Laburpena
Diseinu berria duen balio erantsiari enpleguko politika aktiboen, definitu eta konfiguratu behar da zenbait zerbitzu bermatuetarako pertsonen alde, eta enpresa txiki eta ertainei zuzenduko zaiezkielarik. Gainera, eta aurreikusi haren-finantziazio egonkor eta malgua izan behar luke, eta sare bat ezartzeko público-privada inplementazioan ziurtatzeko, ongizate estatua indartzea. hori da honek egiten duen edukia.
Abstract
The added value of the new designo of active employment policies is the definicion and configuration of certain guaranteed services in favor of peopele and small and medium-sized businesses. In addition, to proviede for its stable and flexible financing and the establishment o a public-private network to ensure its implemntatation, with the aim of strengthening the welfare state. This is the content trat this article develops.
1. Introducción
II. mundu gerran, bihurtu zen emakumeek bizimodua erdiesteko amaieratik aurrera, ongizate estatua europan inguruan, zutabe nagusietako bat izatea osasun hezkuntza eta gizarte-eskubide batzuk aseguratutako botere publikoak.
Esaten duenez, europan, munduko 50 % 6 . 000 milioi pertsona daudela informalak badira, langileak. hau da, lanean, baina ez dira ageri erregistrorik kotizatzen ez daude eta indartu behar du datu hori garrantzitsua dela gure zaborra eta gauza bera egitea betiko eredua.
Hirugarren hamarkadan eta xxi. mendeko arriskutsuak dago aldaketa bat izan zen, denek zutabe horiek sendotu behar den errealitate berriari erantzuteko gizartearen COVID- ondoren 19 erronka demografiko, eta klima eta digitala.
Gainera, gure apustua sendotzea, ongizate estatua eta beste zutabe bat sartu da eta enpleguko politika aktiboen handiena birkonfiguratzeko duten erreforma espainian materialista bihurtzen ari da.
Pertsona batek eskubidea dauka atentzioa ematen dioten langile osasun edo hezkuntza jasotzeko eskubidea eskualdatzen diren langileak, era berean, pertsona bat eduki behar du irakaskuntzako lanbide-eskubidea ertzaintzan orientatzailea teknikariek enplegu eta enpresa bat osatu da, eta hori ere jaso atentzio espezializatuan. Horrela, bermatutako zerbitzuen zirkulu ongizate estatua bermatzeko.
2 . Zorionez, Europa dago.
Aitortu ondoren, osasunaren mundu erakundeak hala nazioarteko pandemia COVID- sortua 19 , 11 , martxoaren europar batasuneko estatu kide azkar hartu neurri koordinatuak larrialdi-herritarren osasuna babestea eta ekonomiaren ez kolapsatzeko.
Europako kontseiluak 21 uztailaren 2020 neurri-sorta bat, honako hau erabaki du irismen handiko aunaban duen urte anitzeko finantza-esparrua (MFP) egiteko 2021 - 2027 , eta bat martxan jartzeko, berreskuratzeko europako Tresna (“ Next Generation EU ”), elementu nagusi duen mekanismoa da Erresilientzia. Era berean, Berreskuratzea eta espainiako gobernuak berreskuratzeko plana onartu zuen ministroen kontseiluaren erabaki bidez, eraldatu eta Erresilientzia 27 , eta apirilaren ezarritakoarekin bat etorriz burutzeko erabakia buruzko ebaluazioa onartu zuen espainiako erresilientzia leheneratzeko eta baloratzeko plana (Council Implementing Decision-CID), 13 uztailaren 2021 .
Beraz, atzera hamarkada bat gertatu zela esan zuten ez bezala, europako batzordeak hartu erabaki zen batez besteko nahiz politika publikoetara aurrekontuaren murrizketa kalterik eragin eta oraingo honetan, klaustroko aldeko politika hedakorrak izatea erreforma politiko eta egitura.
3 . Erreforma-konfigurazioa.
Plan honi esker, konpromisoak eta adostutako erreforma, 7 abenduaren 2021 Errege Dekretua eman zen, 1069 / 2021 , 4 Estrategia onartzen duena abenduaren espainiako enplegurako Laguntza Aktiboa 2021 - 2024 . Estrategia hau onartu ondoren, jasotako jarduera bat erantzuten zien erreforman 5 enplegu-politika aktiboen ”, “ Modernizazio osagaian barne 23 “ politika publikoak Berriak lan-merkatura dinamikoa, resiliente eta inklusiboa ”, “ politika arloan egon dadin VIII ekonomia berria zainketa enplegu-politikak eta ”, berreskuratze planeko eraldatu eta Erresilientzia, zenbakia 334 .
Estrategia Hori garatu zen, eta babesten dute enplegu-zerbitzu publiko guztiak autonomia-erkidegoetako, estatuko enplegu zerbitzu publikoak koordinatu bat abiarazteko jartzen errailak egiturazko erreformari enplegupolitika aktiboak.
Errege-Dekretu Hau ikuspegi estrategikoa berria sartu, pertsonen oinarritutako helburuak eta enpresetan, batez ere enpresa txiki bat eginik. produkzioa eraldatzea, emaitzak, eta, horrela ,-gaitasunak hobetzea, eta enplegu-zerbitzu publikoek enplegu Sistema nazionalaren kohesio eta gobernantza eta hobetuz.
Konfigurazioa erabaki eta inguruan den Estrategia, pixka bat urtebete baino gehiago onartuko dira, legeak 3 / 2023 - 28 enpleguari buruzko otsailaren (BOE 1 martxoaren), arau bat antolamendu-esparrua ezartzen du enplegu-politika, barnean hartzen ditu bai enplegu-politika aktiboak hala nola, langabeziagatiko babes.
Ordeztu zuen lege bat indarrean egon hogei urte, legeak 56 / 2003 (la norma del 2015 , testu bategina, bizkarrezurra, testuaren eratu zen. 2003 ), eta kostuen zioz lortu nahi diren egiturak, baliabideak, zerbitzuak eta programak, lan-munduaren errealitatearekin bat datozela; aldaketa hori izan zen.
Harekin betetzen da kopurua mugarri CID 335 berreskuratze-planeko eraldatu eta Erresilientzia bat da. 102 europako batzordearekin hitzartuta daude berrikuntza-planaren esparruan, Berreskuratzea, eraldatu eta Erresilientzia. 102 enpleguaren erreforma eta horietako bat da. Beraz, hori eraikitzen ari diren arau-multzoa dago egitura berriaren juridikoa ongizate estatua gure herrialdean lan erreforma batera, pentsioen erreforma, funtzio publikoa eta beste asko. erreforma Ere laguntza-mailaren, langabezia-babesa duen lan-saio baten ondoren, elkarrizketa sustatzen eta tramitazio parlamentarioa, datozen hilabeteetan.
Den aldaketa, espainiako Estrategia lana, diru-Laguntza Aktiboa izan du lan eta gizarte-ekonomiako enpresen, eta bultzada enplegu Sistema nazionalaren barruan, ESTATUKO ENPLEGU ZERBITZU PUBLIKOA eta autonomia-erkidegoetako enplegu-zerbitzu publikoek, oro har, ekarpenak eta gizarte-solaskideen eta ekonomia sozial eta loturiko beste erakunde batzuek ere.
Helburu pedagogikoa, bestetik, arauaren artikulua 3 legeak berak ezartzen lotutako oinarrizko kontzeptuak. Ez da normala zehaztapen hori egitea, lege batean baina oraingo honetan beharrezkoa zela kalkulatu zen arrakasta bermatzeko. Kontzeptu hauek ulertzea, enplegagarritasuna ezartzen duenari buruzko LANEREN, edo lan-bitartekotzarako zerbitzu gisa konfiguratzen amaitutakoan den ziurtatu baten emaitza ez da soilik eskaintzen bateratzea eta eskariak egindako tresna teknologiko bat egokitasun haundiagoz ala txikiagoz, edo, behar bezala jartzea amaitutakoan, azken batean, definituz kasu behar den erabakian. Eta beste kontzeptu batzuk hitzartutako jarduera gehiago.
4 . Jarduera-erabakia, frontis.
Bereziki aipatzekoa da kontzeptuaakordioa ”, “ jardueragauzatzea da adostasuna, dokumentatua artean eskubide eta betebehar bila dabilen pertsona enplegu-zerbitzu publikoek eta kasuan kasuko lan zerbitzu publikoak, enplegagarritasuna handitzeko.
Du“ jarduera hitzarmena ”dokumentua izan behar du inguruan kokatuta dagoen elementu ardatza, pertsonetan oinarritutako ikuspegia erreforma, babes- eta laguntza-prozesuen bidez zehar lan-bizitza osoa erreferentzia gisa hartuta, “ eskubidea enplegurako laguntza aktiboa ” izango dela aurreikusten baitu, kontseiluak, Gizarte eskubideen europako Pilar europako parlamentuak eta europako batzordeak 17 azaroaren 2017 .
Orain, akordioa lortu nahi da, ideia hori arteko kontratu bat dagoela bi zati ditu, eta biak bete egin behar dutela.Alde batetik, orientazioa, dagokion lan zerbitzuak zerbitzua edo zerbitzu horrek enplegagarritasuna hobetzea bila dabilen pertsona dauden zerbitzuak izan diren akordio honetako bi, eta proposatutako zerbitzuak diseinatu eta egitea ibilbidea. Datza zuzenbidean elkarrekiko konfiantza eta zerbitzu jakin batzuk bermatzeko, legeak ezartzen duen moduan.
5 . Zerbitzu bermatuetarako definizioa.
Bermatutako zerbitzu horiek arautzen dituen legearen iv. titulua zuzenean lotutako daude hobekuntza eta berrikuntzarako bihotzean enplegu-politika. Horien elementu eragileak honela zehaztu dira ikuspegi pertsonen alde eta enpresa.
Akonpainamendu profesionala horretan zehar, lan-bizitza osoa behar duten, dagoeneko beteta edo langabezian dauden eta ere enpresa txiki eta ertainetan. zerbitzu bermatuetarako Batzuk duen ondo definituta daude eta, beraz, ziurtatutako finantziazioa lortzen dute benetako eskubide subjektiboak, jurista administratibistaren arabera, Eduardo García de Enterria, goi-mailako deklaratuko bezala.
Zerbitzu bermatuetarako hamar pertsonak hauek dira:
1 º. Profil bat, erabiltzaile-banakako ebaluatzen lagunduko duen bila dabilen pertsona enplegu-zerbitzuak, frogatu behar da, eta haien enplegagarritasuna hobetzeko estatistikak behar da, hau da, ondorengo prestakuntza-ibilbide pertsonalizatua diseinatzea edo enplegu-bilaketa aktiboa edo ekintzailetza egokia.
2 Banakako tutoretza eta aholkularitza jarraia eta arreta pertsonalizatua, Berrikuntza, aurrez aurre edo ez, lan-trantsizioak artean ondo hezkuntza eta enplegua edo egoeren artean, enplegua eta langabezia.
3 º. egokia izan beharko du, ibilbidea profila hitzarmena sinatutako jarduera enplegu zerbitzu publikoak eta bestea erabiltzaileak.
4 º. prestakuntza, benetan eskuratzea edo gehitzea hautemangarria hobetuko duten eskumenak ahalmen handiagoa lan munduan sartzeko.
5 º. aholkularitza eta autoenplegurako eta barne-ekintzailetza bultzatzea bermeen laguntza integrala emateko eta laguntza; proiektu bideragarrien aktibatzea.
6 º. Lan-bitartekaritza eraginkorra ahalbidetuko duen lan eskaintza egoki bati ere.
7 º. aurrez aurreko kanalaren Bat edo digitala alternatiboa, zerbitzuak jasotzeko eta jasotzeko presentziazko edo ez-orientazio eta arreta.
8 º. estatuko lurralde osoan Eskuratzeko baldintza beretan.
9 º. bilaketa gizarte-babesa dela eta, mantentze-lanak egin ahal izateko bizi-maila duina izatea bilatzeko prozesuan zehar.
10 Espedientea, lan pertsonalizatua kide izango da. besteak beste, banakako profila, erabakia betez garatutako jarduerak, jarduera, bestalde, tutoretza, lan-eskaintza eskainitako, etab.
Aurreko lotua zerbitzu bermatuetarako, arautzen ditu legeak erabiltzaileen konpromisoak egiten laguntzea, eskatzen badizkiete ere, proposatutako jarduerak garatzea, profila enplegagarritasuna, prestakuntza jardueretan parte edo lanpostu egokiak onartzea.
6 . Halaber, zerbitzu bermatuetarako enpresentzat.
Arau bat ezartzen da, zerbitzu bermatuetarako enpresei, batez ere, enpresa-sareak pentsatzen hedatuena honetan dagoen herrialde dira enpresa txiki eta ertainei zuzenduko zaiezkielarik.
Garrantzi handiko erradiografia ongi ezagutzea enpresa-ehun honen eta datuetan oinarrituta, Industria eta Turismo ministerioaren, egoera kuantitatiboa.
Guztira, beherako dutenak alegia, enpresa txikiak eta ertainak 250 soldatapeko pertsonen da 2 . 917 . 389 zifra, enpresa handien ( 250 edo soldatapeko baino gehiago). 5 . 531 beraz, enpresa espainian 2 . 922 . 920 ,
Kopuru horretatik, enpresen 273 . 133 sektorearen dira nekazaritza, 335 . 164 eraikuntza-sektoreko, 168 . 811 industria-sektorearen eta zerbitzu-sektorearen 2 . 145 . 812 enpresa.
Dituzten enpresa txiki eta soldatapeko pertsonen kopurua urtarrilean 2024 da 1 . 313 . 796 horiekin batera,, 5 . 531 enpresa handiak ematen emaitza, guztira 1 . 319 . 327 enpresen soldatapeko langile-kopuruaren arabera.
Bestalde, eman dituzten enpresa txiki eta soldatapeko pertsonen enplegu urtarrilean 9 . 327 . 126 pertsona, enpresa handiek eta 6 . 535 . 537 pertsona. Guztira, enpresa txikiak eta soldatapeko pertsonen enplegua eman 15 . 862 . 663 soldatapeko langile-kopuruaren arabera.
Banakapena enpresa-tamainaren arabera:
- Soldatapeko langilerik ez dira enpresa txiki eta ertainei (ete) 1 . 603 . 593 ; hau da, 9 , 18 sortutako enpleguaren%.
- Langile bat duten Mikroenpresak bederatzi dira 1 . 121 . 675 , 3 . 410 , 232 horrek esan nahi du, 19 , 52 sortutako enpleguaren%.
- Txikiak 10 a 49 soldatapeko langile-kopuruaren arabera, 165 . 643 enpresa, 3 . 263 . 346 horrek esan nahi du, 18 , 68 sortutako enpleguaren%.
- Ertainak, 50 a 249 soldatapeko langile-kopuruaren arabera, 26 . 478 enpresa, 2 . 653 . 548 horrek esan nahi du, 15 , 19 sortutako enpleguaren%.
- Enpresa handiak, 250 soldatapeko edo gehiago dira, 5 . 531 , 6 . 535 . 537 horrek esan nahi du, 37 , 42 sortutako enpleguaren%.
Erradiografia baino, argi geratu denez, funtsezkoa da zenbait zerbitzu bermatuetarako landu beharko lukete erantzuteko, eta, funtsean, mikroenpresei eta enpresa txikietan.
Bermatutako zerbitzu horiek pertsonak, enpresak eta gainerako entitateak, enplegatzaile honako hauek dira:
1 º. lan-eskaintzen Kudeaketa aurkeztutako enplegu-zerbitzu publikoek.
2 º. kontratazioari buruzko Informazioa eta aholkularitza eta laguntza-neurriak.
3 º. identifikazioa pertsonen beharrizanak hartuko dira, horrenbestez, lanpostu hutsak betetzeko, bai eskatutako profil profesionalak errazteko prestakuntza-plangintza egokia.
4 º. Informazioa eta laguntza ematea, komunikazio-prozesuei buruz eta lege-izapide guztiak osagarriak.
5 º. laguntza birkokatzen diren prozesuetan legez aurreikusten diren kasuetan.
6 º. Informazioa eta aholkularitza eskaintzak hedapenari buruzko europar batasunaren eremuan EURES sarearen bidez.
Batzuekin gertatzen den bezala, bermatutako zerbitzuei buruz dauden pertsona, eremu horretan ere konpromiso ugari, nola lan egin enplegu-zerbitzu publikoek prestakuntza-jardueren plangintza, komunikatzeko duten lanpostu hutsak dutela eta pertsonen enplegagarritasuna hobetzen laguntzeko.
7 . Lankidetza zerbitzu bermatuetarako abian jartzeko.
Arkitektura enpleguko politika aktiboen kudeaketa eskumenekoak direla funtsean gain, enplegu-zerbitzu publikoek duten autonomia-erkidegoetako, izan behar dugu beste egitura lurralde- eta gizarte-alde egin behar duen ezartzeko, zerbitzu bermatuetarako eta horretarako, lankidetza-tresnak eta público-privada público-pública bultzatu behar da.
Irtengune:
1 º. toki entitateak, toki dimentsioa nabarmentzen da indartzea enplegua Enpleguaren lege Asko dira, baina ez duten toki entitateak, bere eskumenekoak direnak, beren esku dauden unitate espezializatuak dira, adierazgarriak dira, eta garatutako burutzen dituzten enplegu-politika aktiboak bisturi gertu dagoelako eta berehalakotasunari apegadas egon eta pixkanaka eleanizdunak) dituen lurralde Autonomia erkidego batzuetan, bai. Cataluña aurrera egin dute, eskualdeko enplegu-eskumenak arautzea.
2 º. Irabazi asmorik gabeko erakundeei, Asko dira hirugarren sektoreko erakunde horiei, enpleguaren arloan lan egiten duten duela hainbat hamarkada eta esperientzia oso baliotsua. Pertsonekin lan egiten duten kolektiboak pilatzen dute bereziki ahulak egiten dute, langileak bereziki gaiturik orientatzailea. Fundazioen HAMAIKA, Ijitoen Idazkaritza, ezkaia, gurutze gorriaren edo ilargierdi gorriaren Cáritas, dira horren adibide ona da, eta dagoeneko asko erabiltzen diren proiektu horretako udalerri bakarretakoa.
3 º. unibertsitate orientazio-ekipoak ere duten kontuan izan behar dute senti daitezen sareko orientabidea. Jarduera-eremua eta, batez ere, Azken Lege Organikoa ondoren Unibertsitateko Unibertsitate-Sistema erreformatzeko asmoz sortu zen, horrez gain, lanbide heziketako eta lantokiko prestakuntzako ikasleei lotuta dituzten unibertsitateetan ere emango da.
4 º. funtsezkoa da herrialde honetan behin betiko ere enpresa pribatuek laneko orientazioa eta espezializatutako-prozesuak errazteko. lan-Protokoloak eta orientatzaileentzat, enpresa horiek, eta sarean parte hartu behar dute lan arloan orientatzeko zerbitzurik hartzen ditu dagoeneko, eta, behar diren espazio edo konfigurazioan oinarrituz erabakitzen den alor horietako bakoitzean kasuan kasuko lurralde dela jakinda, sektore pribatuan, aukera dute erantzuteko tresna juridiko egokiak kalitate-bermearekin eta azkar.
Hala, bada, indartzea eta zabaltzea enplegu-zerbitzu bermatuetarako herrialde honek, sare hori ere hornitu da zutabe izango dira.
8 . Finantziazioa eta ebaluazioa zerbitzu bermatuetarako batzuentzat.
Armazoitik aldean enplegu-politika, hobetu egin da eta operatiboa ere nola berritu du finantzaketari dagokionez, hainbat urtetarako bihurtzen du, oro har, enplegu-politika aktiboak egon dadin 365 egun, jakinik gainera, urteko kostua kalkulatu da unitarioa zerbitzu bermatuetarako, datu hori ezagutzea, abiatuta, gune horien finantziazio estatuaren aurrekontuak.
Hobetu egin da enplegu-politiken ebaluazioa ere egin ahal izateko behar diren kalitate-dituen datuak izango ditu, erabakiak hartzeko eremuetan jarraitzeko, hobetzea edo ordezkatzea, jardunbide egokiak dira ia denbora errealean edo une jakin batean ez egotea espero diren emaitzak ematen.
Hiru ebaluazio egin dira dagoeneko, enplegu-planak urteko 2021 eta 2022 tarteko eta espainiako Estrategia enpleguari eta Laguntza Aktiboa hiru ondorio batzuk atera nahiz adimenaz hauteman zitezkeen atera dira, orain egiaztatu dugu; esate baterako, enplegu-zerbitzu jakin batzuk jasotzen duen pertsona zientifikoki esponentzialki hazten, bere lan-munduratzeko edo langabezia-prestazioa jasotzen duten pertsonek, baino inpaktu positiboa dute jasotzen dutenean, langabetu dituzten enplegu-zerbitzuen prestazioa ez.
Era berean, enplegu-politika aktiboak inbertitzea errentagarria da bpg, bertan leheneratzen ari da 1 , 50 euros por cada euro que se presupuesta en políticas activas de empleo.
9 . Genero-ikuspegia.
Genero-ikuspegia kontuan hartuta, zeharka, beste bat da enplegu-politika osoan ez diren berrikuntza ezin urteaz geroztik 2023 Urteko planaren esparruan, Enplegu Duina sustatzeko Plan bat onartu du, ezartzeko, genero-ikuspegia, adierazleak ezarrita.
Orain arte, kuantitatiboki, emakume guztiak edo parte hartzen zuten genekien programa edo zerbitzu jakin batzuk, baina ezezagunak genituen, kasu askotan, helburu kualitatiboetarako. hainbeste egoeraren diagnostikoa genero-ikuspegia-ren ezarpenaren bakoitzean enplegu-zerbitzu publikoek autonomia-erkidegoko eta estatuko txapelketan, gehi baino gehiago batera jarduteko protokoloa 100 hauta daitezke neurriak garatzeko tresna izango da; izan ere, teknologikoa segimendua egitea, balio erantsia dira emango digun informazioa hobetzea eta jartzea, eta, ondorioz, enplegu-zerbitzu bermatuetarako herritarren zerbitzura.
10 . Espainiako enplegu agentzia.
Eta espainiako enplegu Agentzia, oinarri gisa gobernantza eta enplegu-politikaren koordinazioa ahalbidetuko duen malgutasuna eta modernotasuna administrazio-kudeaketan txertatzea eta ondorioz, agentziaren irudia, finantza-kudeaketa, aurrekontu eta pertsonala, eraman ahal izango dugu baino gehiago erantzun arina da, erronkak.
11 . Enpleguko politika aktiboen arteko koordinazioa eta langabezia-babesa.
Urteetan 80 joan den mendeko erakusketa, arrazoiak hasi ziren erantzun integrala arautu arau langabeziaren arazoari, zuinketako errenta bat arte lana aurkitzeko beharra adierazten da lehenengoak, koordinatzea eta babes enplegurako politika aktiboak. batez besteko langabezia Handia izan da mantendu du, herrialde hori mantentze-lanak ez dira inbertsio-enplegu-politika aktiboak, helburu hori ez da amaitu ematea espero diren emaitzak.
Egiturazko erreforma dela eta, enpleguko politika aktiboen zerbitzu bermatuetarako, borondate politikoa eta bizi-maila behar duten finantzazioa, laster erreforma bat ere izango laguntza-mailaren langabeziagatiko babesaren jasota ibilbidearen-lanen zerbitzua bermatua egokia, jarduera-akordioa formalizatu ondoren profila sinatutako eta enplegu zerbitzu publikoak pertsona onuradunari eta langabezia-sorospena.
Horrez gain, hainbat formula sartuko duen bateragarritasunaren langabezia-sorospena, lan-harremana baldintza hobeak batean ibiltzea 11tik enplegua langabezia.
12 . Giza faktorea garrantzitsuena.
Garrantzitsuena, giza faktorea. non da neurri handi batean, erreforma garrantzitsua honen arrakastaren martxan da zerbitzu bermatuetarako, aurrerantzean eta indartuz, pertsonen sare bat lan-orientazioaren arloko profesionalak, esanahi zabalean hartuta horri erantzuteko laguntza pertsonalizatua eman nahi dugun pertsona eta enpresak, profesionalen sare bat pasa behar dute, txertatzea da lanpostu erlazioak enplegu-zerbitzu publikoek, bai dioenez, autonomia-erkidegoko behar den sareko harekin bateratzeko profesionalekin aurkezten duen orientatzailea bere zerbitzuak Unibertsitate, toki-erakundeetan, hirugarren sektoreko erakundeak eta, jakina, kolaborazio publiko/pribatuaren esparruan.
Lanean ari gara eratzeko langileen profila duten orientatzailea, bertan lan arlo guztietan, publikoan edo pribatuan, esparru bat izatea lanbide-gaitasunak dira ikusten, egiazta daitezkeen ebaluagarriak eta homogeneoak.
Gobernantza osoan, garrantzia berezia izaten ari da faktore hori humando egindako lana hogei orientatzeko zentroen sarea, ekintzailetza,
Laguntza eta berrikuntza finantzatzeko planak eta funtsak berreskuratzeko gisa konfiguratuta daude, eta bilgune fisikoa eta birtuala-sare osoa orientazioa. Bakoitzeko 17 Autonomia-erkidegoak, beste bi gehiago Ceuta eta Melilla hiri autonomoetako eta estatuko beste.
13 . Inguruko ondorioak bermatuta zerbitzu bat aplikatuko dira.
Zerbitzu bat bermatuta badago, bereziki garrantzitsuak da eta buruzko hausnarketagune bat izan dugu orain dela gutxi, eremu horretan, pasa den espainiako lehendakaritza europar batasuneko kontseiluaren eta Europako urteko aitorpenaren eskumenak txapelketara Barcelona egunak 19 eta 20 hitzaldia: “ urriaren ospatzen, Pilar europako eskubide sozial eta enplegu-politika aktiboen berriak ”. Ateratako ondorioak eta ondorio dira, praktikoa. enplegu-politika egiten ari garen gure herrialdean.
Egiaztatuta dago prestakuntza zuzenean zirrara eragiten du. hiru gauden garaian gaudela: trantsizio demografikoaren ekologikoa eta digitala. Horiek izango dira gehitzen bada, trantsizioak bidezko etika gisa giza errespetua indartzea eta hemen berriro izango prestakuntza prentsak zeregin nabarmena.
Trantsizioak: horiek Inpaktua duten faktoreak
1 º. Zientifikoki badakigu europan negua demografikoa, adina, ekingo diogu arte 2050 a 80 milioi pertsona, lan egiteko adina eta saharaz hegoaldeko afrikan irabaziko 800 bete-betean asmatzea eta antolamenduan, aurreiritzirik gabe, eta ahal bezain ongi milioi. migrazio-fluxuak, da etorkinei sartzeko aukera emango du behar bezala, lan-merkatuan eta europako batasuneko gure. Buruz ari garenean, talentua, ez pentsa dezagun eskuratu behar diren datorren van eta etortzen aizolbe behar puntualak. Talentua batzen ditu pertsonak bere iritsi behar duten.
2 º. halaber, sektore askotan sartzeko gai izan behar dugu emakumeak lan-garraioan eta eraikuntzan bat baino ez dago. 15 emakume gehiago lanean eta teknologiako sektore bat bakarrik% 30 . Berriro ere, gaitasun profesionalak eta% prestakuntza batez ere, garrantzi berezia erronkari erantzuteko pertsonalak hartzen, eta emakumeari sektore horiek.
3 º. bidean Jarraitu behar da. ziurtagiria Dugu eskumenak dituzten pertsona gehiegi gabe, behar bezalako egiaztapena lan-prekarietatea handiagoa dakar, ez baitago aintzatespen profesionala lortzeko benetako ezina. sustapen profesionala. saihesteko, produktibitatea, bretxak Ere badu prestakuntza falta hori ez da egokia edo ziurtagiria.
4 º. lankidetza-hobetzeko modukoa da gure herrialdean, nahiz eta publiko-pribatu prestakuntza dela-eta, elkarlan hori baino gehiago dago antolatuta, orain, enpleguaren legearen eskutik berriki onartu eta zerbitzuen garapena bermatuak badira, prestakuntza barne, hobetu behar dute. Enplegu zerbitzu publikoren baten hobekuntza, zuzenean erabiltzeko aukera lankidetza publiko-pribatu eraginkortasunez iristeko eremu guztietan ezagutzera ematea lan-merkatutik.
5 º. Hirurek talde ahulen landu izan badugu ere, enplegu-politikak.
6 º. Hedatu egin behar da, eta agerian jartzea taxonomia erreminta gisa, eta eskumenak eraginkortasunez identifikatzeko ESCO MOTAKOAK bereganatzen ari dena enpresa-sarea.
7 º. Aurrera egin behar eskura jartzeko, pertsonen, joan daiteke bere prestakuntza-ibilbidea markatuko microcredenciales eraikitzen bidez.
8 º. Eduki behar duen langabezia-prestazioak adierazi uneko ligándolas, prestakuntza eta hobetuz bateragarritasun-gune horien beste inoren konturako langileak eta berezko. Pentsatu egin behar da hala-holakoa edo eraldatuko batzuk emango ditugu, erantzuteko zaharkitzapena arazo eskumenak, pertsona baten arrazoia nagusia enplegu galdu du.
9 º. elkarrizketa soziala Da dugun ebaluatu behar da, balio behar du erabakiak beharretara doitzen diren enpresa-ehunaren eta interesen sustatzekoak. Tresnarik onena dela, herrialde honetan, erakutsi du Gobernuaren/hitzarmenak dituzten Lan-Munduko garapen-maila handiagoak lor daitezke.
10 º. Globaltasunetik tokikotasunera. handik aurrera, barruan enplegu-politikak hobetzeko europako, estatuko edo joan behar da garatzen aurrera egitea eta gauzatzea lurralde mailan, gure kasuan, autonomia-erkidegoekin eta tokiko izaerakdimentsioak danto ondoren a enpleguaren behar adinako lekua, horiek erakutsi dute bisturi batekin gai dira eta oso emaitza onak lortu zituzten. lortzeko
11 º. enplegu zerbitzu publikoek beste aukerarik ez dute orientazio-sarea indartzea, sartu langile horien egitura eta eta horren osagarri, profesionalekin espezializatutako erakunde pribatuen lanbide-orientazioa, gainera, tresna teknologikoak sendotu. laguntza pertsonalizatua eta profesionalizatua ematea, lan-bizitza osoa zehar pertsonen eskubide subjektiboa blindatu behar dugu. Esaten nuen bezala, osasun-langile batzuek hasiera irakasteko sendatzeko eta pertsonala izan behar dugu, eta orientatzailea langileei bideratzeko, eta ez badugu ere, ez enpresa txiki eta ertainak. enplegu zerbitzu publikoek gai izan behar dugu azkar erantzun beharrak detektatzea eta ontzeko izan daitezkeen prestakuntza-espezialitateak emandako berehala.
12 º. guztia aprobetxatu Behar duen ezagutza eta antzeko erakundeek parte hartu zuten hainbat konferentzian Eurofoum ETF, LANE, Wapes Cedefop Cinterfor:,, eta OCDE.
14 . Amaitzeko, ondorio bat, ondorioak ateratzea.
Ez dago arteko dikotomia askatasuna eta berdintasuna, azken hori da lehen eta bihotz-tresnetako bat da aurrera egiteko dugun boteretsuenak prestakuntza, prestakuntza maila da, eta birgaitzea sartzeko edo eguneratu ahal izango dute, eta, aldi berean, eskumenak dituzten pertsonek sartu edo mantentzeko lan-merkatuan. Hala, prestakuntza eta gainerako zerbitzuak jarri beharra dago, bermatutako Enpleguko politika aktiboen eremuan, mantentze-lanen zerbitzuari ongizate-estatuaren klase ertainen sendotzeko eragin duten europan baino demokrazien eutsi diote, eta urrun jokatzen duten pertsonen mugimendu, populistak aprobetxatzen dituzten kanpo, ikusten ari gizartean aurrera egiteko gai izango da bere diskriminatzaileak eta baztertzaileak.
Kontratu soziala berrian behar da europan, latinoamerikako pobretzeko hazia ereiten, prestakuntza eta enplegu-zerbitzu bermatuetarako iristen da eta pertsona eta bizi osoan gizarte-ongizatearen oinarrietako bat da.