplegu programa arautzen duena desgaitasuna duten pertsonen enplegua sustatzeko lan merkatu arruntean.
- 34/2005 Errege Dekretua, apirilaren 8koa, desgaitasuna duten langileen aldeko erreserba kuotaren salbuespeneko ordezko betetzea arautzen duena.
- 1529/2012 Errege Dekretua, azaroaren 8koa, prestakuntza eta ikaskuntzarako kontratua garatzen duena eta lanbide-heziketa dualaren oinarriak ezartzen dituena.
- ESS/381/2018 Agindua, apirilaren 10ekoa, Enplegu Sistema Nazionalaren baterako zerbitzu zorroaren protokoloak garatzeko erreferentziako gida teknikoa onartzen duena.
- EURES Espainiako Koordinazio Bulego Nazional gisa, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2016/859 Erregelamendua (EB), 2016ko apirilaren 13koa, Europako enplegu zerbitzuen sareari (EURES), langileak mugikortasun zerbitzuak eskuratzeari eta lan merkatuetan hobe integratzeari buruzkoa, eta 492/2011 Erregelamendua (EB) eta 1296/2013 Erregelamendua (EB) aldatzen dituena; bai eta 207/2019 Errege Dekretua ere, martxoaren 29koa, Espainiako EURES sarean kideak eta bazkideak onartzeko sistema nazionala arautzen duena.
- TMS/369/2019 Agindua, martxoaren 28koa, zeinaren bidez arautzen baitira lan arloko enplegurako lanbide heziketaren sistemaren Prestakuntza Entitateen Estatu Erregistroa, batetik, eta Prestakuntza Espezialitateen Katalogoaren barruko prestakuntza espezialitateak emango dituzten prestakuntza entitateak egiaztatzeko eta inskribatzeko prozesu komunak, bestetik.
- TMS/283/2019 Agindua, martxoaren 12koa, lan arloko enplegurako lanbide heziketaren sistemaren esparruan Prestakuntza Espezialitateen Katalogoa arautzen duena.
- Ebazpena, 2021eko ekainaren 24koa, Enplegu eta Ekonomia Sozialerako Estatu Idazkaritzarena, zeinaren bidez argitaratzen baita 2021eko Ministro Kontseiluaren Erabakia, gazteen lan duinerako 2021-2027 Plus Gazte Bermearen Plana onartzen duena.
Langabezia babeseko arudia
- 8/2015 Legegintzako Errege Dekretuak, urriaren 30ekoak, onartutako Gizarte Segurantzaren Lege Orokorraren testu bateginaren III. titulua.
- 28/2011 Legea, irailaren 22koa, Gizarte Segurantzaren Nekazaritzako Erregimen Berezia Gizarte Segurantzaren Erregimen Orokorrean sartzen duena.
- 625/1985 Errege Dekretuak, apirilaren 2koak, garatutako abuztuaren 2ko Langabezia Babesari buruzko 31/1984 Legea.
- 28/2018 Errege Lege Dekretua, abenduaren 28koa, pentsio publikoak goratzekoa eta gizarte, lan eta enplegu arloko beste presazko neurri batzuei buruzkoa.
- 1044/1985 Errege Dekretua, ekainaren 19koa, langabeziako prestazioaren ordainketa arautzen duena, ordainketa bakarreko modalitatean, egungo zenbatekoaren baliorako, enpleguaren sustapenerako neurri gisa.
- 5/1997 Errege Dekretua, urtarrilaren 10ekoa, Gizarte Segurantzaren Nekazaritzako Erregimen Berezian dauden aldi baterako langileen aldeko langabezia sorospena arautzen duena.
- 426/2003 Errege Dekretua, apirilaren 11koa, Gizarte Segurantzaren Nekazaritzako Erregimen Berezian dauden eta Andaluzia eta Extremadurako autonomia erkidegoetan bizi diren aldi baterako langileen nekazaritzako errenta arautzen duena.
- 1369/2006 Errege Dekretua, azaroaren 24koa, behar ekonomiko bereziak eta lana aurkitzeko zailtasunak dituzten langabeen gizarteratzeko errenta aktiboaren programa arautzen duena.
- 4/2008 Errege Lege Dekretua, irailaren 19koa, metatutako abonuari buruzkoa eta boluntarioki beren jatorrizko herrialdera itzultzen diren Europar Batasunetik kanpoko langile atzerritarren ordaindutakoaren araberako langabeziako prestazioa aurretiaz jasotzeari buruzkoa.
- 2/2024 Errege Lege Dekretua, maiatzaren 21ekoa, zeinaren bidez presako neurriak hartzen baitira langabeziagatiko babesaren asistentzia maila sinplifikatzeko eta hobetzeko, eta Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2019/1158 Zuzentarauaren transposizioa osatzeko (2019/1158 Zuzentaraua, Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, 2019ko ekainaren 20koa, gurasoen eta zaintzaileen familia bizitza eta lanbide bizitza bateragarri egiteari buruzkoa, Kontseiluaren 2010/18/EB Zuzentaraua indargabetzekoa).
Dirulaguntzen Araudia
- 38/2003 Lege Orokorra, azaroaren 17koa, dirulaguntzei buruzkoa.
- 887/2006 Errege Dekretua, uztailaren 21ekoa, 38/2003 Lege Orokorra, azaroaren 17koa, dirulaguntzei buruzkoa, onartzen duena.
- 1/2011 Errege Lege Dekretua, otsailaren 11koa, enplegu iraunkorrerako trantsizioa eta langabeen lanbide prestakuntza sustatzeko presazko neurriei buruzkoa.
- TMS/379/2019 Agindua, martxoaren 28koa, zeinaren bidez onesten baitira Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoaren dirulaguntzak emateko oinarri arautzaileak, estatuko prestakuntza planak finantzatzeko, elkarrizketa sozialarekin eta talde negoziazioarekin lotutako zereginak garatu ahal izateko.
- TMS/368/2019 Agindua, martxoaren 28koa, 694/2017 Errege Dekretua, uztailaren 3koa, garatzen duena. Haren bidez, 30/2015 Legea garatzen da —irailaren 9koa, lan arloko enplegurako lanbide heziketaren sistema arautzen duena—, administrazio eskudunen prestakuntza eskaintzari eta haren finantziazioari dagokienez, eta eskaintza finantzatzeko dirulaguntza publikoak onesteko oinarri arautzaileak ezartzen dira.
Araudi Administratiboa, Orokorrean, eta Administrazio Elektronikoarena Bereziki
- 2016/679 (EB) ERREGELAMENDUA, 2016ko apirilaren 27koa, EUROPAKO PARLAMENTUARENA ETA KONTSEILUARENA, datu pertsonalen tratamenduari eta datu horien zirkulazio askeari dagokienez pertsona fisikoak babesteari buruzkoa eta 95/46/CE Zuzentaraua indargabetzen duena (datuak babesteko erregelamendu orokorra).
- 3/2018 Lege Organikoa, abenduaren 5ekoa, izaera pertsonaleko datuak babesteari eta eskubide digitalak bermatzeari buruzkoa.
- 3/2007 Lege Organikoa, martxoaren 22koa, emakume eta gizonen egiazko berdintasunari buruzkoa.
- 8/2015 Legegintzako Errege Dekretua, urriaren 30ekoa, Gizarte Segurantzaren Lege Orokorraren testu bategina onartzen duena, 129. eta 130. artikuluak.
- 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Herri Administrazioen Administrazio Prozedura Erkideari buruzkoa.
- 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoari buruzkoa.
- 19/2013 Legea, abenduaren 9koa, gardentasunari, informazio publikoa eskuratzeari eta gobernu onari buruzkoa.
- 36/2020 Errege Lege Dekretua, abenduaren 30ekoa, presazko neurriak onesten dituena administrazio publikoa modernizatzeko eta Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia Plana gauzatzeko.
- 208/1996 Errege Dekretua, otsailaren 9koa, administrazioaren informazio eta herritarren arretarako zerbitzuak arautzen dituena.
- 951/2005 Errege Dekretua, uztailaren 29koa, Estatuko Administrazio Orokorrean kalitatea hobetzeko esparru orokorra ezartzen duena.
- 1720/2007 Errege Dekretua, abenduaren 21ekoa, 15/1999 Lege Organikoa, abenduaren 13koa, izaera pertsonaleko datuak babesteari buruzkoa, onartzen duena.
- 1383/2008 Errege Dekretua, abuztuaren 1ekoa, Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoaren egitura organikoa eta partaidetza instituzionala onartzen duena.
- 4/2010 Errege Dekretua, urtarrilaren 8koa, Administrazio Elektronikoaren esparruan Elkarreragingarritasun Eskema Nazionala arautzen duena.
- 311/2022 Errege Dekretua, maiatzaren 3koa, Segurtasun Eskema Nazionala arautzen duena.
- TAS/3261/2006 Agindua, urriaren 19koa, enpresa ziurtagiriaren edukiaren eta langileen lan jardueraren aldiei eta horrekin lotutako baliabide telematikoen erabilerari buruzko beste datu batzuen komunikazioa arautzen duena.
- TIN/790/2010 Agindua, martxoaren 24koa, enpresek enpresa ziurtagiria SEPEra bitarteko elektronikoak erabilita bidaltzeko modua arautzen duena.
- ESS/1490/2013 Agindua, uztailaren 29koa, Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoaren ediktu ohola arautzekoa eta ediktu oholeko datu pertsonalen fitxategia sortzekoa.
- Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoaren 2010eko martxoaren 16ko Ebazpena, erakundearen Erregistro Elektronikoa arautzen duena.