Laburpena
Kobratzeko aukera langabezia-prestazioa ordainketa bakarreko modalitatean ukaezina sortzen du, ekonomia suspertzeko, inbertsio jarduera pribatuan finantziazioaren bidez aurkituko duen beste ezein. Tresna da ez dakar kostu gehigarria izango du, sektore publikoan, baina bizkorraldi ekonomikoaren pertsona ekintzaileak. Azpimarratu behar da lan-sarearen zatirik handiena gure herrialdean ekoizten da eta enpresa txiki eta ertainetan sortzen, eta, beraz, era honetako laguntzaerantzuteko ezinbestekoak dira enplegu-hazkunde. artikulu honek duten inpaktua aztertzea nahi epe luzerako enplegua sustatzeko neurri hori gertatzen, eta, horrela, etorkizunean baloratu ahal izateko, erabakiak hartzeko.
Abstract
The option of unemployment benefit in the form of a single payment generates an undeniable reactivation of the economy, allowing private activity's investment that would not otherwise be found.
It is an instrument that does not entail an additional cost for the public sector, but allows the entrepreneurs economic reactivation.
It should be noted that most of the labor sector in our country is produced and generated in small and medium-sized enterprises, to become essential for the growth of employment.
This article aims to analyse the long-term impact of this employment promotion measure, in order to be able to assess and make decisions in the future.
1 Sarrera.
Politika publiko kudeaketa sartzen ez bakarrik ezartzeko jarraipena behar da, gainera, eta izango dituen ondorioak aztertuko dituzte. Hori dela eta, beraz, izan daitekeen aztertzeko erabiltzen hazkuntzak sortu dituen ondorioak langabezia-prestazioaren kobrantza ordainketa bakarreko modalitatean edo kapitalizazioa. Zalantzarik gabe, mekanismo bat dirudi Bakarra sektore pribatuan berriro aktibatzeko behar den likidezia injektatu sektore jakin batzuetako beste ezein egongo ez diren diru finantzatzeko.
Hiru agertoki dira eta horrek epe luzera duena. Alde batetik, kapitalizatu hemen aurki daiteke: establezimenduan jardueran aritzea ondoren eragin zuen, hau da, ordainketa bakarraazkenik, neurri arrakasta-egoera, eta, are gehiago, bidenabar, adierazi behar izanez gero, langile berrien kontratazioa; hori are gehiago murrizten lagundu.
Bigarren eszenatokia, onuradunak behar izan zen neurketa jarduera bertan behera utzi, eta-8 autobidera, lan-merkatuan antzeko baldintzetan baino lehenago prestazioa kapitalizatzeko. kasu horretan, neurri horrek ez du bat, nahiz eta porrota Arrakasta gisa har daiteke. Kasu horretan, aztertu behar litzateke denbora egon jarduera altua izan egotekotan, gutxienez, mantendu zuen denbora amaitzeko prestazioa (ez egin daiteke balorazio txarra.
Azkenik, egoera aztertu behar da, eta ez duten pertsonak, eta, behin eta berriz sartzeko laguntzak ordainketa bakarrean kobratzeko modalitatea, jarduera bukatu direnean egoera bati pasatzen baino askoz aurretik zuten kobratzen du, laguntzak eta prestazioak, hala nola, laguntza, gizarteratzeko errenta aktiboa gutxieneko diru-sarrera guztiak baztertuta bizi edo errentak. Kolektibo horri buruz, txikia izanik, kanpo epaile-neurriren bat beharko litzateke lan merkatuan sartzekogutxienez, baldintzetan aurretik zituen kapitalizazioa.
Unibertsoa da izan duten pertsonen multzoa kapitalizatu prestazioa urte 2019 a 2022 probintzian Barcelona analisiak egin dira, pertsona horien guztien gaineko. 2023 azterketan ez baitu ez txertatzen dugu
Ildo horretan, eta horien zenbakizko analisia baino lehen, beharra duen irudia bera, eta modalitateak kapitalizazio dauzkan gure ordenamendu juridikoan.
2 Langabezia-Kapitalizazioa: arauen azterketetan.
Legeak 31 / 1984 , 2 langabezia-babesa sortu zuen, abuztuaren aukera enplegua sustatzeko programa baten bitartez ezarriz ordaintzeko aukera dago. Aukera hori langabezia-prestazioa ordainketa bakar batean gauzatutako errege dekretuaren bidez 1044 / 1985 , 19 ordainketa-arautzen duen 0000ko ekainaren langabezia-prestazioa ordainketa bakarreko modalitatean uneko balioarekin, zenbatekoa, enplegua sustatzeko neurri gisa.
Errege Dekretuak aldatu egin da, hainbat alditan, gertatutakoak berrienetan urtean 2023 errege lege dekretua, nahiz eta 7 / 2023 , 19 indarrik gabe geratu zen, abenduaren ez denez, beste aldaketa batzuk ere bai, badaude, eta Ministro kontseiluak baliozkotu geratu dira.
Urte berean 2023 errege lege dekretua onartu zen 1 / 2023 azken xedapenetatik hamahirugarrena, eta, egun sartu zen indarrean 1 urte bereko irailaren artikuluaren lehen arauak: 10 . 1 legea 5 / 2011 , 29 ekonomia soziala, martxoaren langileek kooperatiba edo lan-sozietate bateko sartzeko eskubidea duten ordainketa bakarreko erlazioa mantenduz, erakundearen lan-kontratu mugagabea duten langile bazkide edo laneko bazkide gisa sartu nahi direnez gero. ordainketa ukatzea mantentzen badute beste harreman Bakarra lan osoa edo partziala egiten, aldizkako langile finko gisa.
Horrela, gure ordenamendu juridikoan, azterketa-kasu bakarra da, kotizaziopeko langabezia-prestazioa dela-eta legezko langabezia egoera bat dagoenean izan gabe, horrela, bada, eskatu nahi bada, ordainketa egin ondoren hartuko ordainketa bakarreko modalitatean.
Egindako erreforman, konkurtso legearen lege bidez, 16 / 2022 , 5 , irailaren aukera aurreikusi da, 26 urte bereko irailaren gizarte baten langileen merkataritza-hartzekodunen lehiaketa guztietara iristeko aukera, langabezia-prestazioa ordainketa bakarreko modalitatean bazkide izateko, hau da, lan-sozietate edo kooperatiba-eraldaketa, ez da probintziako eskatutako modalitate hau. Barcelona indarrean jartzen denetik aurrera.
Azpimarratu behar dira, halaber, lanbideheziketarako urteetan 2012 eta 2013 errege Lege Dekretua, 3 / 2012 , 10 0/0000 legea, lan-merkatua erreformatzeko premiazko neurriei buruzkoa, eta errege lege dekretua 4 / 2013 , 23 neurriei buruko otsailaren ekintzaileei laguntzeko.
Led-Aren. 2012 azken xedapenetako hamahirugarrena, legearen laugarren xedapen iragankorra aldatu 45 / 2002 , 12 erreformatzeko premiazko neurriei buruzko abenduaren langabezi-babes Sistema eta hobetzea, eta, gero, 100 jarduera bat ezartzeko, aukera% kapitalizatu autonomoa kargak finantzatzeko baldintzak, zerga. 60 %, edo 100 beherako izanez gero,% 35 zein emakume izan.
Bestalde, led-aren 4 / 2013 , 22 kapitalizazio-baldintzak hobetzen dira, otsailaren beherako gazteentzat 30 aukerak ugalduta, prestazioen kapitalizazio. ezabatu egin da salbuespen-muga kapitalizatu behar dira, besteak beste.
Aurkeztutako problemaren kasuan, honako modalitate hauek agertzen dira arau-analisiaren langabezia-prestazioaren kobrantza ordainketa bakarreko modalitatean edo kapitalizazioa.
Lehenik eta behin, eta onuradunek-babesetan erabiliena da jarduera bat egin Da Eta, Beraz, autonomo gisa. 4 . 366 langile izan zen, hau da, 78 , 5 datu-kopuru osoaren% analizatu egingo dira.
Prestazio ordainketa bakarreko modalitatean, autonomoa justifika daiteke materiala, instalazioak, zergak, gastuak dagozkien gastuak. martxan jarri da. nolanahi ere, gehienez 100 % den prestazioa jasotzea. halaber, hondakina finantzatzeko erabili ahal izango dira hileko ordainketa, gizarte segurantzaren kotizazio garatu bitartean.
Era berean, erabiltzea baimentzen da haien zenbatekoa 15 zenbatekoa% prestazioa ordainketa bakarrean ordaindu ahal izateko aholkuak, prestakuntza eta informazioa zerbitzu espezifikoak jarduerarekin zerikusia duten Aukera, hori urtean. 2012 aurretik; izan ere, ez dago horretarako aukerarik.
Bigarrenik, aukera dago kapitalizatu zerbitzuak sartzea edo sozietate publikoa sortzeko, guztira 842 aztertutako kasu, bati dagokio 15 horien%.
Kasu honetan, baldintza gisa eskatzen duen sozietatearen gaineko egiazko kontrola eta, osatu edo sortu berriak duela urtebete arte lortzeko aukera ematen du ordaintzeko eskaera bakarra. 100 zenbatekoaren% den prestazioa kobratzeko gera.
Honen bidez, kapitalizazio bat egiteko aukera ematen du, kapital sozialera egindako ekarpenari, bai eta sozietate horren gastuei aurre egiteko eratu eta abian jartzeko, eta tasak ordaintzea.
Lehen bezala, dezake, gehienez ere 15 zenbatekoaren% gastuak ordaintzeko zerbitzuekin lotutako aholkularitza, prestakuntza eta informazioa jarduerarekin zerikusia duten.
-Gastu gisa sar daitezke martxan jartzea, bai aktibo finkoa bai aktibo zirkulatzailea ibilgetu dagozkionak, bai eta lokala egokitzeko gastuak ordaintzeko, lekualdatzea, alta-kuota, frankizia gastuak hornidura
Halaber, osorik edo zati bat gorde daiteke diru-laguntzek autonomoen kuota.
Azkenik, kooperatiben eta lan-aukerak aurkitzen ditugu, eta hori ikerketak berarekin dakar gure guztira 358 kasu, hau da, 6 . 5 aztertutako datuen%.
Lan-sozietateko kasuan, erabili ahal izango da gehienezko zenbatekoak 100 geratzen den prestazioa kobratu beharreko% erosteko lan-sozietate baten akzioak edo partaidetzak lan egin behar duzun.
Hori eginda, lehen hurbilketa kapitalizazioa, langileei adieraziko diegu zeinen egindako azterketaren aurkezpena, azterketa eta justifikazioa.
3 Langabezia-. kapitalizazioa esperientzia: Barcelona ( 2019 - 2022 )
Lehenik eta behin, eta azterketaren aplikazioa, unibertso gisa hartu dugu pertsona guztiek eskatu dutenena ere ordainketa bakarreko modalitatean prestazioa kobratzeko probintzia osoan. Barcelona urteen artean, 2019 a 2022 .
Nabarmendu behar da urteko datuak 2020 oso aldatuta ikusi sortu duten Covid- pandemia 19 alde batetik, eskaerak gutxitu zen kapitalizazio eragiketengatik eta eragin handiagoa dutenek beste uzte-tasa kapitalizatu ziren, aurreko urteetan batez ere ez ziren merkataritza-jarduera duten pertsona ekintzaileekin sendotu, edo hainbat arrazoi direla medio ezin izan zuten diru-laguntza guztiak sektore publikoak eskainitako.
Datuen aurreko grafikoetan batekin lotuta daude, guztira capitalizaron duen adierazitako denboraldian eta capitalizaron zenbateko proportzionala.
Ikusten dugu artean korrelazio garbia gordeta dago pertsonen kopurua eta zenbatekoa, lehen hiru urteetan, hala ere, azken urtebetean, 2022 batez besteko gehikuntza bat dago, zenbatekoaren igoera capitaliza, banatzen da, eta ia 10 %. Horrek esan nahi sartu diren urtean modalitate horri 2022 egin duten, edo prestazioak eta prestazio gutxiko kontsumitutako zenbatekorik handiena bere oinarri arautzailea. zentzu horretan lehenengo hiru urteak azterketa ingurukoa da 12 . 475 euro batez beste urtean, berriz, 2022 batez besteko hori da 13 . 372 mila euro gehiago ere gainditzen du, eta horrek berekin dakar kapitalizazio eragiketetatik, aurreko datuak, pandemiari aurre egiteko.
Datu horiek beren juxtu beste alderakoa dutenak, eta, horrela, aurreko datuak, kapitalizazio-eredua pandemiari aurre egiteko, erakusten dutenez, kapitalizazio gisa alta emateko handiagoa da. 2019 gehiago 80 modalitate honetan, berriz,% egin zuen urteetan 2021 eta 2022 kopurua jaitsi egin da, eta bat 74 batean, hau da,% 7 % nagusi bat sartzeko edo bat sortzea, sozietate mugatuak eta urtebetetik beherako antzinatasuna duten.
Grafiko honetan ikus dezakegu, gutxieneko zenbatekoa kapitalizatzekoak, ugaritu egin da poliki, hazi 226 bakarrik% 4 urte, 228 euro 2019 a 594 urtean 2022 .
Ikusirik operatutako joera formak eta zenbatekoak eskabideak prestazioaren ordainketa ordainketa bakarreko modalitatean ekin diogu, mantentze-jarduera aztertu dira, alde egitea eta capitalizó egoera horretan urte geroago, pertsona ekimenaren porrot egin dute, nork bere lana sor dezake.
Alde horretatik, adierazi behar dugu analisiaren egin dugu aipatutako unibertsoa langile guztiei modalitate honetan bultzatu du eta erreferentzia-urteetan. Erabaki da langile guztiei erantzutea; izan ere, ez da zenbaki bat ez egiteko aukera ematen duen azterketa datu-taulak, erraz hauei buruzko datuak ematen Ditugu guztira. 5 . 566 pertsona.
Parametro hauek hartuko ditu bere baitan azterketa horrek oinarritutako analisiaren mantentze-lanetan aldi baterako jarduera izatera iritsi dira eta prestazioa ordainketa bakarreko modalitatean:
- Jarduera duenez, urtebete baino gehiago duen moduan agurtuko du urtea. Hori epe luzera. Oinarria: lehen azterketa-maila, ez ditu kontuan hartzen duenez, duten jarduera bat urtebetea baino epe laburrago.
- Jarduera duenez, bi urte baino denbora luzeagoan.
- Jarduera duenez, lau urte, eta, horretarako, hiru urtekoak aztertuko dugu. Ez urteen arteko aldakuntza bigarren eta hirugarren urtean, oso antzekoa da artean sortutako hirugarren eta laugarren urtean, eta jaitsiera nabarmena da. hori dela eta, bertan behera uztea erabaki du baterako analisia bi urte horietan.
- Sortu ondoren, kapitalizazio egoera txarrenetakoa izatera pasatu dira, eta, duen unean zeudela, kobratzeko eskubidea egoera sorospena edo bazterketa-errenta bat.
Lehen dagokionez, gutxienez mantendu baitira, urtebete alta jarduera, ikusten da argi bat gertatu zen kopurua jaisten ari da, pandemia nolanahi ere, proportzioa mantendu, grafikoan ikus daitekeen bezala aztertu ditugu lehen urteko% sumatu da, handiagoa da urteen artean sortutako desbideratzea 2021 eta 2022 bat, 5 %.
Nolanahi ere, batez bestekoa 4 urte batean egiten duen dago 71 urtebete pasatu duten pertsonen% mantentzen dute. Datu hori oso garrantzitsua da; izan ere, jarduera ulertzen laguntzen du, hau da, Neurri horren arrakasta epe luzera.
Datu horiei buruz, eta hortik bi eta lau urte hasi denetik, ikusten da, eta horrela jarraituko du kapitalizazio eragiketetatik, grafiko hauek konstante bat izan ezik, erantzunetan, sortutako capitalizaciones urtean 2020 bigarren urteari, desplomaron baja ematea da, eta langile gehienak besteren konturako langile gisa txertatuko da. egoera horrek ez du merezi dituen analisia gehiago ondoko egoera bat, neurri handi batean, beraren ondorioz, lan eta ondorio pandemia horren kapitalizatu behar pertsona kopuru handi bati, beraren ondorioz, nahiz eta behin, eskuratzaileak arauen barruan, uneko egoeraren alderdi guztiak gertatu, desertzioa egozten autoenplegua formulak.
Grafiko hauetan ikusten da uzte-maila, lehen, bigarren eta laugarren urtean, kapitalizazioa. zentzu horretan ikus daiteke, eta besteak konstante bat onesten denean eta lehen urtean, batez beste neurri bat galtzen da 29 %, horrek adierazten du 71 dituzte horiek igarota, lehen% 365 egun.
Lehenengo eta bigarren urtean, askoz ere gehiago murrizten da. hemendik aurrera, batez beste, ehunekotan 12 % argi bat behatzen badugu, sendotzea eta balorazio bat egiteko aukera ematen digu atala. Kontuan izan behar da, asko jota hori egin bitartean, bigarren urtekoa atera behar diren langabezia-prestazioa agortua duten kapitalizatu da gehieneko zenbatekoa, eta, beraz, ikusten dugun ekarri du neurri argi dago, inbertitu amortizatzea.
Azkenik, uzte-maila aztertuko dugu urteen artean, nahiz eta, bigarren eta hirugarren norberaren grafikoa pandemiak larrien eragindako distortsioa argi bat aurkezten du, eta, horrela, ziurgabetasuna eta haren lan-merkatuan gertatu den aldaketa eman zioten, eta onuradunak accedieran asko horri prestazioa kobratzeko modalitatea, baina aldakor berak merkatuaren eta gizartea oro duten hilabeteetan maitasunean porrot egin zuen bere jarduera, lan-merkatu arruntean gainditu ondoren.
Horren haritik jarraituz, batean kokatzen da 25 %, uzten dugu albo batera utzi duten capitalizaron datua urtean 2020 , datua da 4 %.
Datu horiek azterketa horretatik ondorioztatzen da ezin hobea da, enplegua sustatzeko neurri, uzte-indizerik handienean gertatzen da lehen urtean erakutsi du bigarren eta hirugarren urtetik aurrera, egonkortzeko egonkortasuna eman zen egunetik urte.
Merezi du, hala ere, aztertu kopuru horretatik lagunek hartu dute jarduera uztea eragiten du, jakina, ikusi zein ehuneko ez sisteman, egokitu ezin izan lan eta gizarte-errentak onuraduna bazterkeria-egoera bat.
Zentzu horretan, aztertutako datuak dira 25 pertsonak kobratzen ari diren gaur egun, prestazio horiek, berriz, ehuneko sei bat dago. 0 , 23 eskatzaileen% gaur egun ez daude, ezta jarduera capitalizaron kobratzen ez prestazioren bat ere ez da hartu beste enpresa sartu.
Begi bistan dago, artean aldez aurreko konparazioaren datu, esan daiteke, neurri horren arrakasta; izan ere, 53 jarduera% mantentzen dira, eman zaion azken lau urteotan, nahiz eta kapitalizatu duten pertsonak egoera kritikoan daude dagokionez, merezi du lan-egoera azterketa sakona eta neurri bat hartzea galaraziko duen kapitalizatu ahal die abocar egin egoera bati izaera hori.
Azkenik, aipatu behar da erakundearen azterketa konparatutik aztertu ondoren, hainbat herrialdek neurriak hartu dituzte europar batasuneko antzeko enplegua sustatzea, nahiz eta italiako da sistema bat duela, espainiako antzekoa, instrumentado Ancipado Naspi bidez gehiago, autonomo-kuoten ordainketa ere lehenengo sei hilabeteetan, prestazioaren kapitalizazioa ondoren.