AQUEST MES VAIG COMENÇAR A TREBALLAR A TEMPS COMPLET I VAIG COBRAR L'ATUR ENCARA QUE NO EM CORRESPONIA, QUÈ HAIG DE FER?

Cuando se produzca cualquier situación que suponga la pérdida o interrupción del cobro de una prestación o subsidio de desempleo (por ejemplo una colocación o traslado al extranjero), debe comunicarlo a la oficina de empleo.

En estos casos le corresponde cobrar la prestación hasta el día anterior a aquel en que se ha producido la causa que interrumpe el pago.

Si hagués cobrat o se li hagués ingressat en el seu compte corrent la prestació per un import superior al que li correspon o per un període de temps que no ha de cobrar, el Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) l'hi comunicarà, li informarà del motiu del cobrament indegut, de l'import que deu i li indicarà un número de compte on  realitzar la devolució.

Puede comunicar la situación que provoca su baja en la prestación (colocación, jubilación…) al SEPE:

  • A través de Internet, en www.sepe.es, si dispone de certificado digital, DNI electrónico o usuario y contraseña cl@ve.
  • Cridant al telèfon d'atenció a la ciutadania. 
  • En l'oficina d'ocupació del seu domicili, prèvia petició de cita a la Web citada.