Traducción automática
El presente sitio Web está traducido a varias lenguas españolas oficiales en sus respectivos territorios, de conformidad con lo establecido en el artículo 3 de la Constitución Española de 1978 y sus Estatutos de Autonomía.
Las lenguas son el catalán, el euskera, gallego, valenciano, inglés y francés. Se advierte que, con carácter general, puede existir un desfase entre la versión en castellano y en las otras lenguas, derivado del proceso de traducción a las mismas.
Carta de servizos SEPE 2025 - 2026
-
Presentación
-
Organización e estrutura do Servizo Público de Emprego Estatal
-
Servizos que prestamos
-
Drets dels ciutadans pel que fa al SEPE
-
Formas de participación
-
Compromisos de calidade
-
Indicadores de calidade
-
Medidas de corrección en caso de incumprimento dos compromisos
-
Forma de presentar queixas e suxestións
-
Medidas para garantir a calidade, igualdade, saúde laboral, accesibilidade ao servizo e protección medioambiental
-
Medidas para facilitar a acessibilidade aos nosos servizos
-
Unidade responsable da carta de servizos
-
Enderezos e teléfonos
-
Normativa reguladora dos servizos do SEPE
Presentación
Desde 2013, coa publicación da primeira Carta de Servizos, o Servizo Público de Emprego Estatal estivo comprometido coa mellora continua dos seus servizos.
Este compromiso manifestouse nos últimos anos no proceso de modernización da xestión, que, unido ás melloras resultantes dos diagnósticos efectuados en todas as dependencias periféricas a través dos modelos de xestión de calidade EFQM e EVAM, permitiu acadar logros evidentes dirixidos á cidadanía: a prestación dos servizos a través de canais alternativos, electrónico e telefónico; a organización da afluencia das persoas usuarias ás oficinas a través do sistema de cita previa e distrito único; e la mellora dos procesos e medios informáticos que achegaron axilidade e rapidez á xestión e fixeron posible afrontar unha demanda de servizos cuns recursos humanos e materiais insuficientes, obtendo, á súa vez, mellores resultados.
Os compromisos de calidade recollidos nas Cartas de Servizos tiveron un fiel reflexo nos nosos obxectivos estratéxicos e operativos, de modo que se converteron nun importante instrumento de xestión interna e motor para a nosa mellora continua.
Cumprindo o disposto no Real Decreto 951/2005, de 29 de xullo, polo que se establece o marco xeral para a mellora da calidade na Administración Xeral do Estado, é momento de actualizar a Carta de Servizos do SEPE para 2025, revisando os nosos compromisos e contidos para a súa adecuación á realidade actual do noso organismo.
Gerardo Guriérrez Ardoy
Director Xeral do Servizo Público de Emprego Estatal
Organización e estrutura do Servizo Público de Emprego Estatal
O Servizo Público de Emprego Estatal (SEPE) é un organismo autónomo adscrito, actualmente, ao Ministerio de Traballo e Economía Social. Constitúese e defínese como tal no Real Decreto Lexislativo 3/2015, de 23 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei de Emprego que o recoñece como integrante, xunto aos Servizos Públicos de Emprego Autonómicos, do Sistema Nacional de Emprego, e a súa estrutura regúlase no Real Decreto 1383/2008, de 2 de agosto, polo que se aproba a estrutura orgánica e de participación institucional do Servizo Público de Emprego Estatal. Por tanto, o SEPE, que asume as funcións do extinto Instituto Nacional de Emprego (INEM) desde 2003, forma parte do Sistema Nacional de Emprego (SNE).
O Sistema Nacional de Emprego
O SNE é o conxunto de estruturas administrativas, recursos materiais e humanos, estratexias, planes, programas e información necesarios, estruturas, medidas e accións necesarias para promover e desenvolver a política de emprego, cuxa execución se configura descentralizada e axustada ás diferentes realidades territoriais. Os seus piares básicos son, por tanto, o Servizo Público de Emprego Estatal (SEPE) e os servizos públicos de emprego das diferentes comunidades autónomas, aínda que, no seo do Sistema Nacional de Emprego, se pretende reforzar a coordinación entre todos os axentes que interveñen no mercado de traballo.
O Servizo Público de Emprego Estatal é competente para xestionar as prestacións por desemprego, así como para desenvolver, ordenar e facer o seguimento dos programas e medidas das políticas de emprego e coordinar a rede territorial.
Por outra banda, os Servizos de Emprego Autonómicos son competentes para xestionar a atención a persoas desempregadas ou ocupadas e ás empresas.
A rede complétase cun amplo conxunto de institucións e entidades que colaboran cos Servizos Públicos de Emprego na prestación dos servizos de políticas de activación para o emprego, tales como axencias de colocación, centros e entidades de formación, corporacións locais, organizacións empresariais e sindicais, organizacións sen ánimo de lucro e outras entidades colaboradoras. Os diversos programas de emprego e de formación que promove e coordina o Servizo Público de Emprego Estatal xestiónanse, maioritariamente a través de las comunidades autónomas coa implicación de diversas institucións e entidades.
A planificación e coordinación do Sistema Nacional de Emprego (SNE) levarase a cabo principalmente a través dos seguintes instrumentos:
- A Estratexia Española de Apoio Activo para o Emprego 2025-2028 (en proceso de elaboración participativa coas CC. AA. e os axentes sociais).
- Os Plans Anuais para o Fomento do Emprego Digno.
- O Sistema Público Integrado de Información dos Servizos Públicos de Emprego.
Misión
Contribuír ao desenvolvemento da política de emprego, xestionar o sistema de protección por desemprego e garantir a información sobre o mercado de traballo para conseguir a inserción e permanencia no mercado laboral das persoas traballadoras e a mellora do capital humano das empresas, coa colaboración dos servizos públicos de emprego autonómicos e demais axentes do ámbito laboral.
Visión
Acadar a excelencia na xestión dos nosos servizos á cidadanía, aproveitando as novas tecnoloxías, e liderar a contribución do Sistema Nacional de Emprego ao incremento da calidade do mercado de traballo.
Valores
Para cumprir cos servizos encomendados e lograr acadar a nosa visión como organismo excelente e de referencia na prestación dos devanditos servizos, rexémonos polos seguintes principios:
- Cultura de servizo á cidadanía.
- Capacidade innovadora.
- Transparencia.
- Colaboración cos demais axentes do mercado laboral.
- Compromiso co persoal da organización.
- Calidade na xestión.
Funcións
As nosas principais funcións son:
- Planificar e impulsar propostas de políticas de emprego centradas nas necesidades das persoas e das empresas: orientación para o emprego personalizada, integral e inclusiva mediante itinerarios individuais e personalizados, formación no traballo no ámbito laboral, programas de fomento e apoio activo ao emprego, etc.
- Xestionar e controlar as prestacións por desemprego, facendo efectivo o dereito das persoas desempregadas á protección.
- Realizar investigacións, estudos e análises, de ámbito estatal e provincial, sobre a situación do mercado de traballo e as medidas para melloralo.
O desempeño destas funcións ten como finalidade garantir a prestación dun servizo proactivo e dinámico, capaz de anticiparse e adaptarse ás novas necesidades.
Estrutura territorial e orgánica
O SEPE conta cunha estrutura organizativa que inclúe:
- Servizos centrais.
- Unha rede territorial integrada por:
- 17 Coordinacións Territoriais
- 52 Direccións Provinciais
- Unha ampla rede de oficinas de emprego e/ou prestacións, distribuídas polas 50 provincias e Ceuta e Melilla. Estas oficinas, compartidas cos servizos públicos de emprego autonómicos, xestionan de forma presencial as prestacións por desemprego. No caso de Ceuta e Melilla, as oficinas do SEPE tamén se encargan dos servizos e programas de apoio activo ao emprego e formación no traballo no ámbito laboral.
Segundo o Real Decreto 1383/2008, de 1 de agosto, polo que se aproba a estrutura orgánica e de participación institucional do Servizo Público de Emprego Estatal, os órganos de participación institucional son:
- O Consello Xeral. Componse de 24 membros, con representación paritaria da Administración Pública, as organizacións empresariais e sindicais que ostenten representación institucional ante organismos de carácter estatal.
- A Comisión Executiva Central. Componse de 12 membros, con representación paritaria da Administración Xeral do Estado, as organizacións empresariais e sindicais que forman parte do Consello Xeral.
- As Comisións Executivas Territoriais. De ámbito autonómico, son os órganos territoriais de participación institucional no Servizo Público de Emprego Estatal. Compóñense de 18 membros, con representación paritaria do Servizo Público de Emprego Estatal, as organizacións empresariais e sindicais máis representativas no ámbito estatal.
Servizos que prestamos
Información
Información xeral e asistencia personalizada sobre os requisitos para a obtención de prestacións e subsidios por desemprego.
Ademais, en formato electrónico, infórmase sobre:
- Ofertas laborais públicas e privadas (www.empleate.gob.es).
- Medidas de formación no traballo no ámbito laboral e outras medidas para a adquisición de competencias profesionais.
- Incentivos e medios dispoñibles para o fomento da contratación e axudas ás iniciativas emprendedoras.
- Outras relacionadas coas funcións propias do SEPE (www.sepe.es).
- Información sobre o mercado laboral europeo e as condicións de vida e traballo noutros países como Oficina Nacional de Coordinación da Rede Europea EURES.
- Información relacionada coas funcións propias de rede de Centros de Orientación, Emprendemento, Acompañamento e Innovación para o Emprego (Rede COE).
Información institucional: estatísticas sobre movemento laboral rexistrado, contratación e prestacións por desemprego e información sobre a situación e tendencias do mercado de traballo, elaborada polo Observatorio das Ocupacións.
Xestión
En función do colectivo ao que se dirixen, podemos distinguir:
Servizos para a cidadanía
- Tramitar e abonar:
- Prestacións por desemprego contributivas
- Subsidios por desemprego
- Subsidio por desemprego agrario e Renda Agraria (Andalucía e Estremadura)
- Tramitar e abonar o importe acumulado da prestación por desemprego: abono acumulado e anticipado da prestación contributiva para o retorno ao país de orixe (APRE).
- Facilitar a transición ao Ingreso Mínimo Vital das persoas que esgotan prestacións do nivel asistencial (desde decembro de 2024).
- Inscrición en ofertas de emprego e facilitar a busca de ofertas de emprego e a inclusión de curriculum vitae para favorecer a mobilidade territorial, a través do Portal Único de Emprego, "Empléate" e do espazo Rede EURES na nosa web.
- Expedir certificados de percepción de prestacións.
- Obtención do rexistro CL@VE para identificación e sinatura electrónica en trámites coa Administración nas oficinas de prestacións do SEPE, direccións provinciais e servizos centrais.
- Apoio telefónico para a xestión dos servizos electrónicos.
- Facilitar o tránsito á prestación de Ingreso Mínimo Vital (IMV) para quen esgotan o subsidio por desemprego: servizo que se presta mediante atención presencial a quen se lle comunicase que está no derradeiro trimestre de percepción do subsidio.
Servizos para emprendedores
- Tramitar e pagar o importe acumulado da prestación por desemprego: capitalización (ou pago único) para o fomento do emprego autónomo.
Servizos para persoas novas
- Inscrición no Rexistro do Sistema Nacional de Garantía Xuvenil.
- Servizo de información e apoio telefónico.
Servizos para las empresas
- Inscribir entidades de formación para a impartición de accións formativas no ámbito de xestión do SEPE.
- Información xeral sobre as axencias de colocación, así como a xestión da actividade que realizan as axencias que operan en todo o Estado.
- Ofrecer un espazo libre e gratuíto para publicar as súas ofertas de emprego, así como a busca de profesionais a través do Portal Único de Emprego, www.empleate.gob.es
- Facilitar a contratación de persoas traballadoras extracomunitarias utilizando o Catálogo de Ocupacións de Difícil Cobertura.
- Rexistrar contratos de Traballadores/as Autónomos/as Economicamente Dependentes (TAED).
- Facilitar a comunicación por vía electrónica da contratación laboral a través da aplicación Contrat@, que dá soporte a empresas para cumprir as súas obrigas, solicitar a alta e modificacións e xuntar documentación a través da devandita aplicación.
- Facilitar a comunicación por vía electrónica dos certificados de empresa e comunicación de períodos de actividade das persoas traballadoras fixas descontinuas ou persoas afectadas por unha suspensión de contrato ou redución de xornada mediante un procedemento de regulación de emprego a través da aplicación Certific@2, que dá soporte ás empresas para cumprir as súas obrigas.
- Autorizar a empresas con máis de 50 persoas traballadoras, mediante declaracións de excepcionalidade, a adopción de medidas alternativas ao cumprimento da cota de reserva do 2 % a favor de persoas con discapacidade, cando a empresa dispoña de centros de traballo en máis dunha comunidade autónoma e cuxo cadro de persoal non acade o 85 % do total do cadro de persoal nunha soa comunidade autónoma. Efectuar a revisión do cumprimento das medidas alternativas a cota autorizadas, a través de memorias anuais nos seguintes tres anos.
- Xestionar a formación de ámbito nacional para persoas traballadoras en colaboración coa Fundación Estatal para a Formación no Emprego (Fundae) e efectuar o seguimento dos seus resultados e a súa calidade.
- Recibir e xestionar a documentación para a achega ao Tesouro por empresas con beneficios que despiden a persoas traballadoras maiores de 50 anos a través de Certific@2 (desde novembro de 2024).
- Facilitar a comunicación por vía electrónica da documentación precisa para iniciar o procedemento de achegas económicas por despedimentos que afecten a persoas traballadoras de cincuenta o máis años en empresas con beneficios. (D. A. 16.ª Lei 27/2011, de 1 de agosto, sobre actualización, adecuación e modernización do sistema de Seguridade Social.)
Servizos para as Administracións Públicas e entidades sen ánimo de lucro
- Rexistrar e dar difusión ás Administracións Públicas e entidades sen ánimo de lucro que, tras solicitar ser membros ou socios de EURES España, fosen autorizadas polo Servizo Público de Emprego onde teñan a súa sede social.
- Conceder subvencións no ámbito da colaboración con órganos da Administración do Estado e institucións sen ánimo de lucro que contraten persoas desempregadas para realizar obras e servizos de interese xeral e social.
- Xestionar a concesión de subvencións a Corporacións Locais do Programa de Fomento do Emprego Agrario.
- Xestionar, no ámbito do SEPE, a concesión de subvencións para a posta en marcha dos programas experienciais TándEM de formación en alternancia co emprego, dirixidos a mellorar as posibilidades de inserción das persoas desempregadas que participen neles a través da súa cualificación en alternancia coa contratación laboral.
- Xestionar, no ámbito do SEPE, a concesión de subvencións para a execución de proxectos dirixidos á mellora da empregabilidade e a inserción laboral de persoas novas desempregadas menores de 30 anos, xa sexa mediante a súa contratación para ter unha primeira experiencia profesional nas Administracións Públicas, ou ben mediante a súa contratación, tanto no sector público coma no privado, en proxectos que contribúan a incrementar a competitividade da investigación e a innovación.
- Xestionar as accións formativas vinculadas ao Catálogo de Especialidades Formativas (non dirixidas á obtención de certificados profesionais) en iniciativas de oferta formativa, formación programada polas empresas, formación en alternancia, formación con compromiso de contratación, formación dirixida a persoal militar de tropa e mariñeiría, así como a persoas en situación de privación de liberdade.
- Realizar o seguimento das actuacións desenvolvidas polas entidades beneficiarias de programas de emprego competencia do SEPE.
- Manter unha base de datos xerada e compartida por todos os servizos públicos de emprego para a formación e intermediación laboral.
- Obtención de certificados de percepción de prestacións.
- Coordinar os Centros de Orientación, Emprendemento, Acompañamento e Innovación para o Emprego (Centros COE) e fomentar a colaboración entre eles.
Nas cidades autónomas de Ceuta e Melilla, prestamos tamén os servizos relacionados co emprego e a formación, xa que, nestas cidades, non está transferida a xestión das políticas activas de emprego. Son os seguintes:
- Inscricións das persoas demandantes de emprego.
- Orientación para o emprego personalizada, integral e inclusiva: deseño e elaboración de itinerarios personalizados de emprego e orientación sobre o emprego e o autoemprego.
- Intermediación laboral: xestión das demandas e ofertas de emprego, tanto en España coma no resto de países europeos, e xestión de centros de traballo de axencias de colocación cun centro en Ceuta e Melilla.
- Formación:
- Ofrecer accións formativas non vinculadas á obtención de certificados profesionais.
- Xestionar a formación en alternancia co emprego a través de programas experienciais TándEM.
- Inscribir centros de formación e xestionar os procesos de inscrición dos Centros e Entidades de Formación no Rexistro Estatal de Centros e Entidades de Formación.
- Realizar a xestión das solicitudes de Autorización da Actividade Formativa dos contratos para a formación e a aprendizaxe, así como o control e seguimento da formación dos mesmos, e expedición dos certificados e diplomas correspondentes.
- Promoción do emprego
- Xestionar proxectos dirixidos á mellora da empregabilidade e a inserción laboral de persoas novas desempregadas menores de 30 anos.
- Informar e xestionar as axudas e subvencións para fomentar o emprego das persoas con discapacidade, incluídos os enclaves laborais e as axudas ao emprego estable, así como a integración laboral en centros especiais de emprego.
- Autorizar empresas con máis de 50 persoas traballadoras, mediante declaracións de excepcionalidade, a adopción de medidas alternativas ao cumprimento a cota de reserva do 2 % en favor de persoas con discapacidade.
- Informar e xestionar as subvencións para o fomento da contratación de persoas desempregadas por corporacións locais, organismos públicos e entidades sen ánimo de lucro.
- Xestionar as subvencións a cotas da Seguridade Social derivadas da capitalización das prestacións por desemprego.
- Servizos ás empresas
- Asesoramento ás empresas sobre modalidades de contratación laboral, incentivos á contratación, iniciativas de formación no traballo, programas e medidas de apoio activo ao emprego, cota de reserva a favor de persoas con discapacidade.
- Información sobre a Rede EURES.
- Sensibilización en materia de igualdade entre mulleres e homes.
- Información e apoio cualificado para o Emprendemento e Economía Social.
Canais de prestación dos servizos
Presencial
Nas oficinas de prestacións atendemos as túas solicitudes de información e recoñecemento de prestacións por desemprego.
Só nas oficinas de Ceuta e Melilla se prestan, ademais, os servizos relacionados coa orientación, a intermediación laboral, a formación profesional para o emprego e outras políticas activas de emprego, xa que, no resto do territorio español, esta información se ofrece nas oficinas dos servizos públicos de emprego das comunidades autónomas, cos que se comparte o espazo físico das oficinas.
A atención presencial nas nosas oficinas de prestacións require cita previa, que podes solicitar en liña a través da nosa web ou chamando por teléfono.
Telefónico
O servizo telefónico préstase a través do número específico de cita previa e do 060.
Servizo de Cita Previa 91 926 79 70.
Servizos de Atención a Cidadanía e Empresas: 060.
- Localizar oficinas.
- Solicitar certificados de percepción de prestacións.
- Servizo de prestacións por desemprego: información xeral, información particular sobre prestacións por desemprego, solicitude de continuación e compatibilidade de prestación contributiva, cambio de domiciliación bancaria e comunicación de baixa da prestación e de saídas ao estranxeiro.
Axuda para navegar ou realizar trámites nas webs: www.sepe.es, sede electrónica do SEPE e portal Empléate.
Electrónico
A través da nosa sede electrónica (https://sede.sepe.gob.es) poden realizarse os seguintes trámites:
- Persoas
- Protección por desemprego
- Realizar a solicitude e o recoñecemento da prestación contributiva.
- Solicitar a prestación contributiva e subsidios por desemprego.
- Solicitar a capitalización da prestación por desemprego.
- Obter certificados de prestacións.
- Solicitar cita previa para recibir atención nas oficinas do SEPE.
- Consultar datos e recibos das prestacións.
- Facer unha simulación do cálculo das prestacións.
- Realizar a prórroga do subsidiopor desemprego.
- Realizar a declaración anual de rendas (para o subsidio de maiores de 52 anos).
- Modificar os datos bancarios.
- Comunicar as variacións de datos persoais e rendas e de membros da unidade familiar.
- Dar de baixa as prestacións por desemprego.
- Realizar a desistencia de solicitudes presentada.
- Realizar a verificación dos documentos electrónicos.
- Emprego
- Busca de emprego.
- Trámites da demanda de emprego (só para Ceuta e Melilla).
- Solicitude de concesión de subvencións para o establecemento de traballadores/as autónomos/as (só para utilizar polos/as traballadores/as empregadores/as das cidades autónomas de Ceuta e Melilla).
- Ofertas de emprego dos servizos públicos de emprego.
- Contratos
- Consulta de datos de contratos dun/a traballador/a.
- Rexistro de contratos de traballadores/as autónomos/as economicamente dependentes (TAED).
- Formación
- Buscador de cursos, certificados, especialidades e centros.
- Cuestionario de calidade.
- Buscador de centros autorizados para contratos de formación e aprendizaxe.
- Recursos
- Recursos de alzada.
- Recursos extraordinarios de revisión.
- Información sobre infraccións normativas e da loita contra a corrupción
- Sistema Interno de Información: en cumprimento da normativa aprobada (Ley reguladora da protección das persoas que informen sobre infraccións normativas e de loita contra a corrupción), inclúese o acceso a un canal que, sempre protexendo as persoas informantes, permite a recepción e investigación dos feitos relatados para, no seu caso, reparar o antes posible os danos ocasionados.
- Outros trámites e procedementos
- Queixas e suxestións.
- Consultas.
- Empresas
- Contratos
- Comunicación de contratos laborais.
- Rexistro de contratos de traballadores/s autónomos/as economicamente dependentes (TAED).
- Rexistro electrónico. Solicitude telemática (Contrat@). Rexistro electrónico.
- Protección desemprego
- Certific@2:
- Xestión e pago de prestacións
- Comunicación de períodos de actividade. Rexistro electrónico.
- Comunicación de certificados de empresa. Rexistro electrónico.
- Comunicación de altas iniciais por expedientes de regulación de emprego por empregadores e empregadoras. Rexistro electrónico.
- Consulta de certificados de empresa polo empresario ou a empresaria.
- Control da actividade
- Transmisión previa de datos sobre despedimentos colectivos, suspensión da relación laboral e redución de xornada, prevista na Orde ESS/982/2013.
- Alegacións: ERES con beneficios.
- Solicitude colectiva de prestacións derivadas de ERTE consecuencia da COVID-19.
- Solicitude colectiva fixos descontinuos desafectados de ERTE-COVID-19 (art. 9.1. Real Decreto-lei 30/2020).
- Solicitude colectiva de prestacións derivadas de ERTE a consecuencia da DANA de outubro de 2024.
- Formación para o emprego
- Declaración responsable de inscrición de entidades de formación na modalidade de teleformación.
- Modificación da inscrición de entidades de formación na modalidade de teleformación.
- Consulta dos trámites presentados na modalidade de teleformación.
- Acceso a entidades colaboradoras na modalidade de teleformación.
- Tramitación electrónica FUNDAE/SEPE
- Envío de documentación.
- Declaración responsable para a inscrición de entidades de formación para impartir formación distinta das especialidades previstas no Catálogo de Especialidades.
- Emprego
- Solicitude de cualificación de proxectos e empresas como I+E. Rexistro electrónico (só Ceuta e Melilla).
- Solicitude de concesión de subvencións para a contratación indefinida de persoas con discapacidade. Rexistro electrónico. (Só para utilizar polos/as empregadores/as de Ceuta e Melilla).
- Solicitude de concesión de subvencións para a creación e o mantemento de postos de traballo para persoas con discapacidade en Centros Especiais de Emprego e de cualificación e rexistro dos mesmos. Rexistro electrónico (Só para utilizar polos/as empregadores/as de Ceuta e Melilla).
- Solicitude de declaración de excepcionalidade e autorización para a aplicación das medidas alternativas en orde ao cumprimento da obriga de reserva de emprego a favor de persoas con discapacidade. Rexistro electrónico. (Só para utilizar por empregadores/as con centros de traballo en máis dunha comunidade autónoma, sempre que o cadro de persoal do conxunto de centros dunha comunidade autónoma non supere o 85 % do total do cadro de persoal da empresa, en cuxo caso se presentaría na devandita comunidade autónoma).
- Xustificación de medidas alternativas efectuadas anualmente polas empresas con declaración de excepcionalidade estimada.
- Solicitudes de corporacións locais ao Programa de Fomento de Emprego Agrario (PFEA).
- Axencias de colocación
- Declaración responsable para operar como axencia de colocación no ámbito estatal, en Ceuta ou Melilla.
- Outros trámites e procedementos
- Queixas e suxestións. Rexistro electrónico.
- Recursos de alzada. Rexistro electrónico.
- Recursos extraordinarios de revisión. Rexistro electrónico.
- Contratos
Os requirimentos técnicos para poder utilizar os servizos que se prestan a través da nosa Sede electrónica (https://sede.sepe.gob.es) son:
- Sistema Operativo: Windows 10.
- Navegadores soportados: Google Chrome actualizado.
- Visualizador de ficheiros: Adobe Acrobat Reader.
- Versión de Java: Java 7 update 79 CPU.
Á súa vez, para realizar trámites administrativos, cómpre:
- Acceder a través de Cl@ve permanente o certificado dixital, proporcionado por unha entidade recoñecida, ou DNI electrónico.
Se o trámite require operacións de sinatura con certificado dixital ou DNI electrónico, será necesario utilizar a aplicación AutoFirma
Esta información atópase permanentemente actualizada na nosa sede electrónica.
Drets dels ciutadans pel que fa al SEPE
A cidadanía ostenta os dereitos recoñecidos na Lei 39/2015, de 1 de outubro, de Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.
Entre eles, destacamos que os cidadáns e as cidadás nas súas relacións co SEPE teñen dereito:
- A que se dite resolución sobre a solicitude de prestacións ou subsidios por desemprego no prazo dos 15 días seguintes á presentación da solicitude completa.
- A obter información e orientación acerca dos requisitos que as disposicións vixentes impoñan no noso ámbito competencial.
- A coñecer, en calquera momento, o estado da tramitación dos procedementos nos que sexan parte interesada, e obter copias de documentos contidos neles.
- Ao acceso á información pública, ficheiros e rexistros, de acordo co previsto na Lei 19/2013, de 9 de decembro, de transparencia, acceso á información pública e bo goberno e o resto do ordenamento xurídico.
- A ser asistidos e asistidas no uso de medios electrónicos nas súas relacións coas Administracións Públicas.
- A utilizar o DNI electrónico ou calquera outro sistema de sinatura electrónica, admitido no ámbito das Administracións Públicas e publicitados na nosa sede electrónica, para realizar calquera trámite dispoñible na mesma.
- Á garantía da seguridade e confidencialidade dos datos que figuren nos nosos ficheiros, sistemas e aplicacións, así como á fiabilidade da información.
- A non presentar documentos non esixidos polas normas ou que xa se atopen no noso poder.
Formas de participación
Tes á túa disposición diversas opcións para participar e colaborar co SEPE:
- Expor as túas dúbidas a través da Caixa do correo de contacto dispoñible nas webs de Portal de Emprego “Empléate”, www.sepe.es e da nosa sede electrónica.
- Contactar mediante as redes sociais nas que o SEPE dispón de perfil: Twitter X, Facebook, Linkedin , Flickr e YouTube, así como a través do perfil do Sistema Nacional de Garantía Xuvenil en Twitter X, Facebook e Instagram.
- Presentar as túas queixas e suxestións tanto por vía electrónica, a través da caixa do correo de queixas e suxestións accesible desde a web e a sede electrónica, coma en papel, mediante os formularios dispoñibles en todas as nosas dependencias.
- Contestar as enquisas de satisfacción sobre o servizo/atención recibidos nas oficinas de prestacións, que son enviadas vía sms/e-mail a todas as persoas usuarias dos nosos servizos tras ser atendidas nas oficinas.
- Contestar as enquisas de satisfacción dos nosos servizos electrónicos que se realizan semestralmente a unha mostra representativa de persoas usuarias.
- Presenza e contacto directo coa cidadanía en foros especializados como as feiras de emprego.
- Participar no programa semanal de televisión de ámbito nacional “Aquí hay trabajo”, así como no programa de radio “Madrid Trabaja”, onde se resolven consultas en materia de emprego, formación e prestacións por desemprego. E colaboración con outras entidades (Cruz Vermella, colexios profesionais, etc.)
- Desde unha perspectiva institucional, os interlocutores sociais participan nos seguintes órganos consultivos:
- O Consello Xeral do SEPE, a súa Comisión Executiva Central, as Comisións Executivas Territoriais, Comisións Executivas Provinciais, os Consellos Comarcais e as Comisións Rexionais e Provinciais contan coa participación das centrais sindicais e organizacións empresariais máis representativas.
- O Consello Xeral do Sistema Nacional de Emprego (integrado por SEPE e Servizos Autonómicos de Emprego) confórmase cunha persoa representante de cada comunidade autónoma e igual número de membros da Administración Xeral do Estado, das organizacións empresariais e sindicais máis representativas.
Compromisos de calidade
Comprometémonos a elevar a calidade dos nosos servizos a través das seguintes accións:
- Resolver as solicitudes de prestacións contributivas por extinción do contrato de traballo, renda agraria e subsidio agrario en 5 días laborables desde a solicitude.
- Realizar o pagamento das prestacións contributivas, renda agraria e subsidio agrario o día 10 do mes seguinte á súa solicitude.
- Realizar o pagamento de todas as prestacións contributivas, de alta inicial e continuación, recoñecidas a través da sede electrónica do SEPE, o día 10 do mes seguinte ao seu recoñecemento.
- Contestar as consultas electrónicas, relativas a “Contratos e bonificacións” e “TAED, enviadas a través da nosa web no prazo de entre 1 e 5 días laborables desde que se formulen.
- Activar a alta das empresas no Portal Único de Emprego "Empléate", no prazo de 24 horas laborables desde a súa solicitude.
- Poñer a disposición do público as estatísticas mensuais correspondentes ao paro rexistrado, a contratación e as prestacións por desemprego ás 9 horas do 2.º día laborable de cada mes.
- Poñer a disposición do público na nosa web (www.sepe.es) os informes “Referentes mensuais do mercado de traballo" e a “Información mensual do mercado de traballo das ocupacións”, elaborados polo Observatorio das Ocupacións, antes do día 20 de cada mes.
- Poñer a disposición do público na nosa web (www.sepe.es) o “Boletín Trimestral do mercado do traballo” (BTM) elaborado polo Observatorio das Ocupacións, nun prazo de 10 días hábiles desde a publicación da Enquisa de Poboación Activa (EPA) do correspondente trimestre.
- Poñer a disposición do público na nosa web (www.sepe.es) o “Catálogo semestral de ocupacións para identificar a brecha de xénero”, no prazo dos dous meses seguintes á finalización do semestre anterior.
Indicadores de calidade
Porcentaxe de:
- Prestacións contributivas por extinción do contrato de traballo, subsidios, renda agraria e subsidio agrario resoltas no prazo establecido.
- Prestacións contributivas, subsidios, renda agraria e subsidio agrario pagados o 10 do mes seguinte a súa solicitude.
- Prestacións contributivas de alta inicial e continuación, recoñecidas a través da sede electrónica do SEPE, pagadas o día 10 do mes seguinte do seu recoñecemento.
- Consultas electrónicas contestadas en prazo, relacionadas con contratos e bonificacións e TAED.
- Empresas dadas de alta no Portal Único de Emprego, "Empléate" no prazo de 24 horas laborables.
- Estatísticas mensuais postas a disposición do público en data e hora comprometidas.
- Estudos e informes do Observatorio, "Referentes mensuais do mercado de traballo" e a información mensual do mercado de traballo por ocupación e de as persoas tituladas, publicados na web corporativa antes do día 20 de cada mes.
- Boletíns Trimestrais do mercado do traballo (BTM), publicados na nosa web corporativa nun prazo de 10 días hábiles, desde a publicación da EPA do correspondente trimestre.
- “Catálogo semestral de ocupacións para identificar a brecha de xénero” publicado no prazo dos dous meses seguintes á finalización do semestre anterior.
Medidas de corrección en caso de incumprimento dos compromisos
Vías de reclamación
As reclamacións por incumprimento dos compromisos declarados nesta Carta deberán de ser dirixidas á unidade responsable da mesma por medio do correo postal ou correo electrónico aos enderezos indicados no apartado “Unidade responsable da Carta”.
Medidas de corrección
Recibida a túa reclamación, remitirémosche nos seguintes 15 días hábiles unha carta do titular da Dirección Xeral do SEPE, comunicándoche as causas que provocaron o incumprimento e as medidas de corrección que adoptaremos en consecuencia.
O incumprimento dos compromisos declarados nesta Carta en ningún caso dará lugar a responsabilidade patrimonial da Administración.
Forma de presentar queixas e suxestións
Como instrumento para a mellora continua, o SEPE responde as queixas formuladas polas persoas usuarias, e analiza as súas suxestións.
Poderán presentarse queixas e suxestións:
- Por correo postal ou presencialmente en todas as nosas dependencias: oficinas de emprego-prestacións, direccións provinciais e servizos centrais. Podes consultar os nosos enderezos no apartado “Información complementaria” desta Carta de Servizos.
- Na nosa Sede Electrónica, https://sede.sepe.gob.es/, con certificado dixital.
As queixas formuladas non terán, en ningún caso, a cualificación de recurso administrativo nin a súa presentación interromperá os prazos establecidos na normativa vixente.
Medidas para garantir a calidade, igualdade, saúde laboral, accesibilidade ao servizo e protección medioambiental
Medidas para garantir a calidade
Co fin de promover a mellora continua e cumprir cos requisitos establecidos na Orde TFP/967/2019, de 18 de setembro, pola que se establecen as bases reguladoras do programa de recoñecemento do marco xeral para a mellora da calidade na Administración Xeral do Estado establecido polo Real Decreto 951/2005, de 29 de xullo, o SEPE implementou un sistema de xestión da calidade baseado nos modelos EFQM e EVAM. Mediante autoavaliacións e enquisas a persoas usuarias das nosas oficinas e servizos electrónicos, identificamos as oportunidades de mellora para garantir a satisfacción da cidadanía e cumprir cos estándares de calidade esixidos.
Unha vez identificadas as áreas de mellora, implementamos unha metodoloxía de xestión por proxectos para abordalas de maneira estruturada. Equipos multidisciplinares do SEPE traballan de forma coordinada para levar a cabo estes proxectos desde a súa concepción ata a súa finalización, garantindo así a eficacia e eficiencia das nosas accións.
Desde 2008, o compromiso do SEPE coa excelencia na xestión da calidade foi recoñecido en múltiples ocasións. Destacan os tres Premios Cidadanía ás Boas Prácticas nos Servizos Públicos outorgados pola Dirección Xeral da Gobernanza Pública, así como as certificacións do nivel de excelencia segundo os modelos EFQM e EVAM obtidas por varias das nosas direccións provinciais.
A aprobación en 2022 de dous instrucións sobre calidade e mellora continua supuxo un punto de inflexión no noso organismo. Estas directrices impulsaron un ambicioso proxecto de autoavaliación da calidade en toda a nosa rede e fomentaron a creación de equipos de traballo dedicados a identificar e desenvolver melloras na nosa xestión.
- Instrución da Dirección Xeral do Servizo Público de Emprego Estatal sobre a organización da calidade e a mellora continua no Organismo.
- Instrución da Dirección Xeral do Servizo Público de Emprego Estatal sobre o recoñecemento das iniciativas e mellores prácticas para mellorar a xestión e a calidade no servizo do Organismo.
Así mesmo, o 2 de novembro de 2022 implantouse un sistema de avaliación continua da calidade do noso servizo en oficinas de prestacións a través do envío dunha enquisa de valoración vía sms/ e-mail a todas as persoas que son atendidas nas nosas oficinas.
Protección ambiental
Coidamos o noso impacto no medio ambiente mediante:
- Campañas de concienciación do persoal.
- Plans de aforro enerxético.
- Cálculo e redución da pegada de carbono.
- Redución do uso de plásticos dun só uso.
- Reciclaxe mediante o uso de instalacións selectivas.
- Redución do consumo de papel, a través da dixitalización de trámites e o uso responsable dos nosos equipos. Ademais, aseguramos a correcta xestión dos residuos de papel, garantindo o seu tratamento respectuoso co medio ambiente.
A existencia de plans consolidados, protocolos de actuación e prácticas concretas na Dirección Xeral e en varias Direccións Provinciais amosa o noso compromiso por converter o SEPE nunha organización máis ecolóxica.
Igualdade de xénero
A igualdade de xénero é un principio transversal en todas as actuacións do SEPE, en cumprimento das directrices da Administración Xeral do Estado na materia. Isto implica garantir a non discriminación entre mulleres e homes nas relacións das persoas co SEPE, sexa como receptoras dos seus servizos ou integrantes do cadro de persoal.
Desde 2011, o SEPE conta cunha sección específica na súa intranet dedicada á difusión da normativa e as accións en materia de igualdade. Esta ferramenta foi fundamental para promover unha comunicación interna constante e transparente sobre este tema.
En 2024m creouse unha Rede de Puntos Violeta nas unidades do noso organismo. Os Puntos Violetas son promovidos polo Ministerio de Igualdade para implicar o conxunto da sociedade na loita contra a violencia machista e estender, de forma masiva, a información necesaria para saber como actuar ante un caso de violencia contra as mulleres.
En cumprimento da normativa vixente, o SEPE implantou no ámbito do organismo un Protocolo de actuación fronte ao acoso sexual e ao acoso por razón de sexo. Este protocolo, aprobado en setembro de 2024, establece os procedementos que cómpre seguir en caso de producirse unha situación de acoso, garantindo a protección das vítimas e o cumprimento da lei.
Resolución de 27 de setembro de 2024, da Dirección Xeral do Servizo Público de Emprego Estatal, en base ao disposto no Real Decreto 247/2024, de 8 de marzo, polo que se aproba o Protocolo de actuación fronte ao acoso sexual e ao acoso por razón de sexo no ámbito da Administración Xeral do Estado e dos seus organismos públicos.
O Protocolo establece un procedemento que abre unha vía ás comunicacións e denuncias, con medidas preventivas e reactivas fronte ao acoso, e adquire os seguintes compromisos:
Protocolo para a prevención e actuación fronte ao acoso sexual e/ou por razón de sexo
- Garantir que todo o persoal que traballa nos nosos centros de traballo reciba un trato respectuoso e digno, establecendo os mecanismos necesarios para informar, de xeito inmediato e confidencial, de condutas, actitudes, situacións e/ou ambientes contrarios a eles.
- Fomentar e manter unha cultura organizacional aberta, tolerante e libre de acoso sexual ou por razón de sexo ou outros tipos de discriminación.
- Velar por que calquera comunicación que se reciba se tramite de xeito rigoroso e rápido e coas debidas garantías, respectando e aplicando os principios de profesionalidade, obxectividade, imparcialidade, celeridade, seguridade xurídica e confidencialidade.
- Sensibilizar, informar e formar todo o persoal do Organismo sobre as consecuencias persoais e profesionais do acoso sexual e acoso por razón de sexo de quen o sofre, as consecuencias para quen o realiza e sobre os mecanismos de asesoramento, denuncia e investigación existentes.
- Trasladar e facer partícipes o persoal directivo e o persoal con equipos a cargo da obriga de dar exemplo e de asegurar o traballo en entornos seguros, tolerantes e libres de acoso sexual e acoso por razón de sexo.
- Informar, protexer e respectar calquera persoa da organización que poña en coñecemento, xa sexa en nome propio ou no de terceiras persoas, calquera potencial situación de acoso sexual ou por razón de sexo, así como actitudes ou situacións discriminatorias consonte o protocolo.
¡Tolerancia cero e compromiso do SEPE cunha contorna libre de violencia!
A Subdirección Xeral de Recursos e Organización é a principal encargada de velar polo correcto cumprimento destes compromisos e garantir a actuación fronte a este tipo de situacións.
Formación específica en Asesoría confidencial
Ademais, no Servizo Público de Emprego Estatal nomeáronse asesores e asesoras confidenciais, que recibiron nos últimos meses 100 horas de formación específica; unha formación pioneira que os/as capacita para o acompañamento ás persoas que queiran activar o Protocolo de actuación fronte ao acoso sexual e ao acoso por razón de sexo do SEPE, seguindo o marco de garantías que contén o propio Protocolo.
Os principios de actuación da persoa asesora son a neutralidade, a presunción de inocencia, a confidencialidade e a indemnidade.
Esta innovadora formación foi deseñada por persoas expertas en igualdade entre mulleres e homes, acoso sexual e por razón de sexo no lugar de traballo, e inclúe formación en técnicas y ferramentas de detección, tendencias de xénero, fases do acoso sexual e os seus efectos, atención psicolóxica a vítimas, habilidades comunicativas e xestión de equipos humanos.
Medidas para facilitar a acessibilidade aos nosos servizos
O SEPE, como responsable da xestión de contidos da súa web e a súa sede electrónica, ofrece uns servizos baseados na accesibilidade universal, que permite a persoas con diferentes tipos de discapacidade (visión, fala, mobilidade, cognitiva, etc.) e outras limitacións funcionais, o uso dos servizos electrónicos de forma gratuíta, sen requirir instalación ningunha de hardware ou software, e de forma transparente, todo iso desde calquera lugar e dispositivo.
Desta forma, os contidos publicados cumpren co Real Decreto 1112/2018, de 7 de setembro de 2018, sobre accesibilidade dos sitios web e aplicacións para dispositivos móbiles do sector público, que traspón ao ordenamento xurídico español a Directiva (UE) 2016/2102 do Parlamento Europeo e do Consello, de 26 de outubro de 2016, sobre a accesibilidade dos sitios web e aplicacións para dispositivos móbiles dos organismos do sector público. Segundo estas normas, as páxinas do SEPE deberán cumprir co nivel de conformidade AA establecido na norma UNE 301549:2019 que permite seguir as pautas de accesibilidade WebContent Accesibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1).
O 87 % das nosas oficinas están adaptadas con medidas físicas de accesibilidade, e identifícanse na nosa web con este símbolo.
Seguridade e saúde laboral
Cumprindo coa lexislación en materia de prevención de riscos laborais, o SEPE desenvolve tanto unha política de seguridade e saúde laboral en todas as dependencias nas que ten competencia decisoria como a preceptiva coordinación de actividades empresariais coas CC. AA. e resto de empresas concorrentes, con plans de prevención de enfermidades laborais que inclúen formación, medidas de emerxencia, vixilancia da saúde, etc. Todo iso reflectido no Plan de Prevención de Riscos Laborais, publicado na Intranet, e apoiado nunha rede de tres Servizos de Prevención Propios e Empregados Públicos Designados (persoas do cadro de persoal designados para a realización de determinadas actividades preventivas no ámbito provincial).
Unidade responsable da carta de servizos
A unidade responsable da Carta de Servizos é a encargada de velar polo cumprimento dos compromisos contidos na mesma e de impulsar as accións de mellora que procedan.
Subdirección Xeral de Recursos e Organización
C/ Condesa de Venadito, 9, 28027 - Madrid
Teléfono: 91 585 98 88
Enderezos e teléfonos
Servizos centrais
C/ Condesa de Venadito, 9, 28027 – Madrid
Teléfono: 91 585 98 88.
Oficinas de prestacións
Podes consultar a información sobre oficinas de atención do SEPE na nosa páxina web e no teléfono 060.
Para solicitar cita previa, o número de teléfono é 91 926 79 70.
Normativa reguladora dos servizos do SEPE
Normativa de políticas activas de emprego
- Real Decreto 438/2024, de 30 de abril, polo que se desenvolven a Carteira Común de Servizos do Sistema Nacional de Emprego e os servizos garantidos establecidos na Lei 3/2023, de 28 de febreiro, de Emprego.
- Lei 3/2023, de 28 de febreiro, de Emprego.
- Real Decreto 438/2024, de 30 de abril, polo que se desenvolven a Carteira Común de Servizos do Sistema Nacional de Emprego e os servizos garantidos establecidos na Lei 3/2023, de 28 de febreiro, de Emprego.
- Real Decreto-lei 1/2023, de 10 de xaneiro, de medidas urxentes en materia de incentivos á contratación laboral e mellora da protección social das persoas artistas.
- Lei 43/2006, de 29 de decembro, para a mellora do crecemento e do emprego.
- Lei 3/2012, de 6 de xullo, de medidas urxentes para a reforma do mercado laboral.
- Lei 25/2015, de 28 de xullo, de mecanismo de segunda oportunidade, redución da carga financeira e outras medidas de orde social.
- Lei 30/2015, de 9 de setembro, pola que se regula o Sistema de Formación Profesional para o emprego no ámbito laboral.
- Lei 31/2015, de 9 de setembro, pola que se modifica e actualiza a normativa en materia de autoemprego e se adoptan medidas de fomento e promoción do traballo autónomo e da Economía Social.
- Real Decreto-lei 4/2013, de 22 de febreiro, de medidas de apoio ao emprendedor e de estímulo do crecemento e da creación de emprego.
- Real Decreto 16/2013, de 20 de decembro, de medidas para favorecer a contratación estable e mellorar a empregabilidade dos traballadores.
- Lei 18/2014, de 15 de outubro, de aprobación de medidas urxentes para o crecemento, a competitividade e a eficiencia.
- Real Decreto 1069/2021, de 4 de decembro, polo que se aproba a Estratexia Española de Apoio Activo ao Emprego 2021-2024.
- Real Decreto 818/2021, de 28 de setembro, polo que se regulan os programas comúns de activación para o emprego do Sistema Nacional de Emprego.
- Orde TES/1077/2023, de 28 de setembro, pola que se establecen, no ámbito competencial do Servizo Público de Emprego Estatal, as bases reguladoras para a concesión de subvencións destinadas ao financiamento de programas de políticas activas de emprego previstos no Real Decreto 818/2021, de 28 de setembro, polo que se regulan os programas comúns de activación para o emprego do Sistema Nacional de Emprego.
- Real Decreto 694/2017, de 3 de xullo, polo que se desenvolve a Lei 30/2015, de 9 de setembro, pola que se regula o Sistema de Formación Profesional para o emprego no ámbito laboral.
- Real Decreto 1796/2010, de 30 de decembro, polo que se regulan as axencias de colocación.
- Real Decreto Lexislativo 1/2013, de 29 de novembro, polo que se aproba o Texto Refundido da Lei Xeral de dereitos das persoas con discapacidade e da súa inclusión social.
- Real Decreto 1451/1983, de 11 de maio, polo que, en cumprimento do previsto na Lei 13/1982, de 7 de abril, se regula o emprego selectivo e as medidas de fomento do emprego dos traballadores minusválido. (Derrogado en parte polo Real Decreto-lei 3/2012, de 10 de febreiro, de medidas urxentes para a reforma do mercado laboral e derrogado no referente ás bonificacións nas cotas empresariais á S. S. pola contratación de traballadores con discapacidade ou a súa incorporación como socios a cooperativas de traballo asociado por disposición derrogatoria única 2 a) de Lei núm. 43/2006, de 29 de decembro. RCL\2006\2338).
- Real Decreto 2273/1985, de 4 de decembro, polo que se aproba o Regulamento dos Centros Especiais de Emprego definidos no artigo 42 da Lei 13/1982, de 7 de abril, de Integración Social do Minusválido.
- Real Decreto 290/2004, de 20 de febreiro, polo que se regulan os enclaves laborais como medida de fomento do emprego das persoas con discapacidade. (Derróganse as referencias ás bonificacións nas cotas empresariais á Seguridade Social pola disposición derrogatoria única.2.c) da Lei 43/2006, de 29 de decembro).
- Real Decreto 870/2007, de 2 de xullo, polo que se regula o programa de emprego con apoio como medida de fomento de emprego de persoas con discapacidade no mercado ordinario de traballo.
- Real Decreto 34/2005, de 8 de abril, polo que se regula o cumprimento alternativo con carácter excepcional da cota de reserva en favor de traballadores con discapacidade.
- Real Decreto 1529/2012, de 8 de novembro, polo que se desenvolve o contrato para a formación e a aprendizaxe e se establecen as bases da formación profesional dual.
- Orde ESS/381/2018, de 10 de abril, pola que se aproba a Guía técnica de referencia para o desenvolvemento dos protocolos da Carteira Común de Servizos do Sistema Nacional de Emprego.
- Como Oficina Nacional de Coordinación de EURES España, o establecido no Regulamento (UE) 2016/589 do Parlamento Europeo e do Consello, de 13 de abril de 2016, relativo a unha rede europea de servizos de emprego (EURES), ao acceso dos traballadores aos servizos de mobilidade e á maior integración dos mercados de traballo e polo que se modifican los Regulamentos (UE) n.º 492/2011ey (UE) n.º 1296/2013, así como o Real Decreto 207/2019, de 29 de marzo, polo que se regula o sistema nacional de admisión de membros e socios da Rede EURES en España.
- Orde TMS/369/2019, de 28 de marzo, pola que se regula o Rexistro Estatal de Entidades de Formación do sistema de formación profesional para o emprego no ámbito laboral, así como os procesos comúns de acreditación e inscrición das entidades de formación para impartir especialidades formativas incluídas no Catálogo de Especialidades Formativas
- Orde TMS/283/2019, de 12 de marzo, pola que se regula o Catálogo de Especialidades Formativas no marco do sistema de formación profesional para o emprego no ámbito laboral.
- Resolución, de 24 de xuño de 2021, da Secretaría de Estado de Emprego e Economía Social, pola que se publica o Acordo do Consello de Ministros de 8 de xuño de 2021, polo que se aproba o Plan Garantía Xuvenil Plus 2021-2027 de traballo digno para as persoas novas.
Normativa de protección por desempleo
- Título III do Texto Refundido da Lei Xeral da Seguridade Social, aprobado por Real Decreto Lexislativo 8/2015, de 30 de outubro.
- Lei 28/2011, de 22 de setembro, polo que se procede á integración do Réxime Especial Agrario da Seguridade Social, no Réxime Xeral da Seguridade Social.
- Real Decreto 625/1985, de 2 de abril, polo que se desenvolve a Lei 31/1984, de 2 de agosto de Protección por Desemprego.
- Real Decreto-lei 28/2018, de 28 de decembro de 2018, para a revalorización das pensións públicas e outras medidas urxentes en materia social, laboral e de emprego.
- Real Decreto 1044/1985, de 19 de xuño, polo que se regula o abono da prestación por desemprego na súa modalidade de pago único polo valor actual do seu importe, como medida de fomento do emprego.
- Real Decreto 5/1997, de 10 de xaneiro, polo que se regula o subsidio por desemprego a favor dos traballadores eventuais incluídos no Réxime Especial Agrario da Seguridade Social.
- Real Decreto 426/2003, de 11 de abril, polo que se regula a renda agraria para os traballadores eventuais incluídos no Réxime Especial Agrario da Seguridade Social residentes nas Comunidades Autónomas de Andalucía e Estremadura.
- Real Decreto 1369/2006, de 24 de novembro, polo que se regula o programa de renda activa de inserción para desempregados con especiais necesidades económicas e dificultades para atopar emprego.
- Real Decreto-lei 4/2008, de 19 de setembro, sobre abono acumulado e de forma anticipada da prestación contributiva por desemprego a traballadores estranxeiros non comunitarios que retornen voluntariamente aos seus países de orixe.
- Real Decreto-lei 2/2024, de 21 de maio, polo que se adoptan medidas urxentes para a simplificación e mellora do nivel asistencial da protección por desemprego, e para completar a transposición da Directiva (UE)2019/1158 do Parlamento Europeo e do Consello, de 20 de xuño de 2019, relativa á conciliación da vida familiar e a vida profesional dos proxenitores e os coidadores, e pola que se derroga a Directiva 2010/18/UE do Consello.
Normativa de subvencións
- Lei 38/2003, de 17 de novembro, Xeral de Subvencións.
- Real Decreto 887/2006, de 21 de xullo, polo que se aproba o Regulamento da Lei 38/2003, de 17 de novembro, Xeral de Subvencións.
- Real Decreto-lei 1/2011, de 11 de febreiro, de medidas urxentes para promover a transición ao emprego estable e a cualificación profesional das persoas desempregadas.
- Orde TMS/379/2019, de 28 de marzo, pola que se aproban as bases reguladoras para a concesión de subvencións polo Servizo Público de Emprego Estatal, para o financiamento de plans de formación de ámbito estatal, dirixidos á capacitación para o desenvolvemento das funcións relacionadas co diálogo social e a negociación colectiva.
- Orde TMS/368/2019, de 28 de marzo, pola que se desenvolve o Real Decreto 694/2017, de 3 de xullo, polo que se desenvolve a Lei 30/2015, de 9 de setembro, pola que se regula o Sistema de Formación Profesional para o Emprego no ámbito laboral, en relación coa oferta formativa das Administracións competentes e o seu financiamento, e se establecen as bases reguladoras para a concesión de subvencións públicas destinadas ao seu financiamento.
Normativa administrativa, en xeral, e de administración electrónica en particular
- REGULAMENTO (UE) 2016/679 DO PARLAMENTO EUROPEO E DO CONSELLO, de 27 de abril de 2016, relativo á protección das persoas físicas no que respecta ao tratamento de datos persoais e á libre circulación destes datos e polo que se derroga a Directiva 95/46/CE (Regulamento xeral de protección de datos).
- Lei Orgánica 3/2018, de 5 de decembro, de Protección de Datos Persoais e garantía dos dereitos dixitais.
- Lei Orgánica 3/2007, de 22 de marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes.
- Real Decreto Lexislativo 8/2015, de 30 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei Xeral da Seguridade Social, artigos 129 e 130.
- Lei 39/2015, de 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.
- Lei 40/2015, de 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público.
- Lei 19/2013, de 9 de decembro, de transparencia, acceso á información pública e bo goberno.
- Real Decreto-lei 36/2020, de 30 de decembro, polo que se aproban medidas urxentes para a modernización da Administración Pública e para a execución do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia.
- Real Decreto 208/1996, de 9 de febreiro, polo que se regulan os servizos de información administrativa e atención ao cidadán.
- Real Decreto 951/2005, de 29 de xullo, polo que se establece o marco xeral para a mellora da calidade na Administración Xeral do Estado.
- Real Decreto 1720/2007, de 21 de decembro, polo que se aproba o Regulamento de desenvolvemento da Lei Orgánica 15/1999, de 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal.
- Real Decreto 1383/2008, de 1 de agosto, polo que se aproba a estrutura orgánica e de participación institucional do Servizo Público de Emprego Estatal.
- Real Decreto 4/2010, de 8 de xaneiro, polo que se regula o Esquema Nacional de Interoperabilidade no ámbito da Administración Electrónica.
- Real Decreto 311/2022, de 3 de maio, polo que se regula o Esquema Nacional de Seguridade.
- Orde TAS/3261/2006, de 19 de outubro, pola que se regula a comunicación do contido do certificado de empresa e doutros datos relativos aos períodos de actividade laboral dos traballadores e o uso de medios telemáticos en relación con esta.
- Orde TIN/790/2010, de 24 de marzo, pola que se regula o envío polas empresas dos datos do certificado de empresa ao Servizo Público de Emprego Estatal por medios electrónicos.
- Orde ESS/1490/2013, de 29 de xullo, pola que se regula o Taboleiro Edictal do Servizo Público de Emprego Estatal e se crea o ficheiro de datos de carácter persoal do Taboleiro Edictal.
- Resolución, de 16 de marzo de 2010, do Servizo Público de Emprego Estatal, pola que se regula o Rexistro Electrónico do organismo.