Traducción automática
El presente sitio Web está traducido a varias lenguas españolas oficiales en sus respectivos territorios, de conformidad con lo establecido en el artículo 3 de la Constitución Española de 1978 y sus Estatutos de Autonomía.
Las lenguas son el catalán, el euskera, gallego, valenciano, inglés y francés. Se advierte que, con carácter general, puede existir un desfase entre la versión en castellano y en las otras lenguas, derivado del proceso de traducción a las mismas.
Carta de Servicis del Servici Publique d'Ocupació Estatal
-
Presentació
-
Organització i estructura del Servici Públic d'Ocupació Estatal
-
Servicis que Prestem
-
Drets dels ciutadans en relació amb el SEPE
-
Formes de participació
-
Compromisos de qualitat
-
Indicadors de qualitat
-
Mesures d'esmena en cas d'incompliment dels compromisos
-
Forma de presentar queixes i suggeriments
-
Mesures d'assegurament de la qualitat, la igualtat, la salut laboral, l'accessibilitat al servici i la protecció mediambiental
-
Mesures per a facilitar l'accessibilitat als nostres servicis
-
Unitat responsable de la carta
-
Direccions i telèfons
-
Normativa reguladora dels servicis del SEPE
Presentació
Amb la publicació, en 2013 , de la primera Carta de Servicis, el Servici Públic d'Ocupació Estatal, va fer un pas més en el seu compromís amb la millora de la qualitat dels servicis que prestem.
Este compromís s'ha manifestat en els últims anys en el procés de modernització de la gestió, que unit a les millores resultants dels diagnòstics efectuats en totes les dependències perifèriques a través dels models de gestió de qualitat *EFQM i *EVAM, ha permès aconseguir assoliments evidents dirigits a la ciutadania: la prestació dels servicis a través de canals alternatius, electrònic i telefònic, l'organització de l'afluència d'usuaris a les oficines a través del sistema de cita prèvia i la millora dels processos i mitjos informàtics que han aportat agilitat i rapidesa a la gestió, han fet possible afrontar la major demanda de servicis de la nostra història, obtenint al seu torn millors resultats amb uns recursos humans i materials considerablement minvats.
Els compromisos de qualitat arreplegats en la primera Carta de Servicis, van tindre fidel reflex en els nostres objectius estratègics i operatius, de manera que l'esforç dirigit de les persones que integren el Servici Públic d'Ocupació Estatal, ha permès millorar la majoria dels indicadors que incidixen de manera directa en la satisfacció dels usuaris.
La Carta de Servicis s'ha convertit en un important instrument de gestió interna i motor de la millora contínua del Servici Públic d'Ocupació Estatal, que exigix una revisió periòdica de compromisos i continguts per a la seua adequació a la nova realitat de l'organisme i de la societat espanyola.
El Director General del Servici Públic d'Ocupació Estatal
Organització i estructura del Servici Públic d'Ocupació Estatal
El Servici Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) és un organisme autònom adscrit, actualment, al Ministeri de Treball i Economia Social. Es constituïx i definix com a tal en el del Reial decret Legislatiu 3 / 2015 , de 23 de octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'Ocupació que ho reconeix com a integrant, al costat dels Servicis Públics d'Ocupació Autonòmics, del Sistema Nacional d'Ocupació, i la seua estructura es regula en el Reial decret 1383 / 2008 , de 2 de agost, pel qual s'aprova l'estructura orgànica i de participació institucional del Servici Públic d'Ocupació Estatal. Per tant, el SEPE, que assumix les funcions de l'extint Institut Nacional d'Ocupació (INEM) des de 2003 , forma part del Sistema Nacional d'Ocupació.
El Sistema Nacional d'Ocupació és el conjunt d'estructures, mesures i accions necessàries per a promoure i desenvolupar la política d'ocupació, l'execució de la qual es configura descentralitzada i ajustada a les diferents realitats territorials. Els seus pilars bàsics són, per tant, el Servici Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) i els Servicis Públics d'Ocupació de les diferents comunitats autònomes, però en el si del Sistema Nacional d'Ocupació, es pretén reforçar la coordinació entre tots els agents que intervenen en el mercat de treball.
El Servici Públic d'Ocupació Estatal és competent per a gestionar les prestacions per desocupació, així com per a desenvolupar, ordenar i fer el seguiment dels programes i mesures de les polítiques d'ocupació i coordinar la xarxa territorial.
D'altra banda, els Servicis d'Ocupació Autonòmics són competents per a gestionar l'atenció a persones aturades o ocupades i a les empreses.
La xarxa es completa amb un ampli conjunt d'institucions i entitats que col·laboren amb els Servicis Públics d'Ocupació en la prestació dels servicis de polítiques d'activació per a l'ocupació, tals com a agències de col·locació, centres i entitats de formació, Corporacions Locals, Organitzacions empresarials i sindicals, Organitzacions sense ànim de lucre i altres entitats col·laboradores. Els diversos programes d'ocupació i de formació que promou i coordina el Servici Públic d'Ocupació Estatal, es gestionen majoritàriament a través de les comunitats autònomes amb la implicació de diverses institucions i entitats.
La coordinació del Sistema Nacional d'Ocupació es durà a terme principalment a través dels següents instruments:
- L'Estratègia Espanyola de Suport Actiu per a l'Ocupació 2021 - 2024 (amb procés d'elaboració participativa amb les CCAA i els agents socials).
- Els Planes Anuals de Política d'Ocupació.
- El Sistema d'Informació dels Servicis Públics d'Ocupació.
Amb la nova Estratègia Espanyola de Suport Actiu per a l'Ocupació, en procés d'elaboració participativa amb les CCAA i els agents socials, es pretén impulsar les polítiques actives d'ocupació dins del marc de governança i cohesió del Sistema nacional d'Ocupació, amb un enfocament centrat en les persones i en les empreses, orientant-les cap a resultats avaluables, coherents amb la innovació i la sostenibilitat i recolzades en les capacitats i en la transformació digital dels Servicis Públics d'Ocupació.
Missió
Contribuir al desenvolupament de la política d'ocupació, gestionar el sistema de protecció per desocupació i garantir la informació sobre el mercat de treball per a aconseguir la inserció i permanència en el mercat laboral dels treballadors i la millora del capital humà de les empreses, amb la col·laboració dels Servicis Públics d'Ocupació Autonòmics i altres agents de l'àmbit laboral.
Visió
Aconseguir l'excel·lència en la gestió dels nostres servicis a la ciutadania, aprofitant les noves tecnologies, i liderar la contribució del Sistema Nacional d'Ocupació per a incrementar la qualitat del mercat de treball.
Valors
Per a complir amb els servicis que tenim encomanats i aconseguir aconseguir la nostra visió com a organisme excel·lent i de referència en la prestació d'aquests servicis, ens regim pels següents principis:
- Cultura de servici a la ciutadania.
- Capacitat innovadora.
- Transparència.
- Col·laboració amb els altres agents del mercat laboral.
- Compromís amb el personal de l'organització.
- Qualitat en la gestió.
Funcions
Les nostres principals funcions són:
- Planificar i impulsar propostes de polítiques d'ocupació centrades en les necessitats de les persones i de les empreses: orientació professional mitjançant itineraris individuals i personalitzats, formació professional per a l'ocupació, programes de foment de l'ocupació, etc.
- Gestionar i controlar les prestacions per desocupació, fent efectiu el dret de les persones aturades a protecció.
- Realitzar investigacions, estudis i anàlisis, d'àmbit estatal i provincial, sobre la situació del mercat de treball i les mesures per a millorar-ho.
Estes funcions són realitzades per a oferir un servici àgil de forma proactiva, amb anticipació a les noves necessitats i ajustat a estes.
Estructura territorial i orgànica
El SEPE està compost per:
- Servicis Centrals.
- Una xarxa territorial composta per:
- 17 Coordinacions Territorials.
- 52 Direccions Provincials.
- Una àmplia xarxa d'Oficines de Prestacions, distribuïdes per les 50 províncies, Ceuta i Melilla, des de les quals es gestionen de forma presencial, les prestacions per desocupació, i que es compartixen físicament amb els Servicis Públics d'Ocupació de les comunitats autònomes. Les oficines de Ceuta i Melilla també assumixen les gestions d'ocupació i formació.
L'estructura orgànica i de participació institucional del Servici Públic d'Ocupació Estatal és la que es detalla en el següent gràfic:
Segons el Reial decret 1383 / 2008 , de 1 de agost, pel qual s'aprova l'estructura orgànica i de participació institucional del Servici Públic d'Ocupació Estatal, estos òrgans són:
- El Consell General. Es compon de vint-i-quatre membres, amb representació paritària de l'Administració Pública, les organitzacions empresarials i les organitzacions sindicals que ostenten representació institucional davant organismes de caràcter estatal.
- La Comissió Executiva Central. Es compon de 12 membres, amb representació paritària de l'Administració General de l'Estat, les organitzacions empresarials i les organitzacions sindicals que formen part del Consell General.
- Les Comissions Executives Territorials. D'àmbit autonòmic, són els òrgans territorials de participació institucional en el Servici Públic d'Ocupació Estatal. Es componen de 18 membres, amb representació paritària del Servici Públic d'Ocupació Estatal, les organitzacions empresarials i les organitzacions sindicals més representatives a nivell estatal.
Servicis que Prestem
Informació
Informació general i assistència personalitzada sobre requisits per a l'obtenció de prestacions i subsidis per desocupació, a més en format electrònic s'informa sobre ofertes laborals públiques i privades (www.empleate.gob.es), mesures de formació professional per a l'ocupació i altres mesures per a la qualificació professional, incentius i mitjans disponibles per al foment de la contractació i ajudes a les iniciatives emprenedores, altres relacionades amb les funcions pròpies del SEPE (www.sepe.es), i com a Oficina Nacional de Coordinació de la xarxa europea EURES, proporcionem informació sobre el mercat laboral europeu i les condicions de vida i treball en altres països.
Informació institucional: estadístiques sobre moviment laboral registrat, contractació i prestacions per desocupació i informació sobre la situació i tendències del mercat de treball, elaborada per l'Observatori de les Ocupacions.
Gestió
En funció del col·lectiu al que es dirigixen podem distingir:
Servicis per als ciutadans
- Tramitar i pagar:
- Prestacions per desocupació contributives.
- Subsidis per desocupació.
- Renda Activa d'Inserció (RAI).
- Subsidi per desocupació agrària i Renda Agrària ( Andalucía i Extremadura ).
- Subsidi extraordinari per desocupació (SIGUEU).
- Tramitar i pagar l'abonament acumulat de la prestació per desocupació: Abonament acumulat i anticipat de la prestació contributiva per a la tornada al país d'origen (*APRE).
- Inscripció en ofertes d'ocupació i facilitar la cerca d'ofertes d'ocupació i la inclusió de curriculum vitae per a afavorir la mobilitat territorial, a través del Portal Únic d'Ocupació, “Empra't” i de l'espai Xarxa EURES(Xarxa de servicis d'ocupació europeus), de la nostra web.
- Expedir certificats de percepció de prestacions.
- Obtenció del registre CL@VE para identificació i firma electrònica en tràmits amb l'Administració en les oficines de prestacions del SEPE, Direccions Provincials i Servicis Centrals.
- Suport telefònic per a la gestió dels nostres servicis electrònics.
Servicis per a emprenedors
- Tramitar i pagar l'abonament acumulat de la prestació per desocupació: Capitalització (o pagament únic) per al foment de l'ocupació autònoma.
Servicis per a jóvens
- Inscripció en el Registre del Sistema Nacional de Garantia Juvenil.
- Servici d'Informació i Suport telefònic.
Servicis per a les empreses
- Inscriure entitats de formació per a la impartició d'accions formatives en l'àmbit de gestió del Servici Públic d'Ocupació Estatal.
- Informació General sobre les Agències de Col·locació, així com la Gestió de l'activitat que realitzen les Agències que operen en tot l'Estat.
- Oferir un espai lliure i gratuït per a publicar les seues ofertes d'ocupació, així com la cerca de professionals a través de la nostra web en el Portal Únic d'Ocupació.
- Facilitar la contractació de treballadors extracomunitaris utilitzant el Catàleg d'Ocupacions de Difícil Cobertura.
- Registrar contractes de Treballadors Autònoms Econòmicament Depenents (*TAED).
- Facilitar la comunicació per via electrònica de la contractació laboral a través de l'aplicació *Contrat@ que dona suport a empreses per a complir les seues obligacions, sol·licitar l'alta i modificacions i adjuntar documentació a través d'aquesta aplicació.
- Facilitar la comunicació per via electrònica dels certificats d'empresa i comunicació de períodes d'activitat dels treballadors fixos discontinus o afectats per una suspensió de contracte o reducció de jornada mitjançant un procediment de Regulació d'Ocupació a través de l'aplicació *Certific@ 2 que dona suport a empreses per a complir les seues obligacions.
- Autoritzar a empreses amb més de 50 treballadors, mitjançant certificats d'excepcionalitat, l'adopció de mesures alternatives al compliment de la quota de reserva de el 2 % en favor de persones amb discapacitat, quan l'empresa dispose de centres de treball en més d'una comunitat autònoma i la plantilla de la qual no aconseguisca el % 85 del total de la plantilla en una sola comunitat autònoma.
- Gestionar la formació professional per a l'ocupació d'àmbit nacional en col·laboració amb la Fundació Estatal per a la Formació en l'Ocupació.
Servicis per a les administracions públiques i entitats sense ànim de lucre
- Registrar i donar difusió a les administracions públiques i entitats sense ànim de lucre que, després de sol·licitar ser membres o socis d'EURES Espanya, hagen sigut autoritzades pel Servici Públic d'Ocupació on tinguen la seua seu social.
- Concedir subvencions en l'àmbit de la col·laboració amb òrgans de l'Administració de l'Estat i institucions sense ànim de lucre que contracten a aturats per a realitzar obres i servicis d'interés general i social.
- Gestionar la concessió de subvencions a Corporacions Locals del Programa de Foment d'Ocupació Agrària.
- Concedir subvencions per a la posada en marxa dels programes d'Escoles Taller, Cases d'Ofici i Tallers d'Ocupació en l'àmbit de gestió del Servici Públic d'Ocupació Estatal.
- Gestionar les accions de Formació Professional per a l'ocupació, vinculades al Catàleg d'Especialitats Formatives no vinculades a certificats de professionalitat en iniciatives d'oferta, formació programada per les empreses, formació en alternança, formació dirigida a personal militar de tropa i *marinería, així com a persones en situació de privació de llibertat.
- Mantener una base de datos generada y compartida por todos los Servicios Públicos de Empleo para la formación e intermediación laboral.
- Obtenció de certificats de percepció de prestacions.
- Com a Oficina Nacional de Coordinació de la xarxa europea EURES, proporcionar informació sobre el mercat laboral europeu i les condicions de vida i treball en altres països.
En les Ciutats Autònomes de Ceuta i Melillaprestem també els servicis relacionats amb l'ocupació i la formació ja que, en estes ciutats, no està transferida la gestió de les polítiques actives d'ocupació. Són els següents:
- Realitzar les inscripcions dels demandants d'ocupació.
- Orientació: Disseny i elaboració d'itineraris personalitzats d'ocupació i orientació sobre l'ocupació i l'autoocupació.
- Intermediació laboral: Gestió de les demandes i ofertes d'ocupació, tant a Espanya com en la resta de països europeus.
- Formació:
- Oferir accions formatives no vinculades a l'obtenció de certificats de professionalitat.
- Formació en alternança amb l'ocupació a través de les Escoles Taller i Cases d'Oficis i dels Tallers d'Ocupació.
- Inscriure i acreditar centres de formació: gestió dels processos d'acreditació i inscripció dels Centres i Entitats de Formació i del Registre Estatal de Centres i Entitats de Formació.
- Realitzar la gestió de les sol·licituds d'Autorització de l'Activitat Formativa dels contractes per a la formació i l'aprenentatge, així com el control i seguiment de la formació dels mateixos, i expedició dels certificats i diplomes corresponents.
- Promoció de l'Ocupació:
- Informar i gestionar les ajudes i subvencions per a fomentar l'ocupació de les persones amb discapacitat, inclosos els enclavaments laborals i les ajudes a l'ocupació estable, així com la integració laboral en centres especials d'ocupació.
- Autoritzar a empreses amb més de 50 treballadors, mitjançant certificats d'excepcionalitat, l'adopció de mesures alternatives al compliment de la quota de reserva de el 2 % en favor de persones amb discapacitat.
- Informar i gestionar les subvencions per al foment de la contractació d'aturats per corporacions locals, organismes públics i entitats sense ànim de lucre.
- Gestionar les subvencions a quotes de la Seguretat Social derivades de la capitalització de les prestacions per desocupació.
Canals de prestació dels servicis
Presencial
En les oficines de prestacions atendrem les seues sol·licituds d'informació i reconeixement de prestacions per desocupació.
Només en les oficines de Ceuta i Melilla es presten, a més, els servicis relacionats amb l'orientació, la intermediació laboral, la formació professional per a l'ocupació i altres polítiques actives d'ocupació, ja que en la resta del territori espanyol esta informació s'oferix en les oficines dels Servicis Públics d'Ocupació de les Comunitats Autònomes, amb els quals es compartix l'espai físic de les oficines.
Per a ser atés de manera presencial en les oficines de prestacions del Servici Públic d'Ocupació Estatal haurà de disposar de cita prèvia, que podrà sol·licitar a través del servici telefònic o a través de la nostra web.
Telefònic
El servici telefònic es presta a través de tres nombres, als quals també es pot accedir a través de nombres fixos normals o diferenciats per província (veure apartat Direccions i Telèfons):
- Servici de Cita Prèvia: 91 273 83 84
- Servicis d'Atenció a Ciudadanos: 91 273 83 83
- Localitzar oficines.
- Sol·licitar certificats de percepció de prestacions.
- Servici de prestacions per desocupació: informació general, informació particular sobre prestacions per desocupació, sol·licitud de represa i compatibilitat de prestació contributiva, canvi de domiciliació bancària i comunicació de baixa de la prestació i d'eixides a l'estranger.
- Ajuda per a navegar o realitzar tràmits en les webs: www.sepe.es,Seu electrònica del SEPEiportal Empra't.
- Servicis d'Atenció a Empreses: 91 273 83 85 .
- Servici *Certific@ 2 de prestacions.
- Comunicació prèvia dels ERES.
- Servici *Contrat@ per a la comunicació de contractes per internet.
- Informació sobre el reconeixement oficial de l'experiència professional.
- Altes d'empreses, publicació d'ofertes i cerca de professionals (Portal “Empra't”).
- Ajuda per a navegar o realitzar tràmits en la web.
Es poden consultar els nombres *provincializados corresponents a cada servici en l'apartat Direccions i Telèfons.
Electrònic
A través de la nostra Seu electrònica (https://sede.sepe.gob.es) poden realitzar-se els següents tràmits:
Persones
- Realitzar la sol·licitud i el reconeixement de la prestació contributiva.
- Sol·licitar la prestació contributiva i subsidis per desocupació.
- Obtindre certificats de prestacions.
- Sol·licitar Cita Prèvia per a ser atés en les oficines del SEPE.
- Consultar dades i rebuts de les prestacions.
- Fer una simulació del càlcul de les prestacions.
- Realitzar la pròrroga semestral del subsidi per desocupació.
- Realitzar la declaració anual de rendes (per al subsidi de majors de 52 55 / anys).
- Modificar les dades bancàries.
- Comunicar les variacions de dades personals i rendes i dels membres de la unitat familiar.
- Donar de baixa les prestacions per desocupació.
- Realitzar el desistiment de sol·licituds presentades.
- Realitzar la verificació dels documents electrònics.
- Cerca d'ocupació.
- Tràmits de demanda (Solament per a Ceuta i Melilla).
- Sol·licitud de concessió de subvencions per a l'establiment de treballadors autònoms (Només per a utilitzar pels treballadors ocupadors de les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla).
- Ofertes d'ocupació dels Servicis Públics d'Ocupació.
- Consulta de dades de contractes d'un treballador.
- Registre de contractes de treballadors autònoms econòmicament depenents (*TAED).
- Buscador de cursos, certificats, especialitats i centres.
- Qüestionari de qualitat.
- Buscador de centres autoritzats per a contractes de formació i aprenentatge.
- Recursos d'alçada.
- Recursos extraordinaris de revisió.
- Queixes i suggeriments.
Empreses
- Comunicació de contractes laborals.
- Registre de contractes de treballadors autònoms econòmicament depenents (*TAED).
- Sol·licitud Telemàtica (*Contrat@).
Protecció desocupació-Certific@ 2
- *Certific@ 2 .
- Gestió i pagament de prestacions.
- Comunicació de Períodes d'Activitat.
- Comunicació de Certificats d'empresa.
- Comunicació d'altes inicials per expedients de regulació d'ocupació per ocupadors i ocupadores.
- Consulta de Certificats d'empresa per l'empresari o l'empresària.
- Control de l'activitat.
- Transmissió prèvia de dades sobre acomiadaments col·lectius, suspensió de la relació laboral i reducció de jornada, prevista en l'Orde *ESS/ 982 / 2013 .
- Al·legacions: ERES amb beneficis.
- Solicitud colectiva de prestaciones derivadas de ERTE consecuencia del COVID- 19 .
- Solicitud colectiva fijos discontinuos desafectados de ERTE-COVID- 19 (art. 9 . 1 . Real Decreto-ley 30 / 2020 ).
- Declaració responsable d'inscripció d'entitats de formació en la modalitat de teleformació.
- Modificació de la inscripció d'entitats de formació en la modalitat de teleformació.
- Consulta dels tràmits presentats en la modalitat de teleformació.
- Accés a entitats col·laboradores en la modalitat de teleformació.
Tramitació electrònica *Fundae / SEPE
- Enviament de documentació.
- Declaració responsable per a la inscripció d'entitat de formació per a impartir formació diferent de les especialitats previstes en el Catàleg d'especialitats.
- Sol·licitud d'autorització d'inici de l'activitat formativa. Registre electrònic.
- Manual d'usuari amb ajuda d'Acompanyament.
- Notícies.
- Sol·licitud de qualificació de projectes i empreses com a I+I.
- Sol·licitud de concessió de subvencions per a contractació indefinida de persones amb discapacitat.
- (Només per a utilitzar pels ocupadors de les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla).
- Sol·licitud de concessió de subvencions per a la creació i manteniment de llocs de treball per a persones amb discapacitat en Centres Especials d'Ocupació i de qualificació i registre dels mateixos.
- (Només per a utilitzar pels ocupadors de les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla).
- Sol·licitud de declaració d'excepcionalitat i autorització per a l'aplicació de les mesures alternatives amb vista al compliment de l'obligació de reserva d'ocupació en favor de persones amb discapacitat. (Només per a utilitzar per ocupadors amb centres de treball en més d'una comunitat autònoma, sempre que la plantilla del conjunt de centres d'una comunitat autònoma no supere el % 85 del total de la plantilla de l'empresa, en este cas es presentaria en aquesta comunitat autònoma).
- Justificació de mesures alternatives.
- Declaració responsable per a operar com a Agència de Col·locació.
(Només per a agències de col·locació).
- Queixes i Suggeriments.
- Recursos d'alçada.
- Recursos extraordinaris de revisió.
Els requeriments tècnics per a poder utilitzar els servicis que es presten a través de la nostra Seu electrònicasón:
- Sistema Operatiu: Windows 10 .
- Navegadors suportats: Google *Chrome actualitzat.
- Visualitzador d'arxius: Tova Acrobat *Reader.
- Versión de Java: Java 7 update 79 CPU.
Al seu torn, per a realitzar tràmits administratius és necessari:
- Accedir a través de Clau permanento Certificat digital proporcionat per una entitat reconeguda o DNI electrònic.
Si el tràmit requerix operacions de firma amb Certificat Digitalo DNI Electrònic serà necessari utilitzar l'Aplicació *AutoFirma.
Esta informació es troba permanentment actualitzada en la nostra Seu Electrònica.
Drets dels ciutadans en relació amb el SEPE
Els ciutadans ostenten els drets reconeguts en la Llei 39 / 2015 , de 1 de octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Entre ells, destaquem que els ciutadans en les seues relacions amb el SEPE tenen dret:
- A que se dicte resolución sobre la solicitud de prestaciones o subsidios por desempleo en el plazo de los 15 días siguientes a la presentación de la solicitud completa.
- A obtindre informació i orientació sobre els requisits que les disposicions vigents imposen en el nostre àmbit competencial.
- A conéixer, en qualsevol moment, l'estat de la tramitació dels procediments en els quals siguen part interessada, i obtindre còpies de documents continguts en ells.
- A l'accés a la informació pública, arxius i registres, d'acord amb el previst en la Llei 19 / 2013 , de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern i la resta de l'Ordenament Jurídic.
- A ser assistits en l'ús de mitjans electrònics en les seues relacions amb les Administracions Públiques.
- A utilitzar el DNI electrònic o qualsevol altre sistema de firma electrònica, admès en l'àmbit de les Administracions Públiques i publicitats en la nostra Seu Electrònica, per a realitzar qualsevol tràmit disponible en la mateixa.
- A la garantia de la seguretat i confidencialitat de les dades que figuren en els nostres fitxers, sistemes i aplicacions, així com a la fiabilitat de la informació.
- A no presentar documents no exigits per les normes o que ja es troben en el nostre poder.
Formes de participació
La ciutadania pot participar i col·laborar amb el SEPE per les següents vies:
- Plantejant els seus dubtes a través de la Bústia de contacte disponible en les webs de Portal d'Ocupació “*Empleate”, www.sepe.es i Seu Electrònica.
- A través de les xarxes socials en les quals el SEPE disposa de perfil: *Twiter, Facebook, *Linkedin, Flickr i Youtube, així com a través del perfil del Sistema Nacional de Garantia Juvenil en Twitter, Facebook i Instagram.
- Presentant les seues queixes i suggeriments tant per via electrònica, a través de la Bústia de queixes i suggeriments accessible des de la web i la Seu Electrònica, com en paper, mitjançant els formularis disponibles en totes les nostres dependències.
- Contestant a les enquestes de satisfacció sobre els servicis rebuts en les oficines de prestacions, en el canal telefònic i en la web, que es realitzen periòdicament.
- Presència i contacte directe amb la ciutadania en fòrums especialitzats (Fires d'Ocupació, etc.).
- Participant en el programa setmanal de televisió d'àmbit nacional “Ací hi ha treball”, on es resolen consultes en matèria d'ocupació, formació i prestacions per desocupació.
Des d'una perspectiva institucional, els interlocutors socials participen en els següents òrgans consultius:
- El Consell General del SEPE, la seua Comissió Executiva Central, les Comissions Executives Territorials, Comissions Executives Provincials, els Consells Comarcals i les Comissions Regionals i Provincials compten amb la participació de les centrals sindicals i organitzacions empresarials més representatives.
- El Consell General del Sistema Nacional d'Ocupació (integrat per SEPE i Servicis Autonòmics d'Ocupació) es conforma amb un representant de cada Comunitat Autònoma i igual nombre de membres de l'Administració General de l'Estat, de les organitzacions empresarials i de les organitzacions sindicals més representatives.
Compromisos de qualitat
En relació amb els servicis prestats pel SEPE, ens comprometem a millorar el seu nivell de qualitat concretament en el següent:
- Realitzar el pagament de totes les prestacions contributives, d'alta inicial i represa, reconegudes a través de la Seu Electrònica del SEPE, abans del dia 10 del mes següent al seu reconeixement.
- Contestar les consultes electròniques, relatives a “Contractes i Bonificacions” i “*TAED”, enviades a través de la nostra web en el termini d'entre 1 i 5 dies laborables des que es formulen.
- Activar l'alta de les empreses en el Portal Únic d'Ocupació “Empra't”, en el termini en el termini d'hores 24 laborables des que se sol·licite.
- Posar a la disposició del públic les estadístiques mensuals corresponents a la parada registrada, la contractació i les prestacions per desocupació a les 9 h de el 2 º dia laborable de cada mes.
- Posar a la disposició del públic en la nostra web (www.sepe.es) els Estudis i Informes de l'Observatori de les Ocupacions: “Referents mensuals del mercat de treball” “Activitats i Ocupacions amb tendència positiva en la contractació”, i la informació mensual del mercat de treball per ocupació i de les persones titulades, abans del dia 20 de cada mes.
- Posar a la disposició del públic en la nostra web (www.sepe.es), el Butlletí Trimestral del mercat del treball (*BTM), en un termini de 10 dies hàbils des de la publicació de l'EPA del corresponent trimestre.
Indicadors de qualitat
Percentatge de:
- Prestacions contributives d'alta inicial i represa, reconegudes a través de la Seu Electrònica del SEPE, pagades abans del dia 10 del mes següent del seu reconeixement.
- Consultes electròniques contestades en termini, relacionades amb contractes i bonificacions i *TAED.
- Empreses donades de alta en el Portal Únic d'Ocupació, “Empra't” en el termini d'hores 24 laborables.
- Estadístiques mensuals posades a la disposició del públic en data i hora compromeses.
- Estudis i informes de l'Observatori, “Referents mensuals del mercat de treball” i de “Activitats i Ocupacions amb tendència positiva en la contractació” i i la informació mensual del mercat de treball per ocupació i de les persones titulades, publicats en la web corporativa abans del dia 20 de cada mes.
- Butlletins Trimestrals del mercat del treball (*BTM), publicats en la nostra web corporativa en un termini de 10 dies hàbils, des de la publicació de l'EPA del corresponent trimestre.
Mesures d'esmena en cas d'incompliment dels compromisos
Vies de reclamació
Les reclamacions per incompliment dels compromisos declarats en esta Carta hauran de ser dirigides a la unitat responsable de la mateixa per mitjà del correu postal o correu electrònic a les direccions indicades en l'apartat “Unitat responsable de la Carta”.
Mesures d'esmena
Rebuda la seua reclamació, li remetrem en els següents 15 dies hàbils una carta del titular de la Direcció general del SEPE, comunicant-li les causes que han provocat l'incompliment i les mesures d'esmena que adoptarem en conseqüència.
L'incompliment dels compromisos declarats en esta Carta en cap cas donarà lloc a responsabilitat patrimonial de l'Administració.
Forma de presentar queixes i suggeriments
Com a instrument per a la millora contínua, el SEPE respon a les queixes formulades pels usuaris, i analitza els seus suggeriments.
Es podran presentar queixes i suggeriments:
- Per correu postal o presencialment en totes les nostres dependències: oficines d'ocupació-prestacions, direccions provincials i servicis centrals. Pot consultar les nostres direccions en l'apartat d'Informació “complementària” d'esta Carta de Servicis.
- En la nostra Seu Electrònica, https://sede.sepe.gob.es/, amb Certificat Digital.
Les queixes formulades no tindran, en cap cas, la qualificació de recurs administratiu ni la seua presentació interromprà els terminis establits en la normativa vigent.
Mesures d'assegurament de la qualitat, la igualtat, la salut laboral, l'accessibilitat al servici i la protecció mediambiental
Assegurament de la qualitat
El SEPE ha implantat un sistema de gestió de qualitat basat en el model europeu d'Excel·lència *EFQM, tenint en compte a la ciutadania com a objectiu dels nostres servicis i de la seua millora contínua. Mitjançant processos d'autoavaluació, enquestes internes i a usuaris, determinem aquells aspectes susceptibles de ser millorats. A més, s'estan realitzant avaluacions externes de qualitat seguint el model *EVAM.
Decidides les àrees de millora, es treballa sobre elles amb una metodologia de direcció per projectes, per tractar-se d'una manera sistemàtica d'organitzar les activitats per a assegurar l'eficàcia i eficiència dels plans de treball. El resultat és el desenvolupament de nombrosos projectes executats, de principi a fi, per equips multidisciplinaris del propi SEPE.
L'esforç realitzat en matèria de qualitat des de l'any 2008 , s'ha vist recompensat amb el reconeixement per part de la Direcció general de la Governança Pública que ha atorgat al SEPE tres premis Ciutadania a les bones pràctiques en els Servicis Públics, dos certificacions de nivell d'excel·lència segons el model de gestió de qualitat *EFQM i set segons el Model *EVAM, així com sis segells de cristall a l'excel·lència: *EFQM + 300 i + 500 , *EVAM + 200 i + 300 .
Protecció ambiental
Cuidem el nostre impacte en el medi ambient mitjançant campanyes de conscienciació del personal, plans d'estalvi energètic, càlcul i reducció de petjada de carboni, reducció de l'ús de plàstics d'un sol ús, reciclatge mitjançant l'ús d'instal·lacions selectives, limitació del consum de paper, evitant el balafiament mitjançant sistemes d'il·luminació de baix consum o respecte a límits sostenibles de temperatura en les nostres instal·lacions, assegurant la destrucció del paper i el seu tractament de manera respectuosa amb el medi ambient, reduint l'ocupació de paper en les nostres tramitacions gràcies a l'impuls de l'administració electrònica.
Açò es posa de manifest en què en la Direcció general i en part de les nostres Direccions Provincials hi haja plans consolidats, protocols d'actuació i pràctiques reals per a fer del SEPE una organització més ecològica.
Igualtat de gènere
Seguint les directrius de l'Administració General de l'Estat en la matèria, el SEPE incorpora la igualtat de gènere en les seues actuacions, vetlant per la no discriminació entre dones i hòmens en les relacions de les persones amb el SEPE, siga com a receptores dels seus servicis o integrants de la plantilla.
A partir de 2011 , s'impulsa la comunicació interna en matèria d'igualtat a través de la intranet, creant-se una secció pròpia en la qual es dona a conéixer la normativa reguladora i es difonen els resultats de l'aplicació del Pla Concilia.
Mesures per a facilitar l'accessibilitat als nostres servicis
El SEPE, com a responsable de la gestió de continguts del seu web i la seua seu electrònica, oferix uns servicis basats en l'accessibilitat universal, que permet a persones amb diferents tipus de discapacitat (visió, parla, mobilitat, cognitiva, etc.) i altres limitacions funcionals, l'ús dels servicis electrònics de forma gratuïta, sense requerir instal·lació alguna de maquinari o programari, i de forma transparent, tot açò des de qualsevol lloc i dispositiu.
D'esta forma, els continguts publicats complixen amb el Reial decret 1112 / 2018 , del de 7 setembre de 2018 , sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic, que trasllada a l'ordenament jurídic espanyol la Directiva (UE) 2016 / 2102 del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de octubre de 2016 , sobre l'accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils dels organismes del sector públic. Segons estes normes, les pàgines del SEPE hauran de complir amb el nivell de conformitat *AA establit en la norma UNIX 301549 : 2019 que permet seguir les pautes d'accessibilitat *WebContent *Accesibility *Guidelines 2 . 1 (WCAG 2 . 1 ).
El % 87 de les nostres oficines estan adaptades amb mesures físiques d'accessibilitat, i s'identifiquen en la nostra web amb este símbol.
Seguretat i salut laboral
Complint amb la legislació en matèria de prevenció de riscos laborals, el SEPE desenvolupa tant una política de seguretat i salut laboral en totes les dependències en les quals té competència *deci soria com la preceptiva coordinació d'activitats empresarials amb les CCAA i resta d'empreses concurrents, amb plans de prevenció de malalties laborals que inclouen formació, mesures d'emergència, vigilància de la salut, etc. Tot açò reflectit en el Pla de Prevenció de Riscos Laborals, publicat en la Intranet, i recolzat en una xarxa de tres Servicis de Prevenció Propis i Empleats Públics Designats (persones de la plantilla designades per a la realització de determinades activitats preventives en l'àmbit provincial).
Unitat responsable de la carta
La Unitat responsable de la Carta de Servicis és l'encarregada de vetlar pel compliment dels compromisos continguts en la mateixa i d'impulsar les accions de millora que procedisquen.
Subdirecció General de Recursos i Organització.
C/ Condesa de Venadito, 9 , 28027 - Madrid
Teléfono: 91 585 98 88
Direccions i telèfons
Pot accedir a totes les adreces i telèfons del Servei Públic d'Ocupació Estatal en aquest enllaç.
Normativa reguladora dels servicis del SEPE
Normativa de Polítiques Actives d'Ocupació
Reial decret Legislatiu 3 / 2015 , de 23 de octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Ocupació.
Llei Orgànica 5 / 2002 , de 19 de juny, de les Qualificacions i de la Formació Professional.
Llei 43 / 2006 , de 29 de desembre, per a la millora del creixement i de l'ocupació.
Llei 3 / 2012 , de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reforma del mercat laboral.
Resolució de 7 de desembre de 2018 , de la Secretaria d'Estat d'Ocupació, per la qual es publica l'Acord del Consell de Ministres de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Pla de Xoc per l'Ocupació Jove 2019 - 2021 .
Resolució de 8 de abril de 2019 , de la Secretaria d'Estat d'Ocupació, per la qual es publica l'Acord del Consell de Ministres de 5 de abril de 2019 , pel qual s'aprova el Pla Reincorpora-t, Pla *trienal per a previndre i reduir la Desocupació de Llarga Durada 2019 - 2021 .
Llei 25 / 2015 , de 28 de juliol, de mecanisme de segona oportunitat, reducció de la càrrega financera i altres mesures d'orde social.
Llei 30 / 2015 , de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral.
Llei 31 / 2015 , de 9 de setembre, per la qual es modifica i actualitza la normativa en matèria d'autoocupació i s'adopten mesures de foment i promoció del treball autònom i de l'Economia Social.
Reial decret-llei 4 / 2013 , de 22 de febrer, de mesures de suport a l'emprenedor i d'estímul del creixement i de la creació d'ocupació.
Reial decret 16 / 2013 , de 20 de desembrede mesures per a afavorir la contractació estable i millorar l'ocupabilitat dels treballadors.
Llei 18 / 2014 , de 15 de octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència.
Reial decret 694 / 2017 , de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30 / 2015 , de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral.
Reial decret 1032 / 2017 , de 15 de desembre, per la qual s'aprova l'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació 2017 - 2020 .
Reial decret 1796 / 2010 , de 30 de desembre, pel qual es regulen les agències de col·locació.
Reial decret Legislatiu 1 / 2013 , de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social.
Reial decret 1451 / 1983 , de 11 demaig , pel qual en compliment del previst en la Llei 13 / 1982 , de 7 de abril, es regula l'ocupació selectiva i les mesures de foment de l'ocupació dels treballadors minusvàlids.
Derogat en part pel Reial decret-llei 3 / 2012 , de 10 de febrer, de mesures urgents per a la reforma del mercat laboral i derogat referent a les bonificacions en les quotes empresarials a la SS per la contractació de treballadors amb discapacitat o la seua incorporació com a socis a cooperatives de treball associat per disposició derogatòria única 2 a) de Llei núm. 43 / 2006 , de 29 de desembre. *RCL\ 2006 \ 2338 .
Reial decret 2273 / 1985 , de 4 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament dels Centres Especials d'Ocupació definits en l'article 42 de la Llei 13 / 1982 , de 7 de abril, d'Integració Social del Minusvàlid.
Reial decret 290 / 2004 , de 20 de febrer, pel qual es regulen els enclavaments laborals com a mesura de foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat. (Es deroguen les referències a les bonificacions en les quotes empresarials a la Seguretat Social per la disposició derogatòria única. 2 .c) de la Llei 43 / 2006 , de 29 de desembre).
Real Decreto 870 / 2007 , de 2 de julio, por el que se regula el programa de empleo con apoyo como medida de fomento de empleo de personas con discapacidad en el mercado ordinario de trabajo.
Reial decret 34 / 2005 , de 8 de abril, pel qual es regula el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva en favor de treballadors amb discapacitat.
Reial decret 1529 / 2012 , de 8 de novembre, pel qual es desenvolupa el contracte per a la formació i l'aprenentatge i s'establixen les bases de la formació professional dual.
Reial decret 7 / 2015 , de 16 de gener, pel qual s'aprova la Cartera Comuna de Servicis del Sistema Nacional d'Ocupació.
Orde *ESS/ 381 / 2018 , de 10 de abril, per la qual s'aprova la Guia tècnica de referència per al desenvolupament dels protocols de la Cartera Comuna de Servicis del Sistema Nacional d'Ocupació.
Com a Oficina Nacional de Coordinació d'EURES Espanya, l'establit en el Reglament (UE) 2016 / 589 del Parlament Europeu i del Consell, de 13 de abril de 2016 , relatiu a una xarxa europea de servicis d'ocupació (EURES), a l'accés dels treballadors als servicis de mobilitat i a la major integració dels mercats de treball i pel qual es modifiquen els Reglaments (UE) n.o 492 / 2011 i (UE) n.o 1296 / 2013 , així com el Reial decret 207 / 2019 , de 29 de març, pel qual es regula el sistema nacional d'admissió de membres i socis de la Xarxa EURES a Espanya.
Orde *TMS/ 369 / 2019 , de 28 de març, per la qual es regula el Registre Estatal d'Entitats de Formació del sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, així com els processos comuns d'acreditació i inscripció de les entitats de formació per a impartir especialitats formatives incloses en el Catàleg d'Especialitats Formatives.
Orden TMS/ 283 / 2019 , de 12 de marzo, por la que se regula el Catálogo de Especialidades Formativas en el marco del sistema de formación profesional para el empleo en el ámbito laboral.
Normativa de Prestacions Contributives i Assistencials
Títol III del Text Refós de la Llei General de la Seguretat Social, aprovat per Reial decret Legislatiu 8 / 2015 , de 30 de octubre.
Reial decret 625 / 1985 , de 2 de abril, pel qual es desenvolupa la Llei 31 / 1984 , de 2 de agost de Protecció per Desocupació.
Reial decret-llei 28 / 2018 , de 28 de desembre de 2018 , per a la revaloració de les pensions públiques i altres mesures urgents en matèria social, laboral i d'ocupació.
Disposició final quarantena de la Llei 6 / 2018 , de 3 de juliol, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2018 . Modificació del Text Refós de la Llei General de la Seguretat Social, aprovat pel Reial decret Legislatiu 8 / 2015 , de 30 de octubre. Subsidi extraordinari per desocupació.
Reial decret 950 / 2018 , de 27 de juliol, pel qual es modifica el Reial decret 625 / 1985 , de 2 de abril, pel qual es desenvolupa la Llei 31 / 1984 , de 2 de agost, de protecció per desocupació.
Reial decret-llei 4 / 2008 , de 19 de setembre, sobre abonament acumulat i de forma anticipada de la prestació contributiva per desocupació a treballadors estrangers no comunitaris que retornen voluntàriament als seus països d'origen.
Reial decret 1369 / 2006 , de 24 de novembre, pel qual es regula el programa de renda activa d'inserció per a aturats amb especials necessitats econòmiques i dificultats per a trobar ocupació.
Reial decret 5 / 1997 , de 10 de gener, pel qual es regula el subsidi per desocupació a favor dels treballadors eventuals inclosos en el Règim Especial Agrari de la Seguretat Social.
Reial decret 426 / 2003 , de 11 de abril, pel qual es regula la renda agrària per als treballadors eventuals inclosos en el Règim Especial Agrari de la Seguretat Social residents en les Comunitats Autònomes d'i Andalucía Extremadura .
Llei 28 / 2011 , de 22 de setembre, pel qual es procedix a la integració del Règim Especial Agrari de la Seguretat Social, en el Règim General de la Seguretat Social.
Disposició transitòria 4 ª de laLlei 45 / 2002 , de 12 de desembre, de mesures urgents per a la reforma del sistema de protecció per desocupació i millora de la *ocupabilidad.
Normativa de Subvencions
Ley 38 / 2003 , de 17 de noviembre, General de Subvenciones.
Real Decreto 887 / 2006 , de 21 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de la Ley 38 / 2003 , de 17 de noviembre, General de Subvenciones.
Real Decreto-ley 1 / 2011 , de 11 de febrero, de medidas urgentes para promover la transición al empleo estable y la cualificación profesional de las personas desempleadas.
Orde *TMS/ 379 / 2019 , de 28 de març, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions pel Servici Públic d'Ocupació Estatal, per al finançament de plans de formació d'àmbit estatal, dirigits a la capacitació per al desenvolupament de les funcions relacionades amb el diàleg social i la negociació col·lectiva.
Orde *TMS/ 368 / 2019 , de 28 de març, per la qual es desenvolupa el Reial decret 694 / 2017 , de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30 / 2015 , de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el seu finançament, i s'establixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament.
Normativa Administrativa, en general, i d'Administració Electrònica en particular
REGLAMENT (UE) 2016 / 679 DEL PARLAMENT EUROPEU I DEL CONSELL de 27 de abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'estes dades i pel qual es deroga la Directiva 95 / 46 /CE (Reglament general de protecció de dades).
Llei Orgànica 3 / 2018 , de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
Llei Orgànica 3 / 2007 , de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens.
Llei 39 / 2015 , de 1 de octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Llei 40 / 2015 , de 1 de octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
Llei 11 / 2007 , de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als Servicis Públics.
Norma derogada per la Llei 39 / 2015 , de 1 de octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques Norma derogada, amb efectes de 2 de octubre de 2016 , per la disposició derogatòria única. 2 .b) de la Llei 39 / 2015 , de 1 de octubre.
No obstant açò, fins que, d'acord amb el que es disposa en la disposició final setena, en la redacció donada per l'art. 6 del Reial decret-llei 11 / 2018 , de 31 de agost. Ref. BOE-A- 2018 - 12131 , produïsquen efectes les previsions relatives al registre electrònic d'apoderaments, registre electrònic, punt d'accés general electrònic de l'Administració i arxiu únic electrònic, que serà a partir del 2 dia d'octubre de 2020 , es mantindran en vigor els articles relatius a les matèries esmentades.
Reial decret 208 / 1996 , de 9 de febrer, pel qual es regulen els servicis d'informació administrativa i atenció al ciutadà.
Reial decret 951 / 2005 , de 29 de juliol, pel qual s'establix el marc general per a la millora de la qualitat en l'Administració General de l'Estat.
Llei 19 / 2013 , de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Reial decret 1671 / 2009 , de desenvolupament de la Llei 11 / 2007 d'accés electrònic dels ciutadans als Servicis Públics.
Norma derogada per la Llei 39 / 2015 , de 1 de octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
No obstant açò, fins que, d'acord amb el que es disposa en la disposició final setena, en la redacció donada per l'art. 6 del Reial decret-llei 11 / 2018 , de 31 de agost, produïsquen efectes les previsions relatives al registre electrònic d'apoderaments, registre electrònic, punt d'accés general electrònic de l'Administració i arxiu únic electrònic, que serà a partir del 2 dia d'octubre de 2020 , es mantindran en vigor els articles relatius a les matèries esmentades.
Reial decret 1720 / 2007 , de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei Orgànica 15 / 1999 , de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
Reial decret 3 / 2010 de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració Electrònica.
Reial decret 4 / 2010 de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració Electrònica.
Orde TAS/ 3261 / 2006 , de 19 de octubre, per la qual es regula la comunicació del contingut del certificat d'empresa i d'altres dades relatives als períodes d'activitat laboral dels treballadors i l'ús de mitjans telemàtics en relació amb aquella.
Orde TIN/ 790 / 2010 , de 24 de març, per la qual es regula l'enviament per les empreses de les dades del certificat d'empresa al Servici Públic d'Ocupació Estatal per mitjans electrònics.
Orde *ESS/ 1490 / 2013 , de 29 de juliol, per la qual es regula el Tauló *Edictal del Servici Públic d'Ocupació Estatal i es crea el fitxer de dades de caràcter personal del Tauló *Edictal.
Resolució de 16 de març de 2010 , del Servici Públic d'Ocupació Estatal, per la qual es regula el Registre Electrònic de l'organisme.
Reial decret Legislatiu 8 / 2015 , de 30 de octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General de la Seguretat Social, articles 129 i 130 .
Normativa aprovada en ocasió de la situació generada per la pandèmia *COVID- 19
Reial decret-llei 7 / 2020 , de 12 de març, pel qual s'adopten mesures urgents per a respondre a l'impacte econòmic del *COVID- 19 .
Reial decret-llei 8 / 2020 , de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l'impacte econòmic i social del *COVID- 19 .
Reial decret-llei 9 / 2020 , de 27 de març, pel qual s'adopten mesures complementàries, en l'àmbit laboral, per a pal·liar els efectes derivats del *COVID- 19 .
Reial decret-llei 11 / 2020 , de 31 de març, pel qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per a fer front al *COVID- 19 .
Real Decreto-ley 13 / 2020 , de 7 de abril, por el que se adoptan determinadas medidas urgentes en materia de empleo agrario.
Reial decret-llei 15 / 2020 , de 21 de abril, de mesures urgents complementàries per a recolzar l'economia i l'ocupació.
Reial decret-llei 17 / 2020 , de 5 demaig , pel qual s'aproven mesures de suport al sector cultural i de caràcter tributari per a fer front a l'impacte econòmic i social del *COVID- 2019 .
Reial decret-llei 18 / 2020 , de 12 demaig , de mesures socials en defensa de l'ocupació.
Reial decret-llei 19 / 2020 , de 26 demaig , pel qual s'adopten mesures complementàries en matèria agrària, científica, econòmica, d'ocupació i Seguretat Social i tributàries per a pal·liar els efectes del *COVID- 19 .
Reial decret-llei 24 / 2020 , de 26 de juny, de mesures socials de reactivació de l'ocupació i protecció del treball autònom i de competitivitat del sector industrial.
Reial decret-llei 25 / 2020 , de 3 de juliol, de mesures urgents per a recolzar la reactivació econòmica i l'ocupació.
Reial decret-llei 30 / 2020 , de 29 de setembre, de mesures socials en defensa de l'ocupació.
Reial decret-llei 32 / 2020 , de 3 de novembre, pel qual s'aproven mesures socials complementàries per a la protecció per desocupació i de suport al sector cultural.
Reial decret-llei 35 / 2020 , de 22 de desembre, de mesures urgents de suport al sector turístic, l'hoteleria i el comerç i en matèria tributària.
Reial decret-llei 36 / 2020 , de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració Pública i per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.