JOBMADRID 2017

21 de novembre de 2017

La fira JOBMadrid es va celebrar els passats 21 i 22 de novembre de 2017

La primera edició de la Fira JOBMadrid (I Congrés Internacional d'Ocupació i Orientació Professional per a Universitaris i Titulats Junior) es va celebrar els passats 21 i 22 de novembre amb presència del Servei Públic d'Ocupació Estatal entre els seus expositors. Va ser la primera edició a Madrid d'una fira que ha tingut altres convocatòries amb molt èxit a Barcelona, per la qual cosa aquest any l'organització va decidir començar també la seva singladura a Madrid amb la presència de prop d'empreses 60 i institucions que van oferir més de 2000 . oportunitats d'ocupació i pràctiques per a tot tipus de perfils professionals.Entre les empreses que van participar en JOBMadrid, van destacar Lidl, Cepsa, Banc de Sabadell, Mahou San Miguel, FNAC, GFT IT, OVB, Uniqlo, Correus, CBRE, Allianz o Gas Natural Fenosa. Entre les institucions cal esmentar la presència del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE), organisme que va estar donant informació sobre el Portal Únic d'Ocupació Empra't , els serveis d'Eures , xarxa especialitzada en la cerca d'ocupació als països d'Europa, o l'Observatori de l'Ocupacions (unitat tècnica del Servei Públic d'Ocupació Estatal encarregada d'analitzar la situació i les tendències del mercat de treball, les ocupacions, els col·lectius d'interès per a l'ocupació i les transformacions que es produeixen en el mateix, entre altres coses).JOBMadrid va voler posar l'accent en aquesta edició sobretot quant a innovacions a l'hora de fer selecció de candidats a llocs de treball, introduint conceptes com la gamificación (un sistema que es basa en les mecàniques dels videojocs per aconseguir la motivació, per exemple establint classificacions o mèrits), i workshops (tallers i treballs en equip) entre les activitats; formats sens dubte molt diferents a l'entrevista de treball tradicional.Els assistents a JOBMadrid van poder comptar amb assessorament d'experts en les diverses tasques relatives a la cerca d'ocupació, també a l'hora de fer el que ara es denomina "marca personal" a través de diversos canals com les xarxes socials, especialment LinkedIn, una de les més importants a l'hora d'establir contactes professionals, currículums online o pàgines web personals.JOBMadrid també va celebrar prop de 60 conferències i ponències per part d'experts i empreses relacionades amb l'oferta i demanda d'ocupació.