Traducción automática
El presente sitio Web está traducido a varias lenguas españolas oficiales en sus respectivos territorios, de conformidad con lo establecido en el artículo 3 de la Constitución Española de 1978 y sus Estatutos de Autonomía.
Las lenguas son el catalán, el euskera, gallego, valenciano, inglés y francés. Se advierte que, con carácter general, puede existir un desfase entre la versión en castellano y en las otras lenguas, derivado del proceso de traducción a las mismas.
Obligacions de comunicació, publicitat i difusió dels beneficiaris i gestors dels fons del Mecanisme de Recuperació i Resiliència
Los beneficiarios y las entidades decisoras y ejecutoras de los fondos del Mecanismo de Recuperación y Resiliencia (MRR), elemento central del instrumento NextGenerationEU, deben asumir la responsabilidad de publicitar, comunicar y difundir los proyectos cofinanciados con cargo al mismo. El Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia (PRTR), elaborado por el Gobierno de España para gestionar los 160 . 000 millones que llegarán de Bruselas en forma de créditos y ayudas a fondo perdido, señala explícitamenteque los participantes del Plan deben encargarse de la gestión de la información y la “publicidad de las acciones financiadas” en aras de garantizar la transparencia en la gestión de los fondos y visibilizar el papel determinante de la Unión Europea en el proceso de reactivación y transformación de la economía tras la pandemia de la Covid- 19 .
Encara que no hi ha fixat a priori un percentatge específic del finançament rebut que s'ha de destinar a les accions de comunicació i publicitat, el Reglament Europeu 2021 / 241 del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'estableix el MRR, sí que deixa clar que seran considerats despeses elegibles i, per tant, podran ser coberts per les subvencions a fons perdut. Així, els 312 500 . milions d'euros disponibles per a ajudes financeres no reemborsables podran cobrir també les despeses corresponents a “les accions d'informació i comunicació, incloent les de divulgació inclusives, i a la comunicació institucional de les prioritats polítiques de la Unió en la mesura en què estiguin relacionades amb els objectius del present Reglament” (Article 6 ).
És important tenir en compte que solament podran ser finançades amb fons del Pla aquelles accions de comunicació i publicitat que clarament estiguin vinculades al compliment de fites i objectius, i que sempre s'hauran d'aplicar criteris de proporcionalitat i assegurar que la quantia emprada no posi en perill el compliment de l'objectiu que correspongui. La comunicació i la visibilitat són una part important de tots els programes impulsats i finançats per la UE, que cerca crear un sentiment de pertinença entre la població europea i que els ciutadans coneguin la labor d'Unió Europea per millorar la seva qualitat de vida, la sostenibilitat econòmica i mediambiental i el futur. Així, la Comissió Europea ha elaborat una guia amb les accions que es poden dur a terme per garantir la visibilitat de tots els fons de la UE i la seva materialització en projectes concrets. També ha publicat un llibre d'estil per a la inserció de l'emblema de la UE en les diferents accions i les referències a l'origen de fons segons el programa.
Per la seva banda, el Govern d'Espanya recull les obligacions de comunicacions vinculades amb el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) i els fons europeus en l'Ordre 1030 / 2021 , de 29 de setembre, i ha posat a la disposició dels participants en el pla un manual de marca.
Identitat visual
Los proyectos que se ejecuten bajo el Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia deben mostrar el logotipo oficial del Plan, además del emblema de la Unión Europea acompañado del texto "Financiado por la Unión Europea - NextGenerationEU"
- Communication and visibility rules. European Union (pdf) Funding programmes 2021 - 27 . Guidance for Member States (noviembre 2021 ) (PDF, 867 KB)
- Manual de comunicació per a gestors i beneficiaris dels fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (setembre 2024 ) (PDF, 2 MB)
- PMF accionis de comunicació de compliment obligat (setembre 2024 ) (PDF, 315 KB)
- Manual d'Identitat Visual del Pla de Recuperació
- Documents per a la gestió de la comunicació del PRTR (Secretaria General de Fons Europeus)
- Documents per a la gestió de la comunicació del PRTR (Secretaria General de Fons Europeus)
- Resolución de 31 de octubre de 2025, de la Dirección General del Servicio Público de Empleo Estatal, por la que se dictan las instrucciones para el cumplimiento de las obligaciones de comunicación del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia. (PDF, 2 MB)